Dowiedz się, jak poprawnie analizować dane w e-commerce [webinar] →

Social Media w e-commerce - poradnik praktyczny

/

/

Social Media w e-commerce – poradnik praktyczny

W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się i pędzącym świecie social media odgrywają kluczową rolę w budowaniu świadomości marki. Mimo ich powszechności i łatwej dostępności, wielu przedsiębiorców oraz właścicieli e-commerce nie zdaje sobie sprawy, że kluczem do sukcesu ich firmy są właśnie platformy społecznościowe. Stąd w tym poradniku, chcemy pokazać Ci, że social media w e-commerce, to coś więcej niż promowanie produktu i usług. Dzięki swoim zasięgom i dostępności dają możliwość łatwego dotarcia do dużej grupy odbiorców i tym samym budowania z nimi relacji. Bo w końcu, jaki inny zakamarek internetu pozwoli Ci nawiązać bezpośredni kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami?

Z naszego poradnika dowiesz się:

  • jak wybrać platformę społecznościową idealną dla Twojego biznesu,
  • jak stworzyć strategię marketingową dla działań w mediach społecznościowych,
  • w jaki sposób tworzyć angażujące treści,
  • jak budować społeczność i zaangażowanie,
  • jak mierzyć i analizować wyniki swoich działań.

Wybór platformy społecznościowej dla Twojego e-commerce

Platformy społecznościowe pozwalają budować markę, zwiększać sprzedaż oraz utrzymywać relacje z klientami. Zanim zdecydujesz się na konkretne działania w social mediach, zacznij od określenia, które kanały społecznościowe będą najlepsze do przedstawienia Twojego produktu lub usługi.

Poniżej znajdziesz kluczowe cechy dla każdej z platform społecznościowych, realnie wpływające na sukces e-commerce.

1. Facebook w e-commerce

Główną zaletą Facebooka jest jego wszechstronność. Oznacza to, że niezależnie od branży, w której działa Twój e-commerce możesz dostosować treści i reklamy do swojej grupy docelowej.

To platforma, która sprawdzi się w promocji ogólno pojętych usług, produktów fizycznych i cyfrowych, treści i wielu innych. Możesz na niej w przejrzysty i dostępny sposób udostępniać informacje niezbędne dla Twoich klientów — godziny otwarcia, opis firmy, przedstawienie produktów/usług, aktualne promocje i wydarzenia.

Facebook pozwala w łatwy sposób budować zaufanie marki, np. poprzez regularne dostarczanie wartościowych treści, a także przedstawianie informacji o produktach oraz udostępnianie opinii klientów.

Jego szczególną cechą są szerokie możliwości reklamowe oraz ogromna baza użytkowników na całym świecie. 

Dzięki swojej strukturze pozwala budować społeczność poprzez tworzenie grup i stron biznesowych, co umożliwia bezpośredni kontakt z klientami oraz zbieranie ich opinii i sugestii.  Co więcej! To prawdziwa kopalnia insightów, które zapewnią tematy do publikacji, ale przede wszystkim — pozwolą jeszcze lepiej dopasować produkt do użytkowników oraz ich oczekiwań.

Wiek: Facebook ma różnorodny zakres wiekowy, ale jest szczególnie popularny wśród użytkowników 35+.
Płeć: Demografia płci na Facebooku jest zbliżona, z nieco większą liczbą kobiet.
Lokalizacja: Facebook ma ogromną międzynarodową bazę użytkowników.

2. Instagram w e-commerce

Instagram to platforma oparta na obrazach, co sprawia, że jest doskonałym miejscem do promowania produktów, które są atrakcyjne wizualnie. Ze względu na to jest szczególnie popularny w branżach związanych z modą, kosmetykami oraz marketingiem wizualnym.


To idealna przestrzeń jeżeli chcesz prezentować swoje produkty w atrakcyjny sposób, z wykorzystaniem wysokiej jakości zdjęć oraz krótkich nagrań video. Szczególnie te ostatnie cieszą się dużą popularnością, ponieważ dobrze przygotowane rolki (reels) potrafią zbudować duży zasięg organiczny.

