- Case studies
Zwiększenie przychodu o 800%, w 6 miesięcy przy ROAS 1874%
Skalowanie reklam pozwala na maksymalizację wyników z najskuteczniejszych kampanii przy utrzymaniu oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.: zwiększając wydatki na reklamę, zmieniając listy odbiorców, doskonaląc teksty i graficzne materiały reklamowe itp. Zwiększenie przychodu w krótkim okresie czasu było celem i naszego klienta MARO HOME.
MARO HOME to polski producent z ponad 30-letnim doświadczeniem, którego specjalizacją są bawełniane pościele i artykuły do domu. Produkty MARO HOME są wykonane wyłącznie z wysokiej jakości bawełny, posiadającej certyfikat OEKO-TEX. Między innymi dlatego są bezpieczne dla alergików. Projekty pościeli MARO HOME to niespotykane połączenie elegancji, minimalizmu z wyrafinowaną sztuką krawiectwa. Decydując się na pościel od MARO HOME masz pewność, że sięgasz nie tylko po produkt najwyższej klasy, ale też wspierasz polskich przedsiębiorców.
Czy wiesz, że?
Kampania dla MARO HOME, o której właśnie czytasz, w lipcu tego roku zdobyła nagrodę w konkursie Global Search Awards! To dla nas ogromne wyróżnienie, a także motywacja, by stale szukać nowych dróg i sposobów na osiągnięcie celu. Lub przebicie go kilkukrotnie!
Niezależnie od wielkości i doświadczenia firmy, skalowanie jest zawsze wyzwaniem. Trzeba podjąć decyzję, jakie inwestycje możesz na to przeznaczyć, jakiego stopnia rentowności oczekujesz, czy koncentrujesz się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów i masz agresywne cele rozwojowe, czy wolisz zacząć od małej skali.
Jak udało nam się zwiększyć przychód o 800%, zachowując pożądany poziom rentowności?
• Wykorzystanie nowych kanałów komunikacji. W Google poza standardowymi kierowaniami (search, pla, gdn – remarketing), które były wykorzystywane do tej pory, dodaliśmy nowe kanały kierować takie jak Discovery i Performance Max.
• Rozszerzenie dotychczasowego kierowania kampanii Search oraz dodanie dynamicznych reklam w sieci wyszukiwania, aby wypełnić luki w tradycyjnej kampaniach Search.
• Ocena częstotliwości reklam. Częstotliwość reklam to jeden z najważniejszych wskaźników, które braliśmy pod uwagę przed skalowaniem reklam. Pokazuje ona, ile razy reklamy zostały wyświetlone przez unikalną osobę. Wraz ze wzrostem częstotliwości reklam wzrasta również koszt pozyskania użytkownika lub klienta. Ważnym jest utrzymywanie niskiej częstotliwości reklam, pozwalającej na zdobycie zainteresowania potencjalnych klientów.
• Powielanie najskuteczniejszych reklam. Korzystaliśmy z wypracowanego know-how i najskuteczniejsze działania zawsze są wykorzystywane jako możliwa taktyka na skalowanie kampanii.
• Zmiany budżetu. Taktyki do zmiany budżetu były stosowane na wiele sposobów Powolny i stały wzrost budżetów nie więcej niż o 20% co 3-5 dni. Wykorzystywanie automatycznych reklam do skalowania lub zmniejszania budżetu na reklamy na podstawie ich skuteczności. Stopniowe zmiany nie powodowały ponownego uruchomienia fazy uczenia się reklam i pozwalały na utrzymanie poziomu efektywności kampanii.
• Unikanie nakładania się odbiorców. Zawsze weryfikowaliśmy, czy nie kierujemy różnych zestawów reklam na tę samą grupę odbiorców, aby uniknąć ich kanibalizacji ze względu na nakładanie się odbiorców w strukturę kampanii reklamowych.
• Testowaliśmy targetowanie do szerokiego grona odbiorców. Sprzedajemy powszechnie używany produkt, który może być odpowiedni dla większości ludzi. Taki sposób targetowania pozwolił na przyciągnięcie nowych klientów, zainteresowanych produktem. Ważnym było, aby odkryć odbiorców, do których w innych kampaniach nie docieraliśmy.
W ten sposób udało się zwiększyć wolumenu sprzedaży o 793%, CR wzrósł o 268% przy utrzymaniu ROASu na poziomie 1 874%.
W kolejnej fazie planujemy dalszy rozwój kampanii i zwiększenie wydatków o ponad 300% w ciągu 6 mies, utrzymując ROAS.
Autor: Dominika Rozprzak
godzinną konsultację
Pozostałe case studies:
- kampanie reklamowe, Sport
- kampanie reklamowe, Wnętrza
- E-commerce, kampanie reklamowe
Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?
Pozostałe case studies:
Scrolluj w bok
- kampanie reklamowe, Sport
Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness
- kampanie reklamowe, Wnętrza
Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar
- E-commerce, kampanie reklamowe
Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio
- E-commerce, social media
Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?
- Beauty, E-commerce
Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV
- E-commerce, kampanie reklamowe
Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej
- E-commerce, Nieruchomości