Skuteczna strategia digitalowa, która podwoi Twój przychód [warsztat] →

Social media w branży Home&Decor – poradnik praktyczny

/

/

Social media w branży Home&Decor – poradnik praktyczny

Social Media uwielbiają zaangażowanie, estetyczne treści i oczywiście przykuwające uwagę treści. Takie połączenie ma zadanie zachęcić użytkowników do pozostania na platformach i wchodzenie w interakcję z prezentowanymi postami. Czy nie brzmi to jak idealne miejsce do promocji produktów związanych z branżą Home&Decor? W końcu, gdzie lepiej publikować niż na platformach typu Instagram i Pinterest. To tam przecież spędzamy długie godziny, poszukując inspiracji do stworzenia swojego wymarzonego i idealnego wnętrza. W jaki sposób zatem produkować treści wnętrzarskie, aby miały one wartość dodatnią dla użytkowników, jednocześnie przynosząc korzyści marce? Odpowiedź poznasz poniżej.

Trendy konsumenckie, które warto wykorzystać w social mediach dla branży Home&Decor

Zacznijmy od trendów!

Są one ważnym wyznacznikiem zarówno dla firm, które chcą być na bieżąco z oczekiwaniami klientów, jak i dla osób szukających nowych pomysłów i inspiracji.
Wykorzystanie ich w komunikacji, pozwoli zaangażować odbiorców oraz odpowiadać na ich potrzeby, uwzględniając zmieniające się potrzeby i preferencje społeczne.
A to z kolei pozytywnie wpłynie na odbiór marki i pozwoli budować jej korzystny wizerunek.

Poniżej aktualne trendy, które mogą być wyznacznikiem w strategii marek z branży Home&Decor:

1. Reakcja na zmiany kulturowe:

Kultura konsumencka coraz bardziej wpływa na preferencje i oczekiwania klientów, a marki z branży Home&Decor muszą być wyczulone na te zmiany. Blisko 80% konsumentów na całym świecie stara się kupować produkty od firm wspierających ważne dla nich cele.

Raport przedstawiony przez Kantar Global Monitor 2024 wskazuje na dwa istotne obszary, które mają duże znaczenie również dla działań marketingowych w branży Home&Decor. Są to ukojenie i bezpieczeństwo.

Źródło: https://marketingprzykawie.pl/espresso/poszukiwanie-ukojenia-w-odpowiedzi-na-nieprzewidywalnosc-i-stres-kantar-global-monitor-2024/

Te zmiany w wartościach życiowych konsumentów, mają bezpośredni wpływ na preferencje zakupowe i oczekiwania wobec marek.

A) Ukojenie: w obliczu rosnącego stresu i niepewności konsumenci poszukują produktów i usług, które pomogą im się zrelaksować i zadbać o siebie.
W branży Home&Decor można zaobserwować wzrost zainteresowania produktami, które tworzą atmosferę spokoju i harmonii w domu. Ludzie chcą otaczać się przedmiotami, które przynoszą im przyjemność i ukojenie, co sprawia, że rośnie znaczenie elementów dekoracyjnych, które wprowadzają do wnętrza elementy natury, spokojne kolory i delikatne tekstury.

B) Bezpieczeństwo: Niechęć do podejmowania ryzyka i troska o bezpieczeństwo osobiste oraz prywatność stają się coraz bardziej istotne dla konsumentów. W branży Home&Decor konsumenci mogą być bardziej skłonni inwestować w produkty wysokiej jakości i trwałe, które zapewniają im poczucie stabilności i bezpieczeństwa w domowym otoczeniu.

Koncentracja na tych dwóch wartościach bezpieczeństwo może stanowić istotny element budowania silnej relacji z klientami, poprzez uwzględnienie ich bezpośrednich potrzeb.

2. Minimalizm:

Współczesne podejście do minimalistycznego designu wnętrz, gdzie mniej znaczy więcej, może być interpretowane jako reakcja na rosnące zainteresowanie prostotą, trwałością i odpowiedzialnością społeczną. Konsumenci coraz bardziej doceniają funkcjonalność i estetykę w jednym.