Kolejną zaletą Instagrama jest możliwość wykorzystywania haseł związanych z Twoją branżą. Ma to na celu zwiększenie widoczności postów oraz jeszcze lepsze dotarcie organiczne (bez udziału reklam) do odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami.

Ważne! Trendy na Instagramie zmieniają się szybko, dlatego pamiętaj, aby być na bieżąco i stale dostosowywać swoje treści.

Instagram jest niezastąpiony, jeżeli chcesz łatwo wejść w bezpośrednią interakcję ze swoimi klientami. Poprzez Instagram Stories (krótkie filmy i zdjęcia dostępne przez 24 godziny — idealne do pokazania kulis biznesu oraz promowania nowych produktów i ofert), a także wiadomości i komentarze możesz łatwo angażować odbiorców i pozostawać z nimi w kontakcie. Przekłada się to na budowanie pozytywnego i autentycznego wizerunku marki, co jest niezwykle ważne w czasach dużej konkurencji.

Dodatkowo Instagram umożliwia również współpracę z influencerami i osobami, które mają już stworzone swoje własne sieci społecznościowe poprzez wspólne posty czy też oznaczenie treści sponsorowanych. Pomaga to w promowaniu produktów i usług oraz w zwiększeniu zasięgu, czyli dotarciu do nowych klientów.

Wiek: Najwięcej użytkowników Instagrama jest między 18 a 34 rokiem życia, ale platforma przyciąga również starszych użytkowników.
Płeć: Demografia płci na Instagramie jest zrównoważona, z mniej niż znaczną przewagą kobiet.
Lokalizacja: Instagram jest popularny na całym świecie, ale ma szczególnie dużą bazę użytkowników w Stanach Zjednoczonych.

3. Pinterest w e-commerce

Pinterest to platforma wypełniona inspiracjami. Podobnie, jak Instagram to miejsce idealne do promowania atrakcyjnych wizualnie produktów. Świetnie sprawdzi się w branżach związanych z modą, dekorowaniem i urządzaniem wnętrz, jedzeniem itp.

Możliwość tworzenia tablic z inspiracjami pozwala przyciągać uwagę potencjalnych odbiorców. Pinterest pozwala również na dodawanie linków do strony internetowej z poziomu udostępnianych zdjęć. Dzięki temu możesz bezpośrednio przekierować odbiorców na stronę produktu, co skraca ścieżkę zakupu i pozytywnie wpływa na konwersję.

Podobnie, jak na Instagramie również tutaj warto wykorzystywać popularne hashtagi oraz dodawać krótkie opisy do zdjęć, aby pomóc użytkownikom znaleźć i poznać Twoje produkty.

Przydatną funkcją Pinteresta jest również możliwość tworzenia pinów. Dzięki temu użytkownicy mogą dodawać Twoje produkty do swoich tablic, tym samym zwiększając ich widoczność.

Wiek: Pinterest przyciąga przede wszystkim użytkowników między 18 a 49 rokiem życia.
Płeć: Demografia płci na Pinterest jest wyraźnie skierowana w stronę kobiet.
Lokalizacja: Pinterest jest szczególnie popularny w Stanach Zjednoczonych, jednak jest dostępny również globalnie.

4. LinkedIn w e-commerce

Linkedin to platforma, która powinna przyciągnąć Twoją uwagę jeśli prowadzisz e-commerce w sektorze B2B. Umożliwia stworzenie strony firmowej, na której zaprezentujesz swoją markę, produkty i usługi. Jest szczególnie przydatna do budowania relacji biznesowych i promocji produktów dla profesjonalistów. Świetnie sprawdzi się w sprzedaży usług i produktów cyfrowych.

Ważne! Często pomijanym punktem działań w social mediach jest budowanie marki osobistej. To szczególnie istotny punkt dla przedsiębiorców i właścicieli e-commerce. LinkedIn jest idealną przestrzenią do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem w swojej dziedzinie.
Networking, który umożliwia ta platforma to świetna okazja nie tylko do pozyskiwania nowych klientów, ale również do nawiązywania kontaktów i budowania sieci biznesowej, niezbędnej do rozwoju każdego e-commerce.

