Projektowanie strategii marketingowej w praktyce - Twoje must have na 2024 rok! [webinar] →

Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy o 120% liczbę założonych lokat bankowych - case study

/

/

Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy o 120% liczbę założonych lokat bankowych – case study

O projekcie

Rozpoczęcie współpracy z naszą marką bankową miało miejsce na początku 2022 roku. Zarówno my, jak i nasi partnerzy, od samego początku byliśmy świadomi, że kierunkiem naszych działań będzie wszechstronne podejście zgodnie z ideą marketingu 360. Naszym docelowym celem była współpraca na wielu polach, mająca na celu skalowanie naszego biznesu. Było dla nas oczywiste, że z czasem uruchomimy szereg narzędzi, które pozwolą nam dotrzeć do użytkowników na każdym etapie ich drogi konsumenckiej.

Celem naszej strategii było nie tylko zwiększenie liczby założonych lokat bankowych, ale również budowanie zaufania i świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Wiedzieliśmy, że sukces w branży finansowej zależy nie tylko od atrakcyjności oferowanych produktów, ale również od postrzegania naszej marki jako wiarygodnej i godnej zaufania instytucji.

Wyzwanie

Z perspektywy marketingowej, branża lokat bankowych jest wyzwaniem ze względu na liczne restrykcje i regulacje organów nadzorczych, co determinuje dobór działań. Przykładem może być Google Ads, gdzie obowiązują restrykcyjne zasady dotyczące reklamowania usług finansowych. Ograniczenia mogą obejmować także zakazy tworzenia list remarketingowych czy ograniczenia w kierowaniu reklam.

Marketing w sektorze finansowym wymaga dużego zaufania ze strony klientów. W związku z tym, banki muszą bardzo uważnie dobierać swoje przekazy marketingowe, aby nie narazić się na ryzyko jego utraty lub oskarżenia o wprowadzanie w błąd.

Branża lokat bankowych, podobnie jak wiele innych sektorów usług finansowych, jest wysoce konkurencyjna. Klienci są coraz bardziej świadomi i zorientowani na korzyści, porównują oferty i są skłonni migrować do innego banku, jeśli zaoferuje on wyższe oprocentowanie. Jest to szczególnie widoczne w przypadku klientów, którzy korzystają z usług finansowych online i mają łatwy dostęp do porównywania różnych ofert.

Z drugiej strony lokaty bankowe są powszechnie postrzegane jako jedna z najbezpieczniejszych form inwestowania pieniędzy. Jednak w obliczu niskich stóp procentowych, które obserwujemy na rynkach finansowych, zwrot z lokat bankowych może być niski, a po uwzględnieniu inflacji rzeczywiste stopy zwrotu mogą być nawet ujemne.

O branży

Branża lokat bankowych to istotny segment rynku finansowego, który umożliwia klientom, zarówno indywidualnym oraz biznesowym, inwestowanie swoich oszczędności w bezpieczny i z góry określony sposób. To sektor bardzo zróżnicowany pod względem oferowanych produktów, terminów, oprocentowania, walut czy dodatkowych warunków (możliwość wcześniejszego zakończenia lokaty czy warunki odnawiania).

Branża lokat bankowych jest pod silnym wpływem polityki monetarnej prowadzonej przez bank centralny, która determinuje poziom stóp procentowych w gospodarce. Również postęp technologiczny, w tym rozwój bankowości internetowej i mobilnej, wpływa na rozwój branży, umożliwiając klientom łatwy dostęp do swoich lokat, bez konieczności fizycznego odwiedzania placówek bankowych. Wszystko to wpływa na postrzeganie tej branży jako wysoce konkurencyjnej.

Rozwiązanie

 

 

Zdywersyfikowany media mix

Wykorzystaliśmy zdywersyfikowany strategiczny media mix, co pozwoliło nam dotrzeć za dopasowanym przekazem do różnych segmentów docelowych.

 

01

Platformy standardowe

Użyliśmy standardowych platform (Google Ads, Microsoft Advertising), aby zapewniśc kampanii szeroki zasięg i skuteczność w dotarciu do potencjalnych klientów. Dzięki nim mogliśmy precyzyjnie targetować i mierzyć efektywności naszej kampanii.

02

Sieć afiliacyjna

Współpraca z partnerami, którzy polecali nasze produkty lub usługi w zamian za prowizję, okazała się szczególnie skuteczna w tej branży, gdzie zaufanie i rekomendacje mają kluczowe znaczenie.

03

Rankingi lokat

Obecność tego typu listach zwiększyła widoczność i wiarygodność naszej oferty, ponieważ rankingi są często pierwszym miejscem, gdzie potencjalni klienci szukają informacji o najlepszych ofertach.

04

Kanały zasięgowe i budujące świadomość marki

Ich celem było zbudowanie rozpoznawalności marki, zwiększenie zaufania i budowanie pozytywnego wizerunku.