3. Eko-design:

Zwiększone zainteresowanie świadomym życiem, dbałością o środowisko naturalne oraz produkty zrównoważonego rozwoju sprawiają, że eko-design staje się coraz bardziej popularny. Marki w branży Home&Decor często angażują się w produkcję ekologicznych materiałów i promują zrównoważone praktyki.

4. Styl skandynawski:

Ten prosty, funkcjonalny i przyjazny styl wnętrz charakteryzuje się jasnymi kolorami, naturalnymi materiałami i minimalistycznym podejściem. Jest to często kojarzone z wartościami jak równość społeczna, bliskość z naturą i harmonia w życiu codziennym.

Promowanie wartości zgodnych z wartościami kultury konsumenckiej może przyczynić się do większego zaangażowania klientów i zwiększenia lojalności wobec marki.

Do kogo kierować komunikację?

Dane demograficzne wskazują na to, że kobiety stanowią znaczną większość klientów zainteresowanych branżą Home&Decor. Ma to istotne znaczenie przy wyborze platformy i strategii marketingowej. Wybór platformy społecznościowej ma więc znaczenie.

Skoro wiemy już, o jakie trendy i przekonania konsumenckie warto zadbać w komunikacji w social mediach dla branży Home&Decor, czas przejść do realizacji.

Instagram jako główna platforma wizualna dla branży home&decor

Jak już wspomniałam, Instagram – ze względu na swój charakter wizualny – jest idealną platformą do promocji dla marek z branży Home&Decor.

Zdjęcia i wideo w formie reels skutecznie prezentują produkty w kontekście ich użytkowania w domowych wnętrzach, co pozwala czerpać inspiracje i pobudzać wyobraźnię potencjalnych klientów. W przypadku Instagram Reels warto wykorzystywać trendy pojawiające się na platformie, zarówno pod względem wyboru utworu, jak i montażu. W przypadku branży Home&Decor inspiracji nie brakuje – jeżeli chcesz je znaleźć wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasła lub #, które oddają charakter Twoich produktów, np.: #interiordesign, #minimaldesign, #softminimalism, czy #bedroomdesign, #kitchendesign.

Do stylowej prezentacji produktów sprawdzi się również Instagram Stories, który pozwala na oryginalne i indywidualne prezentowanie oferty, a także – co najważniejsze! – angażowanie i wchodzenie w interakcję z obserwatorami.
Jeżeli chcesz, zbudować z nimi relację, odkryj przed nimi kulisy swojej marki, pokazując im proces produkcji, czy backstage sesji zdjęciowej.

W przypadku relacji prezentujących produkty możesz tworzyć różne układy zdjęć, wykorzystać przygotowane wcześniej szablony, promować stworzone już reels. Warto też wykorzystywać naklejki oferowane przez Instagram (lokalizacja, ankiety, głosowanie, gify), które pozytywnie wpłyną na zwiększenie zasięgów Twoich stories.

Przykład:

WAŻNE

Jeżeli chcesz, żeby Twój profil wyglądał wyjątkowo, koniecznie zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia oraz grafiki, które będą odpowiadać estetyce marki.

Ważna jest nie tylko ostrość i wyraźność zdjęć, ale również ich estetyka. Fotografie i grafiki powinny być odpowiednio dopasowane do wizerunku marki, odzwierciedlać jej charakter oraz zamierzony przekaz.

Dopracowane wizualnie materiały wnoszą do profilu prestiż i wiarygodność. Dlatego dobra jakość zdjęć i filmów, to kluczowy element budowania pozytywnego wizerunku i przyciągania uwagi użytkowników, w dzisiejszym – bardzo konkurencyjnym świecie mediów społecznościowych.

Pinterest jako narzędzie do inspiracji

Pinterest jest platformą, gdzie użytkownicy aktywnie szukają inspiracji i pomysłów na dekorację oraz projektowanie wnętrz.

Dla branży Home&Decor jest to idealne miejsce do prezentowania swoich produktów w kontekście ich zastosowania i aranżacji.