Wiek: LinkedIn jest platformą profesjonalną i przyciąga użytkowników w wieku 25-54 lat, którzy są bardziej zainteresowani aspektami zawodowymi.
Płeć: Demografia płci na LinkedIn jest zrównoważona.
Lokalizacja: LinkedIn jest platformą globalną.

To platforma szczególnie popularna wśród młodszych użytkowników. Jeśli to oni są Twoją grupą docelową, to właśnie TikTok może okazać się idealnym narzędziem dotarcia do Twoich klientów. Komunikacja w tym miejscu opiera się na krótkich, kreatywnych i zabawnych filmach. Pozwala to pokazać produkty w ciekawy i przyciągający uwagę sposób.

Podobnie, jak na poprzednich platformach, tutaj również warto wspierać swoje komunikaty hasztagami oraz wziąć pod uwagę współpracę z influencerami i twórcami treści. Często mają oni dużą liczbę obserwujących, co pozwala dotrzeć do szerokiej publiczności.

Tik Tok jest idealnym miejscem do budowania marki i świadomości produktu. Pozwala w kreatywny sposób opowiadać ich historię, pokazać unikalne cechy, czy sam proces ich tworzenia. Podobnie, jak na poprzednich platformach możesz tu łatwo i szybko wchodzić w interakcję ze swoimi klientami.

Wiek: TikTok przyciąga głównie młodszych użytkowników, w wieku od 16 do 24 lat, choć ma również starszych użytkowników.
Płeć: Demografia płci na TikToku jest zrównoważona.
Lokalizacja: TikTok jest globalną platformą, ale ma szczególnie duże bazy użytkowników w Azji i Ameryce Północnej.

6. YouTube w e-commerce

To platforma, którą musisz wziąć pod uwagę, jeśli masz możliwość tworzenia wideo. To najlepsze rozwiązanie do bardziej szczegółowego i interaktywnego przedstawienia Twoich produktów. Za pomocą filmów możesz również pójść o krok dalej i tworzyć instrukcje obsługi, recenzje i poradniki. Pozwoli to klientom zrozumieć, jak używać twoich produktów i podkreślić ich wartościowe cechy.

Ważne! YouTube jest tuż po Google drugą największą wyszukiwarką na świecie. Oznacza to, że możesz wykorzystać SEO do pozyskiwania ruchu, zwiększając tym samym widoczność Twojego e-commerce w wynikach wyszukiwania.

To doskonała platforma, która pomoże Ci w wizualizacji i promocji produktów, a także w budowaniu zaufania klientów. Wartościowe treści wideo mogą przyciągnąć uwagę i przyczynić się do wzrostu sprzedaży w e-commerce.

Wiek: YouTube przyciąga różnorodny zakres wiekowy, ale jest szczególnie popularny wśród użytkowników 18-49 lat.
Płeć: Demografia płci na YouTube jest zrównoważona.
Lokalizacja: YouTube jest platformą międzynarodową, z dużą globalną bazą użytkowników

Pamiętaj, że przy każdym kanale dystrybucji ważne jest dostosowanie strategii (zgodnej jednocześnie z: jego charakterystyką treści i unikalnymi mechanizmami) do swojej grupy docelowej i rodzaju produktów. 

Wszystkie wspomniane przez nas platformy mają narzędzia reklamowe, które pozwalają precyzyjnie dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Ich najistotniejszą cechą jest możliwość tworzenia reklam docelowych. Możesz bez problemu określić grupę docelową m.in. na podstawie demografii, zainteresowań, a nawet zachowań online. Dzięki temu tworzysz sobie szansę na dotarcie do osób najbardziej skłonnych do zakupu danego produktu lub usługi.

Nieodłącznym elementem reklamowym jest analiza! Sprawdzaj na bieżąco wyniki w platformach i pamiętaj, aby dostosowywać swoje działania, poprzez stałą optymalizację.

O bardziej zaawansowanych możliwościach analitycznych przeczytasz w dalszej części poradnika.

Tworzenie strategii marketingowej

Po tym jak poznałeś zalety i cechy poszczególnych platform społecznościowych, czas na stworzenie strategii marketingowej dla Twojej marki. To kluczowy etap pozwalający osiągnąć sukces Twojego e-commerce.

