- Case studies
Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy o 120% liczbę założonych lokat bankowych - case study
- Case studies
Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy o 120% liczbę założonych lokat bankowych – case study
O projekcie
Rozpoczęcie współpracy z naszą marką bankową miało miejsce na początku 2022 roku. Zarówno my, jak i nasi partnerzy, od samego początku byliśmy świadomi, że kierunkiem naszych działań będzie wszechstronne podejście zgodnie z ideą marketingu 360. Naszym docelowym celem była współpraca na wielu polach, mająca na celu skalowanie naszego biznesu. Było dla nas oczywiste, że z czasem uruchomimy szereg narzędzi, które pozwolą nam dotrzeć do użytkowników na każdym etapie ich drogi konsumenckiej.
Celem naszej strategii było nie tylko zwiększenie liczby założonych lokat bankowych, ale również budowanie zaufania i świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Wiedzieliśmy, że sukces w branży finansowej zależy nie tylko od atrakcyjności oferowanych produktów, ale również od postrzegania naszej marki jako wiarygodnej i godnej zaufania instytucji.
Wyzwanie
Z perspektywy marketingowej, branża lokat bankowych jest wyzwaniem ze względu na liczne restrykcje i regulacje organów nadzorczych, co determinuje dobór działań. Przykładem może być Google Ads, gdzie obowiązują restrykcyjne zasady dotyczące reklamowania usług finansowych. Ograniczenia mogą obejmować także zakazy tworzenia list remarketingowych czy ograniczenia w kierowaniu reklam.
Marketing w sektorze finansowym wymaga dużego zaufania ze strony klientów. W związku z tym, banki muszą bardzo uważnie dobierać swoje przekazy marketingowe, aby nie narazić się na ryzyko jego utraty lub oskarżenia o wprowadzanie w błąd.
Branża lokat bankowych, podobnie jak wiele innych sektorów usług finansowych, jest wysoce konkurencyjna. Klienci są coraz bardziej świadomi i zorientowani na korzyści, porównują oferty i są skłonni migrować do innego banku, jeśli zaoferuje on wyższe oprocentowanie. Jest to szczególnie widoczne w przypadku klientów, którzy korzystają z usług finansowych online i mają łatwy dostęp do porównywania różnych ofert.
Z drugiej strony lokaty bankowe są powszechnie postrzegane jako jedna z najbezpieczniejszych form inwestowania pieniędzy. Jednak w obliczu niskich stóp procentowych, które obserwujemy na rynkach finansowych, zwrot z lokat bankowych może być niski, a po uwzględnieniu inflacji rzeczywiste stopy zwrotu mogą być nawet ujemne.
O branży
Branża lokat bankowych to istotny segment rynku finansowego, który umożliwia klientom, zarówno indywidualnym oraz biznesowym, inwestowanie swoich oszczędności w bezpieczny i z góry określony sposób. To sektor bardzo zróżnicowany pod względem oferowanych produktów, terminów, oprocentowania, walut czy dodatkowych warunków (możliwość wcześniejszego zakończenia lokaty czy warunki odnawiania).
Branża lokat bankowych jest pod silnym wpływem polityki monetarnej prowadzonej przez bank centralny, która determinuje poziom stóp procentowych w gospodarce. Również postęp technologiczny, w tym rozwój bankowości internetowej i mobilnej, wpływa na rozwój branży, umożliwiając klientom łatwy dostęp do swoich lokat, bez konieczności fizycznego odwiedzania placówek bankowych. Wszystko to wpływa na postrzeganie tej branży jako wysoce konkurencyjnej.
Rozwiązanie
Zdywersyfikowany media mix
Wykorzystaliśmy zdywersyfikowany strategiczny media mix, co pozwoliło nam dotrzeć za dopasowanym przekazem do różnych segmentów docelowych.
01
Platformy standardowe
Użyliśmy standardowych platform (Google Ads, Microsoft Advertising), aby zapewniśc kampanii szeroki zasięg i skuteczność w dotarciu do potencjalnych klientów. Dzięki nim mogliśmy precyzyjnie targetować i mierzyć efektywności naszej kampanii.
02
Sieć afiliacyjna
Współpraca z partnerami, którzy polecali nasze produkty lub usługi w zamian za prowizję, okazała się szczególnie skuteczna w tej branży, gdzie zaufanie i rekomendacje mają kluczowe znaczenie.
03
Rankingi lokat
Obecność tego typu listach zwiększyła widoczność i wiarygodność naszej oferty, ponieważ rankingi są często pierwszym miejscem, gdzie potencjalni klienci szukają informacji o najlepszych ofertach.
