Premiera pierwszego w Polsce raportu nt. challenger brands - TOP10, 5 mega trendów, 10 strategii - sprawdź! →

#challengerstalks: seria webcastów, w której odkrywamy tajniki budowania biznesowego wzrostu challenger brands

/

/

#challengerstalks: seria webcastów, w której odkrywamy tajniki budowania biznesowego wzrostu challenger brands

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, wiedza i umiejętności w obszarze marketingu są niezwykle cenne. Tym cenniejsze, jeśli bazują na prawdziwych doświadczeniach osób zarządzających polskimi i globalnymi markami. Dlatego z przyjemnością prezentujemy serię webcastów #challengerstalks, która powstała jako uzupełnienie wiedzy zawartej w pierwszym w Polsce raporcie „Challenger brands, którzy zmieniają świat”.

Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”

Czym jest seria #challengerstalks?

Seria webcastów #challengerstalks to wartościowe źródło wiedzy dla osób związanych z marketingiem. Każdy odcinek przynosi unikalne spostrzeżenia, inspiracje i praktyczne wskazówki od doświadczonych ekspertów i przedsiębiorców.

Co zyskujesz?

Obejrzenie tej serii pozwoli Ci zdobyć cenne informacji dotyczące takich tematów, jak skalowanie firmy, wykorzystywanie megatrendów, ekspansja na rynki zagraniczne, maksymalizacja zwrotu z inwestycji w marketing, budowanie globalnej marki czy generowania większych przychodów z marketingu.

Każdy odcinek serii zawiera nie tylko teoretyczne podstawy, ale także praktyczne wskazówki, które można od razu zastosować w codziennej pracy. Zakres tematyczny oscyluje wokół poszukiwania skutecznych rozwiązań dotyczących efektywnego budowania biznesowego wzrostu. Od strategii skalowania biznesu, narzędzi, które warto zastosować, przez inspirujące historie z porażkami i sukcesami w tle, aż do konkretnych porad czego unikać i jakich błędów nie popełniać.

Seria #challengerstalks w skrócie

Po co szukać, jak wszystko można mieć pod ręką? 😉 Enjoy reading and watching!

ODCINEK 1, czyli jak dziesięciokrotnie wyskalować firmę w 2 lata?

W pierwszym odcinku serii #challengerstalks, wspólnie z Martyną Zastawną z woshwosh, Markiem Gutem z Your Kaya oraz Bartkiem Rakiem z REBREAD próbujemy odpowiedzieć na pytanie „Jak dziesięciokrotnie wyskalować firmę w 2 lata?”.

Czego dowiesz się z pierwszego odcinka?

Omówimy różnicę między skalowaniem a wzrostem
Podkreślimy znaczenie planowania w biznesie
Sformujemy wnioski podzielimy się konkretnymi wskazówkami, które mogą Wam pomóc i odpowiedzieć na pytanie, czy Wasze firmy są gotowe na skalowanie
Przeanalizujemy typowe pułapki i błędy, które mogą utrudniać osiągnięcie sukcesu w procesie skalowania
Nasi goście podzielą się również swoimi spostrzeżeniami i poradami, jak unikać tych błędów

ODCINEK 2 – jak trendy pomagają budować wzrost marki?

#challengerbrands jako pionierzy w swoich branżach, skutecznie wykorzystują trendy, adaptując się do szybko zmieniającej się sceny biznesowej i kształtując przyszłość swoich sektorów. Działania te ukierunkowane są na zrównoważony wzrost, co jest kluczem do przetrwania i sukcesu w dzisiejszym rynku.

W tym odcinku eksperci od zrównoważonego wzrostu Agata Frankiewicz [Deko Eko], Aga Maciejowska [Plan B Eco] oraz Kacper Adamowicz [ZEME] dzielą się wiedzą i doświadczeniem na temat tego, jak 5 mega trendów przekłada się na budowanie silnych i znaczących marek.

Czego się dowiesz z tego odcinka?

Jak mega trendy wpływają na biznes: ESG, CSR, zrównoważony rozwój, zielona transformacja, dekarbonizacja i ekonomia cyrkularna to trendy, które już teraz determinują rynek. „Zieloność” staje się realną walutą, zmieniając sposób, w jaki działa biznes. Opowiemy, które z trendów są obecnie najważniejsze dla rozwoju biznesu oraz jak je mądrze wykorzystać.

Jakie są błędy w implementacji trendów: dowiesz się, co jest potrzebne do wdrożenia trendów w biznesie i budowania na nich wzrostu, zaczynając od zrozumienia własnego śladu węglowego, unikania greenwashingu i otwarcia na zdobywanie wiedzy. Przyjrzymy się także najczęstszym błędom popełnianym przez firmy podczas budowania wzrostu biznesowego na trendach, podkreślając znaczenie odpowiedzialności i lidera zmiany.

Jak wartości marki wpływają na sukces biznesowy: omówimy, jak wartości wyznawane przez markę wpływają na jej sukces biznesowy i jak edukacja rynku na temat świadomego wykorzystania trendów może przeciwdziałać greenwashingowi.

ODCINEK 3, czyli jak wejść na rynki zagraniczne?