Strategia marketingowa

1. Określ swoje cele marketingowe

Bez względu na to, czy celem jest zwiększenie świadomości marki, pozyskanie nowych klientów, wzrost sprzedaży, czy utrzymanie stałej bazy klientów, dobrze zdefiniowane cele są kluczem do skutecznej strategii.

Określenie celów marketingowych pozwoli Ci wyznaczyć kierunek działań, mierzyć ich skuteczność, planować działania i podejmować kluczowe decyzje.

2. Segmentacja grupy docelowej

Segmentacja pozwala dokładnie określić, kim są Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu możesz dostosować treści oraz pozostałe elementy strategii marketingowej do swojej grupy docelowej i między innymi zaplanować, które z przedstawionych przez nas wyżej kanałów społecznościowych, pozwolą Ci dotrzeć do osób zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Dodatkowo będziesz mieć gotową bazę pod tworzenie komunikacji oraz budowanie strategii reklamowej. Główne kryteria segmentacji to wiek, płeć, zainteresowania oraz lokalizacja, jednak warto pójść też o krok dalej i stworzyć szczegółowy opis idealnego klienta — czyli personę, czy też persony. 

Ważne! Na tym etapie warto rozważyć warsztaty, które pomogą stworzyć persony, czyli sylwetki Twoich potencjalnych klientów. Pozwoli to lepiej zrozumieć ich potrzeby i obawy, a co za tym idzie — określić grupę docelową.

3. Tworzenie spersonalizowanej treści

Jeżeli znamy już naszą grupę docelową, możemy dostosować nasze treści do konkretnych preferencji, potrzeb i zachowań klientów Twojego e-commerce.

Dlaczego jest to tak ważne?

Ponieważ klienci oczekują, że marki będą rozumieć ich indywidualne potrzeby. Gdy widzą treści dostosowane do nich, bardziej się angażują.

4. Harmonogram Postów

Skuteczna strategia marketingowa w mediach społecznościowych wymaga nie tylko dopasowanej treści, ale także odpowiedniego harmonogramu publikacji. Plan komunikacji jest kluczowym elementem, który pozwala utrzymać regularność działań, maksymalizować zaangażowanie klientów i skoncentrować się na osiągnięciu celów marketingowych.

Działania na tym etapie możemy podzielić według poniższych kroków:

  1. Uwzględnienie w  harmonogramie celów marketingowych, grupy docelowej oraz treści.
  2. Wybór optymalnych dni i godzin publikacji, dostosowanych do aktywności Twojej grupy docelowej.
  3. Planowanie treści na podstawie cyklu zakupowego klientów.
  4. Publikacje z wykorzystaniem narzędzi do automatyzacji.
  5. Regularne monitorowanie i dostosowywanie harmonogramu na podstawie wyników oraz zmieniających się potrzeb naszych odbiorców.

 

Zaangażowanie, czyli klucz do sukcesu w mediach społecznościowych

Jedną z najważniejszych funkcji mediów społecznościowych w e-commerce jest generowanie zaangażowania wśród potencjalnych odbiorców zainteresowanych marką, czy też konkretnym produktem. W skrócie — zachęcenie do konwersacji. Jako że częściowo omówiliśmy już, jakie profity zyskuje marka dzięki stałemu kontaktowi z użytkownikami, przejdźmy do czynników, które sprawią, że Twoje treści będą bardziej przyciągać uwagę i zachęcać do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami lub insightami — jakże ważnymi dla całej komunikacji w strategii. 

Dlaczego utrzymanie i rozwijanie zaangażowania w mediach społecznościowych jest tak ważne? Ze względu na specyfikę Social Media. Kanały dystrybucji bardzo wysoko punktują w algorytmach realną więź z użytkownikiem, czyli wszelkie przejawy jego aktywności. Jest ona tak niezbędna, że niezależnie od platformy wpływa też na zasięg publikowanych treści oraz stanowi znakomite potwierdzenie słuszności wyboru (im więcej osób w pozytywny sposób chce “rozmowy” z marką i wypowiada się na jej temat — tym mocniej potwierdza ona jej wiarygodność).