Estetyczne tablice z inspiracjami, pokazujące różnorodne pomysły na wykorzystanie produktów w domowych wnętrzach, to najlepszy sposób na przedstawienie oferty i pozostanie w pamięci odbiorców.

WAŻNE

Kiedy wykorzystujemy już duży nakład pracy na stworzenie wartościowych kreacji, warto podbić treści korzystając z funkcji “piny sponsorowane” oraz udostępniać treści pochodzące z własnej strony internetowej, co zwiększy widoczność i zaangażowanie Twoich użytkowników.

Biznesowo-marketingową stronę tej platformy możecie odkryć na przykładzie działań dla jednego z naszych klientów – marki Elements, która w swojej ofercie posiada renomowane i sprawdzone produkty wyposażenia łazienkowego polskich i europejskich producentów.

Z case study dowiecie się, jakie działania reklamowe podjęliśmy, aby zbudować świadomość marki na Pintereście, przy wykorzystaniu niewielkiego budżetu.

Case Study dla marki Elements

Facebook dla budowania społeczności

Facebook nadal pozostaje istotną platformą społecznościową, zwłaszcza jeśli chodzi o budowanie zaangażowania klientów w branży Home&Decor.

Grupy tematyczne na Facebooku są doskonałym miejscem do dzielenia się pomysłami, inspiracjami oraz doświadczeniami związanymi z aranżacją wnętrz. Marki mogą również wykorzystywać funkcję udostępniania treści, aby dotrzeć do szerszej publiczności i angażować obserwujących poprzez konkursy, quizy czy pytania do społeczności.

Klucz do sukcesu na Facebooku stanowi regularne publikowanie wartościowych treści, które budują zaufanie i wzmacniają relacje z klientami.

Warto tutaj bazować na treściach poradnikowych, przekierowaniach do bloga lub platform zewnętrznych jak YouTube, czy podcasty, gdzie również możesz publikować inspiracyjne i produktowe treści.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać poszczególne kanały social media w e-commerce oraz jak wpisać je w strategię marketingową, koniecznie sprawdź nasz poradnik praktyczny.

Social Media w e-commerce

 

Wiesz już, które platformy warto wybrać. Przejdźmy więc do najlepszego – moim zdaniem – etapu, gdzie pobudzamy kreatywność, aby stworzyć treści jak najlepiej dopasowane do Twojej marki.

Zdjęcia wysokiej jakości prezentujące produkty i inspirujące aranżacje wnętrz

Zdjęcia są kluczowym elementem w kreowaniu atrakcyjnej zawartości na profilach społecznościowych marek z branży Home&Decor.

Dlaczego?

Dzięki wysokiej jakości fotografiom, które ukazują produkty w domowym użytku, odbiorcy naszych treści mogą sobie zwizualizować, jak dany przedmiot będzie wyglądał w ich własnym wnętrzu. Dodatkowo, inspirujące aranżacje wnętrz, które wykorzystują produkty marki, pobudzają wyobraźnię klientów i zachęcają ich do zakupu.

Stąd zdjęcia powinny być estetyczne, dobrze oświetlone i prezentować produkty z różnych perspektyw.

Zdjęcia: Michał Skomorok – Junior Graphic Designer

Wideo prezentujące proces projektowania lub dekorowania

Wideo to doskonałe narzędzie do angażowania klientów i prezentowania bardziej kompleksowych treści. W branży Home&Decor filmy mogą pokazywać proces projektowania, dekorowania wnętrz lub użytkowania produktów w codziennym życiu.

Pokaż, jak tworzysz konkretne aranżacje, jak używać produktów w różnych pomieszczeniach oraz zaprezentuj w formie wideo interesujące formaty z kategorii DIY (zrób to sam).

Dodatkowo filmy mogą zawierać porady od ekspertów z branży, co dodaje im autentyczności i wartości. Dlatego nie bój się wykorzystać tych rozwiązań w praktyce.

Przykład

Webinary i live prezentacje

Webinary i live’y to niezwykle wartościowe narzędzia dla marek z branży Home&Decor.

