6 obszarów, w które musisz zainwestować w 2025 roku [e-konferencja] →

Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej

/

/

Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej

O projekcie

Zakres współpracy dotyczy obsługi kampanii performance w systemie reklamowym Meta oraz Google. Obecne działania nastawione są na pozyskiwanie klientów biznesowych, którzy posiadają swoje lokale usługowe i zechcą przyłączyć do oferowanej przez firmę usługi, aby dodać wydawanie paczek do swojego biznesu i tym samym przyciągnąć więcej klientów do swojego lokalu.

Wyzwanie

Osiągnięcie wyższej efektywności działań reklamowych, zwiększających konwersję i zaangażowanie potencjalnych klientów w zakup usługi. Jednocześnie cel sam w sobie dotyczył wypracowania konkretnej grupy docelowej.

O marce

Firma świadcząca kompleksową obsługę logistyczną w zakresie obsługi paczek miejskich, krajowych oraz międzynarodowych za pośrednictwem najlepszych firm kurierskich dostępnych na rynku.

Usługa kierowania jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Oferuje przewiezienie każdego rodzaju paczek, nawet tych o niestandardowym rozmiarze i wadze. Wszystko na podstawie najlepszej i spersonalizowanej ofercie, przygotowanej dzięki cennikom kilkunastu firm kurierskich.

Rozwiązanie

Wyzwania w identyfikacji grupy docelowej

W ramach naszego projektu z firmą kurierską napotkaliśmy na istotne wyzwanie w procesie identyfikacji i dotarcia do grupy docelowej. Okazało się, że właściciele sklepów, nie są łatwi do sprecyzowania w systemie kierowania reklam Meta Ads. Brak bezpośredniej opcji kierowania reklam do tej grupy odbiorców skłonił nas do poszukiwania alternatywnych metod dotarcia do nich.

Wykorzystanie kierowania lookalike

W pierwszym kroku zdecydowaliśmy się na wykorzystanie techniki kierowania lookalike, czyli docierania do użytkowników o profilach podobnych do naszej bazy klientów. Ten proces podzieliliśmy na dwie kategorie – kobiety i mężczyźni, co pozwoliło na stworzenie bardziej spersonalizowanych kreacji reklamowych. Efektywność tej metody była zadowalająca, jednak z czasem, w miarę zwiększania budżetów, odnotowaliśmy wzrost kosztów konwersji.

Eksperymentowanie z kierowaniem ogólnym

Następny krok dotyczył przetestowania kierowania ogólnego, opartego na algorytmach Meta, mających na celu generowanie konwersji bez szczegółowego określania zainteresowań czy list odbiorców. Ta metoda, choć interesująca, wygenerowała o 28% wyższy koszt konwersji, co skłoniło nas do dalszych poszukiwań efektywniejszych rozwiązań.

Innowacyjne podejście i wykorzystanie kampanii Advantage+

Kluczowym momentem w naszej strategii okazało się innowacyjne podejście do definiowania konwersji. Zmieniliśmy definicję konwersji na wypełnienie formularza na stronie docelowej, traktując to jako “Zakup”. Działanie pozwoliło nam uruchomić kampanie Advantage+, które wykorzystują zaawansowane algorytmy i uczenie maszynowe do optymalizacji kampanii reklamowych.

Definicja kampanii Advantage+

Kampanie Advantage+ w Meta Ads to zaawansowane rozwiązanie reklamowe, które automatyzuje i optymalizuje wiele aspektów kampanii dzięki zastosowaniu algorytmów uczenia maszynowego. Pozwala to na:

  • automatyczną optymalizację licytacji, kierowania i umieszczania reklam,
  • efektywne identyfikowanie i docieranie do grup o wysokim potencjale konwersji,
  • skalowalność kampanii przy zachowaniu wysokiej skuteczności,
  • wyższą efektywność konwersji w porównaniu do tradycyjnych metod,
  • testowanie i automatyczny wybór najskuteczniejszych kreacji reklamowych.

Dzięki temu podejściu, osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji – o 38% niższy w porównaniu do kierowania ogólnego i o 21% niższy niż przy wykorzystaniu metody lookalike.

Zastosowane przez nas rozwiązanie, polegające na redefinicji konwersji i wykorzystaniu kampanii Advantage+, stanowi przełom w podejściu do cyfrowych strategii marketingowych. Efektywne dotarcie do właściwej grupy docelowej, pomimo braku bezpośrednich narzędzi kierowania w systemie Meta Ads, stało się faktem! Ta innowacyjna strategia nie tylko obniżyła koszty konwersji, ale również zwiększyła skuteczność całej kampanii, pokazując wartość elastycznego i kreatywnego podejścia w cyfrowym marketingu.

Rezultaty

Poniższy wykres ilustruje, jak zmieniały się koszty konwersji wraz z wprowadzaniem optymalizacji, a także jak zmieniała się liczba konwersji. Dzięki temu udało się osiągnąć skalowanie działań marketingowych, zwiększając jednocześnie budżety i liczbę konwersji, przy jednoczesnym obniżeniu kosztu konwersji. Jest to sytuacja wyjątkowa, ponieważ przy typowym skalowaniu często obserwuje się wzrost kosztów konwersji.

Dalsze plany:

Na kolejnych etapach współpracy z firmą kurierską koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach, aby dalej zwiększać efektywność i skuteczność naszych działań marketingowych:

Wdrożenie kampanii Messenger Lead Gen Ads:


Messenger Lead Gen Ads to specjalny rodzaj reklam w ekosystemie Meta, który umożliwia generowanie leadów bezpośrednio przez platformę Messenger. Główną zaletą tych reklam jest interaktywny format, który wykorzystuje automatyzowane rozmowy (chatboty) do zbierania informacji od potencjalnych klientów.


Celem wdrożenia tego rodzaju kampanii jest wyselekcjonowanie jak najbardziej jakościowej grupy docelowej. Dzięki zastosowaniu pytań wstępnych w rozmowie z chatbotem lepiej zrozumiemy potrzeby i preferencje potencjalnych klientów, co pozwoli na bardziej celowane i skuteczne działania reklamowe.

Testy A/B strony docelowej:

Testy A/B strony docelowej mają na celu zwiększenie współczynnika konwersji na stronie. Przez systematyczne wprowadzanie i porównywanie różnych wariantów strony (np. zmiany w układzie, treści, grafikach, przyciskach akcji), zidentyfikujemy, które elementy strony najlepiej rezonują z naszą grupą docelową.

Oba te kroki mają na celu nie tylko zwiększenie ilości generowanych leadów, ale także podniesienie ich jakości, co jest kluczowe dla dalszej efektywnej współpracy i wzrostu naszego klienta.

Specjaliści zaangażowani w projekt

Dominika Rozprzak

Dominika Rozprzak

Paid Media Team Leader

Barbara Szysler

Marketing Specialist Digital Strategist

Specjaliści zaangażowani w projekt

Scrolluj w bok

Dominika Rozprzak

Dominika Rozprzak

Paid Media Team Leader

Barbara Szysler

Marketing Specialist Digital Strategist

Imię i nazwisko

Stanowisko

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? - Case Study Well Fitness

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness  

Domar

Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar

Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio

Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV

Jak podnieśliśmy przychód o 58%, zwiększając przy tym zwrot z inwestycji

Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej

Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy liczbę formularzy o 81% w branży deweloperskiej, obniżając budżet kampanii o 16,5 tys. – case study

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.