Zaangażowanie w social media

Konkurencja wśród e-commerce’ów w świecie Social Media jest duża. Konstruowanie treści (nie mówiąc już o jakże kluczowym docieraniu za pomocą reklam do stworzonych person), które zainteresują jak największe grono i wyróżnią dany sklep się na tle innych to priorytet. Stąd tak ważne jest, aby nie tylko zwracać uwagę na to, co chcemy przekazać swoimi treściami, ale też jak “opakowujemy” te informacje.

Zastanawiając się nad formułowaniem przekazu, zaraz po określeniu tematu, który będzie spełniał założenia strategiczne (takie, jak omówione wcześniej: potrzeby użytkowników; cele, jakie ma spełniać komunikat; wartość, jaką chcemy się podzielić z odbiorcami), na samym początku musimy zastanowić się nad wizualną stroną treści. To właśnie dzięki niej odbiorca zatrzyma się na poście naszej marki, aby dowiedzieć się więcej i podzielić swoim zdaniem. Ważne, aby grafiki i formy wideo wyróżniały się na tle wszechobecnego natłoku informacyjnego, a co kluczowe — spełniały kilka istotnych zadań:

  • były estetyczne i atrakcyjne dla potencjalnego klienta,
  • zgadzały się z obecnymi trendami — wręcz wykorzystały je na swoją korzyść,
  • zawierały branding, który utrwali z biegiem czasu komunikację wizualną firmy i sprawi, że każdy post stanie się bardziej rozpoznawalny jako jej element,
  • prezentowały oryginalność i wyjątkowość.

 

Psst! Mała podpowiedź — w świecie mediów społecznościowych możesz zaobserwować triki i usprawnienia, dzięki którym zwrócenie uwagi grupy docelowej będzie prostsze. Pamiętaj o stworzeniu schematu, który zapewni Ci najlepsze wyniki i stosuj go w swoich formatach.

Przykład? Intensywne kolory na grafikach, czy też dźwięki w filmie, które oderwą odbiorcę od scrollowania feedu i zatrzymają jego uwagę na Twoim poście. Jeśli jest to zgodne z Twoim profilem odbiorcy, możesz też ułatwić konsumowanie treści poprzez dodanie do wideo napisów, dzięki którym obejrzy film bez konieczności zakładania słuchawek podczas przebywania wśród innych ludzi.   

Kolejnym, równie kluczowym zadaniem jest dobry, angażujący copywriting. Oprócz wspomnianych założeń strategicznych treść powinna:

  • zainteresować odbiorcę, 
  • obudowywać zadane w przekazie pytania/zagadnienia, 
  • nawiązywać w umiejętny sposób do załączonej grafiki/wideo, 
  • transmitować wartości w języku zgodnym z grupą docelową,
  • tworzyć więź z odbiorcą, zachęcać do interakcji.

Podsumowując: spójność i komunikacja ponad wszystko! 😉

Aktualność pod względem trendów to następny filar strategii, który dobrze wykorzystany, buduje sukces. Jak wspomniałyśmy wcześniej, to znakomita sposobność, w pozytywny sposób wpływająca na viralowość Twoich treści i zwiększająca jest zasięg. 

Pamiętaj jednak, aby korzystać z trendów odpowiednio dopasowanych do platformy dystrybucji. Dzięki temu unikniesz dotarcia treści do błędnej grupy docelowej i zwiększysz swoje wyniki. Tam, gdzie to istotne, pamiętaj o hashtagach, ale tylko w kanałach, w których mają one wpływ bezpośredni na zasięg i wyszukiwanie treści lub jako podkreślenie hasła w ramach jednej kampanii.

