- Case studies
Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?
- Case studies
Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?
Cel projektu
Cel wyznaczony przez klienta to stworzenie zaangażowanej społeczności (KPI: aktywność) i zwiększenie świadomości marki (KPI: zasięg) wśród społeczności na Instagramie oraz Facebooku.
O projekcie
Kluczowa w tym projekcie była konieczność dostosowania treści do grupy docelowych, utrzymanie regularności publikacji, angażowanie społeczności (w tym dostosowywanie się do trendów rynkowych), a także monitorowanie skuteczności działań. Duże znaczenie miało także przygotowanie na początku współpracy dopasowanej strategii komunikacji oraz odpowiedniego dokumentu moderacyjnego, który ułatwi wchodzenie w interakcję z użytkownikami.
O marce
Nasz klient to duży ogólnopolski internetowy sklep zoologiczny specjalizujący się w dostarczaniu wysokiej jakości artykułów i produktów dla zwierząt domowych. Sklep został założony z myślą o zapewnieniu klientom łatwego dostępu do produktów zoologicznych, spełniających najwyższe standardy jakości.
Marka oferuje szeroki wybór karm dla psów i kotów na każdym etapie rozwoju – dostępne są produkty dostosowane do wieku, wielkości, a także specjalnych potrzeb zdrowotnych zwierząt. To właśnie ten segment oferty firmy został głównym przedmiotem naszych działań.
Warto podkreślić, że firma kładzie duży nacisk na jakość oferowanych produktów, dlatego w fazie produkcji stosuje tylko sprawdzone i naturalne receptury. Nie bez znaczenia jest także stałe monitorowanie trendów rynkowych przez markę, co pozwala na dostarczanie najnowszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań dla pupili.
Rozwiązanie
Przed podjęciem działań skupiliśmy się na dokładnym audycie mediów społecznościowych marki. W konsekwencji tego ustaliliśmy się, że problemem dla klienta jest brak głębszej więzi użytkownika z marką oraz brak spójności działań. Analiza wykazała także znaczący udział treści produktowych, które są intensywnie promowane poprzez kampanie darkpostowe.
Bogatsi o taką wiedzę, w kolejnym kroku przeszliśmy do planowania strategii, która nie tylko przedstawi markę jako eksperta, ale także pomoże zbudować trwałą więź z użytkownikami, dzięki czemu firma zyska zaangażowaną społeczność w social mediach.
Nasze działania podzieliliśmy na 4 sekcje:
- Budowanie świadomości marki oraz umacnianie wartościW tym obszarze zajęliśmy się stworzeniem oraz promowaniem spójnego wizerunku firmy, w oparciu o najsilniejsze cechy marki, które wskazali klienci: eksperckość, składniki wysokiej jakości, wyróżniający styl produkcyjny (proces produkcji oraz pochodzenie składników). Skoncentrowaliśmy się również na istotnych momentach posiadania zwierzaka i więzi z nim, podkreślając przy tym dostosowanie produktów do różnych potrzeb.
- Wyróżnienie na tle konkurencji:
USP oparte na silnych cechach marki oraz nowej linii komunikacji brandu przedstawialiśmy za pomocą, realizowanego w kanałach Social Media, BIG IDEA – marka jako ekspert, który chętnie edukuje i doradza, a zwierzak w komunikacji odgrywa rolę członka rodziny. Ponadto, skupiliśmy się na prezentacji produktów w nieinwazyjny sposób. - Dotarcie do grupy docelowej:
Przekaz oraz czas publikacji dostosowaliśmy na podstawie opracowanych w strategii person i ich nawyków. Dzięki temu kreowane przez nas komunikaty nie tylko były trafne, ale też pozwoliły na obniżenie kosztów reklamowych. - Stworzenie społeczności:
Zbudowaliśmy aktywną grupę odbiorców na Instagramie i Facebooku oraz staraliśmy się utrzymać z nimi pozytywne relacje na zasadzie otwartego dialogu.
Jak to zrobiliśmy?
Nasze działania dla marki oparliśmy na 5 rodzajach postów, a były to publikacje:
- Wizerunkowe
Posty mówiące o unikatowych cechach produktów, a także działaniach marki – taka tematyka nie tylko przyciągała uwagę odbiorców, ale także pozwoliła zbudować pozytywny wizerunek brandu. Dodatkowo w tym kroku istotne było wykorzystanie informacji o nagrodach oraz działaniach CSR, które zaciekawią odbiorcę. - Poradnikowe
Posty poradnikowe, bazujące na eksperckiej wiedzy i doświadczeniu marki, stanowiły istotny element w budowaniu zaufania i lojalności klientów. Dobrym posunięciem, które wpłynęło na zaangażowanie, okazało się Q&A z weterynarzem oraz ekspertem marki w formie wideo udostępnionego w social mediach. Ponadto zaplanowaliśmy harmonogram z postami zawierającymi praktyczne porady, naukowe informacje oraz przepisy na bazie popularnych produktów. - Produktowe
Posty produktowe pomogły w promocji oferty oraz w realizacji celów biznesowych. Przedstawiliśmy w nich asortyment z poszczególnych kategorii rozwoju zwierzaka oraz ogólnie omówiliśmy popularne linie produktowe. W każdym poście dodaliśmy CTA oraz linkowanie. - Informacyjne
Takie treści dostarczały istotnych informacji na temat dystrybucji oraz wszelkich zmian z nią związanych. Wykorzystaliśmy je do zapowiedzi nowych produktów lub zmian w asortymencie. To drugi w kolejności format postów, który kierował użytkowników do strony internetowej poprzez CTA oraz linki. - Angażujące
Ten typ postów znacznie pomógł w tworzeniu społeczności, badaniu preferencji oraz zwiększaniu zasięgu treści. W naszych publikacjach często zadawaliśmy pytania dotyczące preferencji oraz insightów użytkowników, co pozwoliło nam lepiej zrozumieć ich oczekiwania. Ponadto, w treściach pojawiały się proste gry, takie jak logiczne zagadki oraz konkursy i quizy, które najbardziej angażowały społeczność i znacznie zwiększyły interakcje z marką.
