- Blog
- 3 minuty
8 sposobów, dzięki którym przepalisz budżet na kampanię Google Ads
Planujesz kampanię online, skrupulatnie liczysz wydatki, sprawdzasz ustawienia w Google Ads i nagle okazuje się, że Twój budżet został przepalony jeszcze przed momentem, kiedy kampania na dobre się rozkręciła. Co mogło pójść nie tak? Okazuje się, że wiele. Dlatego jeżeli zależy Ci na dobrych wynikach, koniecznie przeczytaj wskazówki, które mogą uratować Twoje konto!
1. Trzymaj wszystko w jednym miejscu, zwłaszcza jeśli dobrze działa
Wskazówka dotycząca marnowania pieniędzy: Wyszczególniłeś najlepsze działające słowa kluczowe? Nie przejmuj się przenoszeniem ich do oddzielnej kampanii. Po co, prawda?
To absolutnie normalne, że w Twoich kampaniach używasz słów kluczowych zarówno o niskiej wydajności, jak i tej wysokiej. Kluczową zasadą jest tu rozdzielenie najcenniejszych z nich na nową kampanię. Po tym jak wszystkie słowa kluczowe o wysokiej wydajności umieścisz w tym samym miejscu, zyskasz większą kontrolę nad budżetem. Ponadto, znacznie łatwiej jest zebrać spostrzeżenia na temat kampanii, kiedy wszystkie słowa kluczowe działają mniej więcej na tym samym poziomie.
2. Przygotowanie słów kluczowych z długim ogonem wymaga zbyt wiele czasu, więc nie marnuj go!
Wskazówka dotycząca marnowania pieniędzy: Nie ma dużej różnicy między słowami kluczowymi krótko- i długoogonowymi pod względem wydajności, prawda? Suma summarum to to samo!
W przypadku, gdy chcesz uzyskać odpowiedni ruch (i wierzę, że tak jest!) skoncentruj się na kombinacjach długoogonowych, ponieważ są one bardzo skuteczne. W ten sposób masz pewność, że Twoi odbiorcy zobaczą Twoje reklamy tylko wtedy, gdy będą pasować do ich zapytania. Wyobraź sobie sytuację, kiedy reklamujesz sklep, który sprzedaje nowe telefony komórkowe i używasz słów kluczowych, takich jak:
„Telefon komórkowy”
„Smartfon”
„iPhone”
Na pewno są one związane z Twoimi usługami, ale co w przypadku, kiedy ktoś szuka „usługi związane z naprawą smartfona” lub „gdzie sprzedać mojego starego iPhone’a”? Niestety osoby te zobaczą Twoje reklamy i jedyne co możesz wtedy zrobić, to mieć nadzieję, że nie klikną w nie przez pomyłkę, ponieważ to tylko zwiększy Twój współczynnik odrzucenia. Aby osiągnąć lepsze wyniki, musisz pomyśleć o dłuższych frazach, które ludzie mogą wpisać, szukając twoich usług. Zamiast poprzednich przykładów, spróbuj użyć któregoś z tych:
„Kup nowego iPhone’a”
„Gdzie kupić smartfon’a”
Bonus tip: Nie zapomnij o wykluczających słowach kluczowych, ponieważ mogą pomóc zmniejszyć ilość nieistotnego ruchu!
3. Użytkownicy klikają w Twoje słowa kluczowe – to działa!
Wskazówka dotycząca marnowania pieniędzy: Wysoki CTR oznacza, że ludzie klikają, a moje reklamy działają! Więc zostawmy to tak.
Jednym z kluczowych wskaźników efektywności dla reklam Google jest CTR, ale musisz sprawdzić, czy wraz z wysokim CTR otrzymujesz równie wysokiej jakości ruch na swojej stronie internetowej. Po pierwsze, sprawdź współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie i liczbę stron odwiedzonych podczas jednej sesji, bo dzięki temu dowiesz się, czy faktycznie przyciągasz publiczność zainteresowaną Twoim produktem lub usługą. Przede wszystkim musisz też sprawdzić, czy słowa kluczowe przynoszą konwersje – bo to jest głównym celem, prawda? Obserwuj najlepsze słowa kluczowe i pozbądź się tych o niskiej wydajności.
4. Nie ma znaczenia, że twoje słowa kluczowe nie są bliskie temu, o co pytają użytkownicy
Wskazówka dotycząca marnowania pieniędzy: Nawet najbardziej bujna wyobraźnia ma swoje granice, więc nie martw się, jeśli lista słów kluczowych jest niekompletna, ponieważ nadal będzie działać w jakiś sposób, prawda?
Upewnij się, że wszystkie istotne słowa kluczowe związane z Twoją marką lub usługami zostaną uwzględnione, ponieważ gwarantuje to lepsze wyniki. Sugerujemy wypróbowanie raportu dotyczącego terminów wyszukiwania w reklamach Google. Pomaga to rozszerzyć listę o konkretne słowa kluczowe lub frazy z wyszukiwarek, na które wyświetlane były reklamy. Spójrz na słowa kluczowe z sekcji „dopasowanie przybliżone” i „dopasowanie do wyrażenia”, ponieważ mogą one być bardzo skuteczne, o czym nigdy wcześniej nie pomyślałeś.