Oto kilka powodów, dla których warto uwzględnić je w strategii marki:

Edukacja klientów: W branży Home & Decor istnieje wiele kwestii, które mogą być niejasne dla klientów, takich jak projektowanie wnętrz, dobór kolorów czy aranżacja mebli. Webinary i poradniki mogą służyć jako narzędzia edukacyjne, które pomagają klientom lepiej zrozumieć te zagadnienia i jeszcze mocniej zaangażować się w tworzenie swojego wymarzonego wnętrza.

Demonstracje produktów: Webinary i live’y to również doskonałe narzędzie do prezentowania produktów w ich praktycznym zastosowaniu. Przy okazji tworzenia treści edukacyjnych możemy przykładowo przedstawiać produkty marki w rzeczywistych wnętrzach lub po prostu wykorzystać je jako scenografię/tło do nagrań.

Tworzenie zaangażowania: Interaktywne webinary pozwalają na bezpośrednią interakcję z widzami, co może prowadzić do większego zaangażowania społeczności. Uczestnicy mogą zadawać pytania, udzielać opinii i dzielić się swoimi doświadczeniami, co buduje więź między marką a klientami.

Budowanie autorytetu: Organizowanie webinarów na tematy związane z designem wnętrz, trendami w branży czy praktycznymi poradami buduje autorytet marki jako eksperta w dziedzinie Home&Decor. Dzięki temu marka staje się bardziej wiarygodna w oczach klientów i zdobywa ich zaufanie.

Generowanie leadów: Z marketingowego punktu widzenia, webinary mogą być również wykorzystywane do generowania leadów i budowania listy mailingowej. Marka może proponować uczestnikom zapisanie się na newsletter lub darmową konsultację, co pozwala na dalszą komunikację z nimi i prowadzenie działań marketingowych.

Do publikacji materiałów video oraz tworzenia webinarów live idealną platformą będzie Youtube (możemy do niego kierować z newslettera, wpisów na Facebooku, czy przez linki udostępniane np. w Instagram Stories).

Poradniki i artykuły blogowe z praktycznymi wskazówkami

Poradniki i artykuły blogowe są doskonałym sposobem na dostarczanie wartościowych informacji klientom. Wykorzystanie ich w komunikacji w social mediach (Facebook, Instagram Stories) to wartość dodana, która może zachęcić do zaobserwowania naszych profilów.

W branży Home&Decor warto tworzyć treści oferujące praktyczne wskazówki dotyczące projektowania wnętrz, wyboru kolorów czy aranżacji mebli. Można omawiać najnowsze trendy w designie wnętrz, podawać porady dotyczące oszczędzania przestrzeni, czy też udostępniać porady z zakresu dekorowania konkretnych pomieszczeń.

Kluczowe jest, aby treści były wartościowe, praktyczne i inspirujące dla odbiorców, co przyczyni się do budowania zaufania i lojalności wobec marki.

Social media nieodłącznym elementem strategii marketingowej w branży Home& Decor

Podsumowując: media społecznościowe oferują wiele możliwości efektywnej promocji produktów i usług dla branży Home&Decor. Jeśli chcesz skutecznie przyciągnąć uwagę klientów i budować społeczność, pamiętaj o:

  • Angażujących i estetycznych treściach.
  • Wartościowych i praktycznych wskazówkach, które odpowiedzą na potrzeby klientów i wzmocnią wizerunek marki jako eksperta w branży Home&Decor.
  • Regularnych publikacjach.
  • Różnorodnym treści – nie ograniczaj się jedynie do statycznych postów produktowych. Wesprzyj komunikację materiałami video, angażującymi relacjami oraz karuzelami lub rolkami wypełnionymi inspiracjami.
  • Webinarach i sesjach live, np. w formie tematycznych Q&A.
  • Autentyczności i wypracowaniu własnego, unikalnego stylu.
  • Możliwości współpracy z influencerami. Poprzez ich udział, masz szansę dotrzeć ze swoimi produktami do nowych grup docelowych.

Autor: Katarzyna Nowicka

Umów darmową
godzinną konsultację

Zobacz podobne wpisy na
blogu:

Scrolluj w bok

Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz

Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy

Zobacz podobne
wpisy na blogu:

Scrolluj w bok

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.