04
Kanały zasięgowe i budujące świadomość marki
Ich celem było zbudowanie rozpoznawalności marki, zwiększenie zaufania i budowanie pozytywnego wizerunku.
Scrolluj w bok
01
Platformy standardowe
Użyliśmy standardowych platform (Google Ads, Microsoft Advertising), aby zapewniśc kampanii szeroki zasięg i skuteczność w dotarciu do potencjalnych klientów. Dzięki nim mogliśmy precyzyjnie targetować i mierzyć efektywności naszej kampanii.
02
Sieć afiliacyjna
Współpraca z partnerami, którzy polecali nasze produkty lub usługi w zamian za prowizję, okazała się szczególnie skuteczna w tej branży, gdzie zaufanie i rekomendacje mają kluczowe znaczenie.
03
Rankingi lokat
Obecność tego typu listach zwiększyła widoczność i wiarygodność naszej oferty, ponieważ rankingi są często pierwszym miejscem, gdzie potencjalni klienci szukają informacji o najlepszych ofertach.
04
Kanały zasięgowe i budujące świadomość marki
Ich celem było zbudowanie rozpoznawalności marki, zwiększenie zaufania i budowanie pozytywnego wizerunku.
Stała analiza konkurencji
Stałe obserwowanie konkurencji było kluczowym elementem naszej strategii. Pozwoliło nam to szybko reagować na zmiany na rynku, zwłaszcza te dotyczące oprocentowania lokat oraz zbudować reputację marki jako instytucji finansowej, dbającej o interesy swoich klientów.
Przy każdym zauważonym ruchu konkurencji zmieniającym oprocentowanie, odpowiednio sygnalizowaliśmy dostosowywanie oferty. Celem było nie tylko utrzymanie się w czołówce, ale przede wszystkim zapewnienie naszym klientom atrakcyjnych warunków.
Zwiększenie zaufania do marki
Realizując naszą strategię, przeprowadziliśmy szeroko zakrojoną kampanię zasięgową, której głównym celem było budowanie świadomości marki wśród użytkowników. Wiedzieliśmy, że zaufanie do marki jest kluczowe w branży finansowej, gdzie decyzje klientów są często podyktowane nie tylko atrakcyjnością oferty, ale także wiarygodnością instytucji.
Rezultaty
Dane przedstawione za okres 09.2022-11.2022 w porównaniu do 3 poprzednich miesięcy.
Wzrost liczby założonych lokat o
Wzrost współczynnika założonych lokat o
Działania zasięgowe spowodowały
Wzrost liczby założonych lokat ze źródła organic o
Wzrost współczynnika założonych lokat ze źródła organic o
Umów się na darmową godzinną konsultację
Specjaliści zaangażowani w projekt
Dominika Rozprzak
Paid Media Team Leader
Rusana Holem
Paid Media Specialist
Małgorzata Szal
Paid Media Expert
Magdalena Tyrka
Marketing Team Leader
Specjaliści zaangażowani w projekt
Scrolluj w bok
Dominika Rozprzak
Paid Media Team Leader
Rusana Holem
Junior Paid Media Specialist
Małgorzata Szal
Paid Media Expert
Magdalena Tyrka
Marketing Team Leader
O nas
adcookie to agencja interaktywna z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu skutecznych kampanii marketingowych. Nasz zespół to specjaliści w dziedzinie marketingu internetowego, którzy z pasją i zaangażowaniem podejmują się wyzwań każdego klienta. Dzięki indywidualnemu podejściu i zrozumieniu potrzeb biznesowych naszych klientów, potrafimy dostosować strategię reklamową do konkretnych celów biznesowych. Współpracujemy z firmami o różnych profilach działalności i rozmiarach, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.
Napisz do nas!
Naszym celem jest osiągnięcie maksymalnej skuteczności kampanii przy minimalnym koszcie, dlatego regularnie analizujemy wyniki i dostosowujemy strategię, aby zapewnić jak najlepszy zwrot z inwestycji.
Jeśli szukasz profesjonalnej agencji marketingowej, która pomoże Ci osiągnąć sukces w internecie, adcookie jest właśnie dla Ciebie. Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i przekonaj się, jak skuteczne mogą być Twoje kampanie reklamowe.
godzinną konsultację
Pozostałe case studies:
- kampanie reklamowe, Sport
- kampanie reklamowe, Wnętrza
- E-commerce, kampanie reklamowe
Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?
Pozostałe case studies:
Scrolluj w bok
- kampanie reklamowe, Sport
Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness
- kampanie reklamowe, Wnętrza
Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar
- E-commerce, kampanie reklamowe
Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio
- E-commerce, social media
Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?
- Beauty, E-commerce
Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV
- E-commerce, kampanie reklamowe
Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej
- E-commerce, Nieruchomości