Warto w tym miejscu również wspomnieć, że oprócz aktywizacji za pomocą ciekawych treści publikowanych na profilach oraz dokładnej moderacji, rozpoczęliśmy także działania mające na celu wdrożenie ciekawych akcji partnerskich z innymi markami. Dzięki takiemu zabiegowi w dłuższej perspektywie czasu z pewnością zwiększy się sprzedaż, ale także świadomość marki w grupie docelowej, która jeszcze nie korzysta z usług – zarówno offline, jak i online.
Nasz plan startowy
1. Content
Przygotowanie strategii oraz treści reklamowych,
a także uzupełnienie profili klienta
Content wprowadzający
pokazujący markę i jej wartości
Włączenie postów produktowych
oraz treści, które zachęcą użytkowników do aktywności
Stała publikacja
według przygotowanego wcześniej harmonogramu oraz dalsza aktywizacja odbiorców
Kontynuacja działań według harmonogramu,
a także skupienie się na promowaniu w postach: popularnych i nowych linii produktowych.
2. Reklama
Kampanie zasięgowe oraz na polubienia strony
Optymalizacja działań oraz dodanie dodatkowych kampanii na aktywności
Optymalizacja kampanii oraz wcześniejszych działań
Analiza wyników po 3 miesiącach
Rezultaty
Dzięki systematycznym i dostosowanym działaniom, po 3 pierwszych miesiącach współpracy, wygenerowaliśmy następujące wyniki:
Zasięg na Facebooku
Łączna liczba osób, które w ciągu 3 miesięcy zobaczyły komunikat reklamowy na Facebooku przynajmniej raz.
Zasięg na Instagramie
Łączna liczba osób, które w ciągu 3 miesięcy zobaczyły komunikat reklamowy na Instagramie przynajmniej raz.
Dzięki skutecznie prowadzonej kampanii reklamowej postów osiągnęliśmy z nadwyżką wyznaczone na początku pracy wartości KPI w zakresie celu na zasięg.
Aktywność na Facebooku
Łączna liczba kliknięć posta reklamowego na Facebooku, wygenerowana podczas 3 miesięcy (w tym reakcje, komentarze, udostępnienia, kliknięcia linków, polubienia strony).
Aktywność na Instagramie
Łączna liczba kliknięć posta reklamowego na Instagramie, wygenerowana podczas 3 miesięcy.
Dzięki skutecznie prowadzonej komunikacji osiągnęliśmy z nadwyżką wyznaczone na początku pracy wartości KPI w zakresie celu na aktywność.
W sumie wygenerowaliśmy zaangażowanie, które wyniosło na obu kanałach:
Umów się na darmową godzinną konsultację
Podsumowanie
W ciągu intensywnej trzymiesięcznej pracy na projekcie udało się osiągnąć założony cel, którym było zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz rozszerzenie zasięgu marki w mediach społecznościowych. Na takie wyniki wpłynęły odpowiednio zaplanowane kampanie płatne, które pozwoliły dotrzeć z przekazem do docelowych odbiorców. Jeśli skupilibyśmy się na pozyskaniu odbiorców tylko z zasięgów organicznych, treści trafiłyby jedynie do niewielkiej liczby zainteresowanych użytkowników – w dodatku tych, którzy już znali markę. Z tego względu, szczególnie na początku naszej współpracy z marką, istotna była płatna promocja.
Warto również wspomnieć, że nie udałoby się to bez doświadczenia i wiedzy naszych specjalistów z działu Social Media. To właśnie opracowana przez nich strategia, a także: konsekwentne promowanie wizerunku marki, odpowiednie dostosowywanie treści do grupy docelowej, a także regularność publikacji i stała interakcja z odbiorcami, sprawiły, że możemy dzisiaj pochwalić się takim wynikiem!
Specjaliści zaangażowani w projekt
Joanna Mikusek
Senior Social Media Specialist
Specjaliści zaangażowani w projekt
Scrolluj w bok
Joanna Mikusek
Senior Social Media Specialist
godzinną konsultację
Pozostałe case studies:
- kampanie reklamowe, Sport
- kampanie reklamowe, Wnętrza
- E-commerce, kampanie reklamowe
Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?
Pozostałe case studies:
Scrolluj w bok
- kampanie reklamowe, Sport
Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness
- kampanie reklamowe, Wnętrza
Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar
- E-commerce, kampanie reklamowe
Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio
- E-commerce, social media
Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?
- Beauty, E-commerce
Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV
- E-commerce, kampanie reklamowe
Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej
- E-commerce, Nieruchomości