5. Jeżeli nie ma natychmiastowych konwersji, pozbądź się kampanii
Wskazówka dotycząca marnowania pieniędzy: Jeśli Twoja kampania nie przyniesie wspaniałych rezultatów w ciągu pierwszych kilku godzin, usuń ją natychmiast i nigdy do niej nie wracaj.
Upewnij się, że analizujesz kampanię po tym, jak była w rotacji przez jakiś przyzwoity czas – przynajmniej przez kilka tygodni. Mniej lub bardziej reprezentatywne wyniki oceny Ad Copy można było osiągnąć, gdy kampania uzyskała pierwsze 100 kliknięć. Aby zoptymalizować swoje konwersje, powinieneś obserwować swoją kampanię przez kilka tygodni i przyglądać się słowom kluczowym. Śledź wszystkie odchylenia w liczbach – na przykład, jeśli słowo kluczowe ma wiele wyświetleń, ale niewystarczającą liczbę kliknięć, prawdopodobnie powinieneś je usunąć.
6. Zawsze kieruj ruch na główną stronę internetową – będą wiedzieli, co robić
Wskazówka dotycząca marnowania pieniędzy: zignoruj znaczną liczbę podstron na swojej stronie internetowej, które mogą być powiązane ze słowami kluczowymi lub tekstem reklamy – wysyłaj odbiorców tylko na stronę główną. Jeżeli są wytrwali w końcu i tak znajdą to, czego szukają!
Google Ads działa lepiej, jeśli słowa kluczowe są istotne dla tekstów reklam i stron docelowych. Zawsze staraj się znaleźć najlepszą pasującą stronę internetową dla każdej grupy reklamowej. Pozwala to na zmniejszenie współczynnika odrzuceń, ponieważ osoba widzi oczekiwaną prze nią zawartość. Jeśli utworzysz stronę docelową z podstawowymi zasadami projektowania UX i umieścisz na niej wszystkie niezbędne informacje, zwiększysz również prawdopodobieństwo konwersji. Zawsze pamiętaj, że ludzie nie będą przeglądać strony bez końca, próbując znaleźć odpowiedź. Średni czas potrzebny na znalezienie informacji powinien wynosić 20 sekund, ponieważ po tym rośnie prawdopodobieństwo, że opuszczą stronę.
7. Nie zwracaj uwagi na wyświetlany adres URL – jeśli działa, to dobrze
Wskazówka dotycząca marnowania pieniędzy: Upewnij się, że wyświetlany adres URL wewnątrz reklamy działa prawidłowo – to powinno wystarczyć. Ludzie będą klikać bez względu na to, jak niewyraźnie wygląda, prawda?
Adres URL jest widoczną częścią reklamy tekstowej, która powinna wyglądać na wiarygodną i zachęcającą do kliknięcia. Aby zapewnić ludzi, że strona docelowa ma odpowiednią treść, należy utworzyć URL ze słowami kluczowymi wewnątrz. Chociaż Google pogrubia teraz słowa kluczowe pasujące do słów z zapytania tylko w treści tekstu reklamy, nadal dobrze jest umieścić je w adresie URL, aby dodać do niego większą wiarygodność. Aby poprawić widoczność i czytelność linku, użyj camelCase i myślników.
Bonus Tip: Można również spróbować utworzyć adresy URL z CTA wewnątrz, aby jeszcze bardziej zaangażować ludzi.
8. Rozpocznij kampanie w piątek wieczorem i zapomnij o niej w weekendy
Wskazówka dotycząca marnowania pieniędzy: Czy może być coś lepszego niż uczucie, że wszystkie terminy zostały domknięte do piątku? Postaraj się zorganizować kampanię przed końcem dnia i z poczuciem ulgi wracaj do domu na weekend.
Nigdy nie rozpoczynaj kampanii w piątek, jeśli nie jesteś gotowy do pracy przez cały weekend. Bardzo często okazuje się, że niektóre słowa kluczowe, od których oczekiwałeś dobrych efektów, nie sprawdzają się w ogóle i tylko marnują twoje pieniądze. Dlatego musisz uważnie obserwować swoją kampanię przez pierwsze 24 godziny i szukać słów kluczowych o niskiej wydajności. Co więcej, zachowanie ludzi w sieci jest inne w czasie weekendów, a założenia, które przyjmiesz na podstawie danych z weekendu, mogą być mylące. Poza tym, jeśli coś nie zostało właściwie ustawione i ma to wpływ na dzienne wydatki lub średni CPC, nie możesz natychmiast zareagować, przez co tracisz pieniądze.
Autor: Paweł Pałka
godzinną konsultację
Zobacz podobne wpisy na
blogu:
Scrolluj w bok
- Blog
Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz
- Blog
International Nutra Meet Up Conference 2019 Kiev
- Blog
Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy
Zobacz podobne
wpisy na blogu:
Scrolluj w bok
- Blog
- Blog