Zaangażowanie w mediach społecznościowych

Customer Service jako podstawa dobrej relacji z grupą docelową

Inicjowanie zaangażowania to jedno, zawsze jednak powtarzam, że najważniejsza jest obustronna komunikacja. Aby odpowiednio utrzymać (i rozwijać 🙂) aktywność na profilach marki potrzebne są:

  • znajomość produktów — przeszkolenie osób obsługujących moderację pod względem oferty marki oraz kluczowych wartości i potrzeb, które reprezentują produkty;
  • DOSTĘPNOŚĆ — użytkownicy nauczyli się, że media społecznościowe to interakcja real time. Szukając rekomendacji, recenzji, informacji technicznych (jak np. lokalizacja firmy, godziny otwarcia, numer telefonu) czy po prostu oferty/produktu, potencjalni klienci wchodzą od razu na najbliższy ich grupie docelowej profil, gdzie oczekują podania informacji w wiadomości prywatnej lub pod postem. Czasami nawet nie zdając sobie sprawy z tego, że te dane można znaleźć na stronie lub sekcji kanału społecznościowego, kierują się od razu z pytaniem na stronę firmową. To jest właśnie ten moment, kiedy decyzja zakupowa zależy od nas, a przede wszystkim od szybkiej i profesjonalnej obsługi.


Kluczowym jest więc dość szybka odpowiedź w komentarzu lub wiadomości prywatnej, szczególnie w e-commerce;

  • zrozumienie — empatia to bardzo ważny element customer service, który powoduje, że rozmówca czuje się wysłuchany, a jego sprawa ważna, co przekłada się też na dobry wizerunek ogólny marki oraz rozwiązanie potencjalnego problemu (lub po prostu tematu pytania);
  • ciekawość — to pierwszy stopień do… rozmowy! Dopytywanie w komentarzach o preferencje buduje silną podstawę więzi z marką i pozwala czuć, że głos każdego użytkownika jest dla Ciebie ważny (bo tak właśnie jest! 🙂);
  • stworzenie strategii na wypadek potencjalnego kryzysu wizerunkowego — tak, aby można było rozpoznać jego początki oraz podjąć jak najszybciej odpowiednie kroki; 


Jaki w takim razie jest największy błąd w budowaniu społeczności popełniany przez firmy? Mówię stanowcze NIE dla komunikacji jednostronnej, czyli bazującej na monologu i braku odpowiedzi na pytania klientów, czy też potencjalnych klientów — nie tylko w wiadomościach prywatnych, ale też w komentarzach, czy w sekcji recenzji.

Klienci wręcz łakną kontaktu – poniżej znajdziesz garść najważniejszych wyników badania SuperOffice, które przeprowadzono wśród 1 920 profesjonalistów biznesowych (ostatnie dane: wrzesień b.r.):

Customer Service w social media

Dane potwierdzają najwyższy priorytet dla:

  • szybkości komunikacji,
  • spójność na przestrzeni różnych kanałów dystrybucji,
  • przeszkolony team,
  • proste i jasne komunikowanie się.

 

Obsługa klienta w mediach społecznościowych

Budowanie społeczności to ciągłe dbanie o użytkowników

W tworzeniu strategii koniecznie pamiętaj o planie, który pomoże Ci nie tylko publikować treści ważne dla marki, ale też aktywizować potencjalnych oraz obecnych klientów. Dzięki znajomości swojej grupy docelowej i opracowaniu celów jesteś w stanie wyznaczyć potrzeby odbiorców oraz początkowe insighty, dobrać odpowiednie kanały i zaplanować działania. Choć Customer Service to nieodzowny element budowania świadomości marki, musisz pamiętać o tym, jak zainicjować tę rozmowę.

Oto ważne sposoby budowania społeczności, które warto zapamiętać:

  • posty angażujące (pytania oparte o insighty),
  • konkursy,
  • różne aktywizacje oparte na rozwiązywaniu zadań (np. przypominające grę),
  • kampanie tematyczne,
  • współpraca z innymi markami lub influencerami, która także zbuduje zasięgi,
  • cierpliwość: budowanie społeczności na mediach społecznościowych to proces, który wymaga czasu. Bądź cierpliwy i konsekwentny w swoich działaniach 🙂

Pomiar wyników z mediów społecznościowych w e-commerce

Koniecznie pamiętaj o tym, że stałym czynnikiem procesu budowania społeczności jest ciągły pomiar Twoich działań. Zarówno od strony koncepcji tworzonej na profilu komunikacji, jak i działań reklamowych. Kroki są zawsze takie same i zataczają krąg: mierz wyniki, analizuj je, wyciągaj wnioski i wprowadzaj zmiany do swojej strategii, a potem… Powtarzaj ten schemat! 🙂