Scrolluj w bok

01

Platformy standardowe

Użyliśmy standardowych platform (Google Ads, Microsoft Advertising), aby zapewniśc kampanii szeroki zasięg i skuteczność w dotarciu do potencjalnych klientów. Dzięki nim mogliśmy precyzyjnie targetować i mierzyć efektywności naszej kampanii.

02

Sieć afiliacyjna


Współpraca z partnerami, którzy polecali nasze produkty lub usługi w zamian za prowizję, okazała się szczególnie skuteczna w tej branży, gdzie zaufanie i rekomendacje mają kluczowe znaczenie.

03

Rankingi lokat


Obecność tego typu listach zwiększyła widoczność i wiarygodność naszej oferty, ponieważ rankingi są często pierwszym miejscem, gdzie potencjalni klienci szukają informacji o najlepszych ofertach.

04

Kanały zasięgowe i budujące świadomość marki

Ich celem było zbudowanie rozpoznawalności marki, zwiększenie zaufania i budowanie pozytywnego wizerunku.

Stała analiza konkurencji

Stałe obserwowanie konkurencji było kluczowym elementem naszej strategii. Pozwoliło nam to szybko reagować na zmiany na rynku, zwłaszcza te dotyczące oprocentowania lokat oraz zbudować reputację marki jako instytucji finansowej, dbającej o interesy swoich klientów.
Przy każdym zauważonym ruchu konkurencji zmieniającym oprocentowanie, odpowiednio sygnalizowaliśmy dostosowywanie oferty. Celem było nie tylko utrzymanie się w czołówce, ale przede wszystkim zapewnienie naszym klientom atrakcyjnych warunków.

Zwiększenie zaufania do marki

Realizując naszą strategię, przeprowadziliśmy szeroko zakrojoną kampanię zasięgową, której głównym celem było budowanie świadomości marki wśród użytkowników. Wiedzieliśmy, że zaufanie do marki jest kluczowe w branży finansowej, gdzie decyzje klientów są często podyktowane nie tylko atrakcyjnością oferty, ale także wiarygodnością instytucji.

Rezultaty

Dane przedstawione za okres 09.2022-11.2022 w porównaniu do 3 poprzednich miesięcy.

 

Wzrost liczby założonych lokat o

0 %

Wzrost współczynnika założonych lokat o

0 %

Działania zasięgowe spowodowały

Wzrost liczby założonych lokat ze źródła organic o

0 %

Wzrost współczynnika założonych lokat ze źródła organic o

0 %

Umów się na darmową godzinną konsultację

Specjaliści zaangażowani w projekt

Dominika Rozprzak

Dominika Rozprzak

Paid Media Team Leader

Rusana Holem

Paid Media Specialist

Małgorzata Szal

Paid Media Expert

Magdalena Tyrka

Marketing Team Leader

Specjaliści zaangażowani w projekt

Scrolluj w bok

Dominika Rozprzak

Dominika Rozprzak

Paid Media Team Leader

Rusana Holem

Junior Paid Media Specialist

Małgorzata Szal

Paid Media Expert

Magdalena Tyrka

Marketing Team Leader

O nas

adcookie to agencja interaktywna z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu skutecznych kampanii marketingowych. Nasz zespół to specjaliści w dziedzinie marketingu internetowego, którzy z pasją i zaangażowaniem podejmują się wyzwań każdego klienta. Dzięki indywidualnemu podejściu i zrozumieniu potrzeb biznesowych naszych klientów, potrafimy dostosować strategię reklamową do konkretnych celów biznesowych. Współpracujemy z firmami o różnych profilach działalności i rozmiarach, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.

Napisz do nas!

Naszym celem jest osiągnięcie maksymalnej skuteczności kampanii przy minimalnym koszcie, dlatego regularnie analizujemy wyniki i dostosowujemy strategię, aby zapewnić jak najlepszy zwrot z inwestycji.

Jeśli szukasz profesjonalnej agencji marketingowej, która pomoże Ci osiągnąć sukces w internecie, adcookie jest właśnie dla Ciebie. Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i przekonaj się, jak skuteczne mogą być Twoje kampanie reklamowe.

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

Jak podnieśliśmy przychód o 58%, zwiększając przy tym zwrot z inwestycji

Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej

Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy liczbę formularzy o 81% w branży deweloperskiej, obniżając budżet kampanii o 16,5 tys. – case study

Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy o 120% liczbę założonych lokat bankowych – case study

adcookie & Maro Home – Jak zwiększyliśmy przychody o 600% poprzez skalowanie płatnych reklam w ciągu 6 miesięcy?

2-krotny wzrost przychodu w e-commerce dzięki 360 digital

Dodatkowe 1,4 mln zł przychodu ze sprzedaży apartamentów

Wzrost przychodu o 264% po rebrandingu marki!

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.