6 obszarów, w które musisz zainwestować w 2025 roku [e-konferencja] →

Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

/

/

Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

Cel projektu

Cel wyznaczony przez klienta to stworzenie zaangażowanej społeczności (KPI: aktywność) i zwiększenie świadomości marki (KPI: zasięg) wśród społeczności na Instagramie oraz Facebooku.

O projekcie

Kluczowa w tym projekcie była konieczność dostosowania treści do grupy docelowych, utrzymanie regularności publikacji, angażowanie społeczności (w tym dostosowywanie się do trendów rynkowych), a także monitorowanie skuteczności działań. Duże znaczenie miało także przygotowanie na początku współpracy dopasowanej strategii komunikacji oraz odpowiedniego dokumentu moderacyjnego, który ułatwi wchodzenie w interakcję z użytkownikami.

O marce

Nasz klient to duży ogólnopolski internetowy sklep zoologiczny specjalizujący się w dostarczaniu wysokiej jakości artykułów i produktów dla zwierząt domowych. Sklep został założony z myślą o zapewnieniu klientom łatwego dostępu do produktów zoologicznych, spełniających najwyższe standardy jakości.


Marka oferuje szeroki wybór karm dla psów i kotów na każdym etapie rozwoju – dostępne są produkty dostosowane do wieku, wielkości, a także specjalnych potrzeb zdrowotnych zwierząt. To właśnie ten segment oferty firmy został głównym przedmiotem naszych działań.


Warto podkreślić, że firma kładzie duży nacisk na jakość oferowanych produktów, dlatego w fazie produkcji stosuje tylko sprawdzone i naturalne receptury. Nie bez znaczenia jest także stałe monitorowanie trendów rynkowych przez markę, co pozwala na dostarczanie najnowszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań dla pupili.

Rozwiązanie

akapit 4

Przed podjęciem działań skupiliśmy się na dokładnym audycie mediów społecznościowych marki. W konsekwencji tego ustaliliśmy się, że problemem dla klienta jest brak głębszej więzi użytkownika z marką oraz brak spójności działań. Analiza wykazała także znaczący udział treści produktowych, które są intensywnie promowane poprzez kampanie darkpostowe.

Bogatsi o taką wiedzę, w kolejnym kroku przeszliśmy do planowania strategii, która nie tylko przedstawi markę jako eksperta, ale także pomoże zbudować trwałą więź z użytkownikami, dzięki czemu firma zyska zaangażowaną społeczność w social mediach.

Nasze działania podzieliliśmy na 4 sekcje:

  1. Budowanie świadomości marki oraz umacnianie wartościW tym obszarze zajęliśmy się stworzeniem oraz promowaniem spójnego wizerunku firmy, w oparciu o najsilniejsze cechy marki, które wskazali klienci: eksperckość, składniki wysokiej jakości, wyróżniający styl produkcyjny (proces produkcji oraz pochodzenie składników). Skoncentrowaliśmy się również na istotnych momentach posiadania zwierzaka i więzi z nim, podkreślając przy tym dostosowanie produktów do różnych potrzeb.
  2. Wyróżnienie na tle konkurencji:
    USP oparte na silnych cechach marki oraz nowej linii komunikacji brandu przedstawialiśmy za pomocą, realizowanego w kanałach Social Media, BIG IDEA – marka jako ekspert, który chętnie edukuje i doradza, a zwierzak w komunikacji odgrywa rolę członka rodziny. Ponadto, skupiliśmy się na prezentacji produktów w nieinwazyjny sposób.
  3. Dotarcie do grupy docelowej:
    Przekaz oraz czas publikacji dostosowaliśmy na podstawie opracowanych w strategii person i ich nawyków. Dzięki temu kreowane przez nas komunikaty nie tylko były trafne, ale też pozwoliły na obniżenie kosztów reklamowych.
  4. Stworzenie społeczności:
    Zbudowaliśmy aktywną grupę odbiorców na Instagramie i Facebooku oraz staraliśmy się utrzymać z nimi pozytywne relacje na zasadzie otwartego dialogu.

Jak to zrobiliśmy?

Nasze działania dla marki oparliśmy na 5 rodzajach postów, a były to publikacje:

  • Wizerunkowe
    Posty mówiące o unikatowych cechach produktów, a także działaniach marki – taka tematyka nie tylko przyciągała uwagę odbiorców, ale także pozwoliła zbudować pozytywny wizerunek brandu. Dodatkowo w tym kroku istotne było wykorzystanie informacji o nagrodach oraz działaniach CSR, które zaciekawią odbiorcę.
  • Poradnikowe
    Posty poradnikowe, bazujące na eksperckiej wiedzy i doświadczeniu marki, stanowiły istotny element w budowaniu zaufania i lojalności klientów. Dobrym posunięciem, które wpłynęło na zaangażowanie, okazało się Q&A z weterynarzem oraz ekspertem marki w formie wideo udostępnionego w social mediach. Ponadto zaplanowaliśmy harmonogram z postami zawierającymi praktyczne porady, naukowe informacje oraz przepisy na bazie popularnych produktów.
  • Produktowe
    Posty produktowe pomogły w promocji oferty oraz w realizacji celów biznesowych. Przedstawiliśmy w nich asortyment z poszczególnych kategorii rozwoju zwierzaka oraz ogólnie omówiliśmy popularne linie produktowe. W każdym poście dodaliśmy CTA oraz linkowanie.
  • Informacyjne
    Takie treści dostarczały istotnych informacji na temat dystrybucji oraz wszelkich zmian z nią związanych. Wykorzystaliśmy je do zapowiedzi nowych produktów lub zmian w asortymencie. To drugi w kolejności format postów, który kierował użytkowników do strony internetowej poprzez CTA oraz linki.
  • Angażujące
    Ten typ postów znacznie pomógł w tworzeniu społeczności, badaniu preferencji oraz zwiększaniu zasięgu treści. W naszych publikacjach często zadawaliśmy pytania dotyczące preferencji oraz insightów użytkowników, co pozwoliło nam lepiej zrozumieć ich oczekiwania. Ponadto, w treściach pojawiały się proste gry, takie jak logiczne zagadki oraz konkursy i quizy, które najbardziej angażowały społeczność i znacznie zwiększyły interakcje z marką.

 

Warto w tym miejscu również wspomnieć, że oprócz aktywizacji za pomocą ciekawych treści publikowanych na profilach oraz dokładnej moderacji, rozpoczęliśmy także działania mające na celu wdrożenie ciekawych akcji partnerskich z innymi markami. Dzięki takiemu zabiegowi w dłuższej perspektywie czasu z pewnością zwiększy się sprzedaż, ale także świadomość marki w grupie docelowej, która jeszcze nie korzysta z usług – zarówno offline, jak i online.

Nasz plan startowy

1. Content

2. Reklama 

Rezultaty

Dzięki systematycznym i dostosowanym działaniom, po 3 pierwszych miesiącach współpracy, wygenerowaliśmy następujące wyniki:

Zasięg na Facebooku

0

Łączna liczba osób, które w ciągu 3 miesięcy zobaczyły komunikat reklamowy na Facebooku przynajmniej raz.

Zasięg na Instagramie

0

Łączna liczba osób, które w ciągu 3 miesięcy zobaczyły komunikat reklamowy na Instagramie przynajmniej raz.

Dzięki skutecznie prowadzonej kampanii reklamowej postów osiągnęliśmy z nadwyżką wyznaczone na początku pracy wartości KPI w zakresie celu na zasięg.

Aktywność na Facebooku

0

Łączna liczba kliknięć posta reklamowego na Facebooku, wygenerowana podczas 3 miesięcy (w tym reakcje, komentarze, udostępnienia, kliknięcia linków, polubienia strony).

Aktywność na Instagramie

0

Łączna liczba kliknięć posta reklamowego na Instagramie, wygenerowana podczas 3 miesięcy.

Dzięki skutecznie prowadzonej komunikacji osiągnęliśmy z nadwyżką wyznaczone na początku pracy wartości KPI w zakresie celu na aktywność.

W sumie wygenerowaliśmy zaangażowanie, które wyniosło na obu kanałach:

0

Umów się na darmową godzinną konsultację

Podsumowanie

W ciągu intensywnej trzymiesięcznej pracy na projekcie udało się osiągnąć założony cel, którym było zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz rozszerzenie zasięgu marki w mediach społecznościowych. Na takie wyniki wpłynęły odpowiednio zaplanowane kampanie płatne, które pozwoliły dotrzeć z przekazem do docelowych odbiorców. Jeśli skupilibyśmy się na pozyskaniu odbiorców tylko z zasięgów organicznych, treści trafiłyby jedynie do niewielkiej liczby zainteresowanych użytkowników – w dodatku tych, którzy już znali markę. Z tego względu, szczególnie na początku naszej współpracy z marką, istotna była płatna promocja.

Warto również wspomnieć, że nie udałoby się to bez doświadczenia i wiedzy naszych specjalistów z działu Social Media. To właśnie opracowana przez nich strategia, a także: konsekwentne promowanie wizerunku marki, odpowiednie dostosowywanie treści do grupy docelowej, a także regularność publikacji i stała interakcja z odbiorcami, sprawiły, że możemy dzisiaj pochwalić się takim wynikiem!

Specjaliści zaangażowani w projekt

Joanna Mikusek

Senior Social Media Specialist

Specjaliści zaangażowani w projekt

Scrolluj w bok

Joanna Mikusek

Senior Social Media Specialist

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? - Case Study Well Fitness

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness  

Domar

Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar

Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio

Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV

Jak podnieśliśmy przychód o 58%, zwiększając przy tym zwrot z inwestycji

Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej

Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy liczbę formularzy o 81% w branży deweloperskiej, obniżając budżet kampanii o 16,5 tys. – case study

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.