Kluczowe wskaźniki sukcesu w Social Media, czyli KPI

Mediami społecznościowymi, oprócz wskaźników spełniających bezpośrednio cele sprzedażowe, rządzą dwa rodzaje celów, o których wzrost nieustannie trzeba dbać. Są to zasięg oraz aktywność. Warto także trzymać rękę na pulsie w temacie liczby obserwujących oraz wzrostu społeczności. Śledź liczbę obserwujących na swoich profilach i monitoruj, jak ta liczba rośnie w czasie. Duża społeczność (stali, a najlepiej aktywni fani) oznacza większy potencjał dotarcia do klientów.

 

Analiza social media w e-commerce

Dostosuj kanał dystrybucji do swojego biznesu

Wiesz już, w jaki sposób dostosować kanał dystrybucji do biznesu i jakie są ich cechy charakterystyczne, jak stworzyć strategię marketingową dla działań Social Media, dzięki jakim czynnikom zaangażujesz i zbudujesz społeczność oraz zatrzymasz jej uwagę, a także jak badać i analizować wyniki. Wszystkie te punkty tworzą doskonałe podłoże do nie tylko do jednorazowej sprzedaży, ale do lojalizowania klientów, którzy długoterminowo będą zapewniać sprzedaż Twojej firmie. To z kolei dobra droga do zbudowania konceptu “love brandu”, do którego prawie każdy biznes dąży.

Narzędzia i aplikacje wspomagające zarządzanie social media w e-commerce

Wspomaganie się odpowiednimi narzędziami to nieodłączny elementem strategii marketingowej Twojego e-commerce.

Dlaczego?

Ponieważ pozwalają one usprawnić proces zarządzania mediami społecznościowymi, zoptymalizować działania i osiągnąć lepsze wyniki.

W tej części wpisu przygotowałyśmy propozycje narzędzi, które pomogą Ci w efektywnym zarządzaniu działaniami w mediach społecznościowych dla Twojego  e-commerce. Znajdziesz tu aplikacje, które warto wykorzystać do planowania, analizy, automatyzacji badania konkurencji, a także tworzenia kreacji graficznych. To wszystko, aby przyjemnie i łatwo osiągnąć sukces w konkurencyjnym świecie e-commerce.


Narzędzia do Planowania i Publikacji:

  • SocialBee
  • Postfity
  • Sotrender
  • NapolenCat
  • Publer
  • Kontentino
  • HootSuite
  • standardowe narzędzie, czyli META Business Suite

 

Narzędzia do Analizy i Monitorowania:

  • NapoleonCat
  • Brand24
  • Social Elephants
  • Funnel

 

Narzędzia do Automatyzacji:

  • Sotrender
  • Postfity
  • Social Elephants
  • NapoleonCat
    Kontentino

Narzędzia do Grafiki i Video:

  • Canva
  •  CupCat
  • PicMonkey
  • Stencil
  • FotoJet

Narzędzia do Badania Konkurencji:

  • Brand24
  • Sotrender
  • NapoleonCat
  • Social Elephants

Narzędzia do Badania Trendów i Hashtagów:

  • Trendinalia
  • Trendsmap
  • Sotrender
  • Social Elephants
  • Brand24

Narzędzia do Zarządzania Zespołem:

  • Asana
  • Trello
  • Slack
  • Monday.com



Stwórz strategię, która zapewni sukces Twojej marce!

Wszystkie powyższe zasady stosujemy na co dzień w swojej pracy, dlatego jeśli masz pytania — skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy zbudować dla Twojego e-commerce’u zaangażowaną społeczność, która doceni konsekwentną komunikację.

Jeśli to Cię nie przekonuje zacznijmy od darmowej konsultacji!

Autorka: Kasia Nowicka

Autorka: Joanna Mikusek

Umów darmową
godzinną konsultację

Zobacz podobne wpisy na
blogu:

Scrolluj w bok

Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz

Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy

Zobacz podobne
wpisy na blogu:

Scrolluj w bok

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.