W dobie niepewnej sytuacji gospodarczej, wynikającej z rosnącej inflacji oraz niepewności inwestycyjnej, wiele firm w Polsce zwraca swoje spojrzenie ku rynkom zagranicznym jako szansie na wzrost i zróżnicowanie swojej działalności. Ekspansja zagraniczna może pomóc firmom zrównoważyć ryzyko związane z lokalnymi fluktuacjami gospodarczymi, przyczynić się do wzrostu przychodów czy poprawy konkurencyjności.

“Jak wejść na rynki zagraniczne?” to pytanie, której zadaliśmy naszym gościom w trzecim odcinku serii #challengerstalks. Eksplorujemy trudności, możliwości i strategie związane z ekspansją firmy na rynki zagraniczne. Gośćmi tego odcinka są CEO’s dwóch polskich challenegerów: Lech Kaniuk – SunRoof oraz Maciej Wysocki – Biocam.

Oto 3 podstawowe aspekty z praktycznego doświadczenia challenger brands, które zostały poruszone:

Ekspansja z sukcesem: jak pokazuje praktyka, ekspansja na rynki zagraniczne jest procesem trudnym, wymagającym dokładnego przygotowania. Opowiemy, no co warto zwrócić uwagę, aby zakończyła się sukcesem.
Ryzyka ekspansji: jak zauważa wiele biznesowych poradników, ekspansja na rynki zagraniczne niesie ze sobą ryzyko rozproszenia i konieczności pilnowania cash flow. Nasi goście zgodnie to potwierdzają, dodając, że brak odpowiedniego przygotowania może prowadzić do zaskakujących problemów, takich jak “uzależnienie od dużych dostawców” (01:40:47:22).
Rola marketingu: marketing jest kluczowy dla każdej firmy planującej ekspansję na rynki zagraniczne. Omówimy różne podejścia do marketingu w procesie ekspansji, od modelu hybrydowego do regionalizacji marketingu.

ODCINEK 4, w jakie obszary marketingowe inwestować, żeby zmaksymalizować zwrot z inwestycji?

Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w marketingu nigdy nie jest prosta i zawsze zależy od wielu czynników. Jednym z podstawowych błędów, jakie można popełnić jest skupienie się wyłącznie na krótkoterminowych zyskach kosztem długoterminowej wartości i zadowolenia klientów. Kolejne w drodze na podium są zaniedbanie jakości, focus na niewłaściwe metryki i nieprawidłowa interpretacja danych.

Jak w takim razie skutecznie zmaksymalizować zwrot z inwestycji w marketingu?

Na to pytanie staramy się odpowiedzieć w kolejnym odcinku webcastu, którego gośćmi są:

Ewelina Kwit-Betlej, Resibo,
Marcin Koziorowski, EcoBean,
Martyna Hrankowska, Apollo Roślinny Qurczak.

Reprezentują różne branże i różne modele biznesowe. Spotykali się, aby podzielić się swoimi doświadczeniami, a mają ich niemało. W trakcie rozmowy odpowiadają na nurtujące wielu marketerów pytania:

czy marketing to koszt czy inwestycja,
jakie narzędzia marketingowe są najskuteczniejsze w pozyskiwaniu nowych klientów,
czy lepszą strategią jest skoncentrowanie się na pozyskiwaniu nowych odbiorców czy utrzymanie lojalności obecnych klientów,
jakie trendy należy uwzględnić w realizowanych strategiach marketingowych.

Czy uzyskasz jedną receptę na sukces? Nie. Ale możesz być pewnym, że usłyszysz wiele inspirujących porad, dzięki którym zniwelujesz ryzyko niepewnych rozwiązań dla Twojego biznesu.

ODCINEK 5, czyli jak zbudować globalną markę na polskich fundamentach?

Budowanie globalnej marki na polskich fundamentach to zadanie w sam raz dla challengera. Wymaga ambicji i odwagi. Oraz starannej strategii i zrozumienia zarówno lokalnego, jak i globalnego rynku. A to nie wszystko…

W tym odcinku na tapet wzięliśmy marzenie wielu polskich marek – wyjść na zagraniczne rynki. Kiedy nagrywaliśmy ten odcinek inflacja miała się lepiej niż dobrze. Teraz ma się dobrze, a chęć zarabiania w innej niż polska walucie się nie zmienia. Jest duża. W tym kontekście warto znać odpowiedzi na kluczowe pytania:

1. Od czego zacząć budowanie globalnej marki?
2. Czy polski rynek jest wystarczająco dojrzały, aby pomóc firmie w budowaniu globalnej marki?
3. Jakie największe wyzwania stoją przed firmą szykującą się do ekspansji poza Polskę?
4. Jakie narzędzia i strategie marketingowe są kluczowe dla budowania marki w Polsce i na arenie międzynarodowej?

Swoimi doświadczeniami w tym zakresie podzielili się kolejni, bardzo ciekawi goście:
Cyprian Bieniarz, noo.ma oraz Michał Lasocki, Intenson. Obaj mają już za sobą kilka lat doświadczenia, o którym z całą otwartością opowiadają podczas rozmowy.

ODCINEK 6 – jak generować o 100% większe przychody za pomocą działań marketingowych?

W ostatnim odcinku tej serii mamy dla Ciebie coś specjalnego. Jest wysoce prawdopodobne, że należysz do sporej grupy marketerów, którzy chociaż raz w życiu zadali sobie pytanie, jak wygenerować o 100% większe przychody z marketingu?

My to pytanie zadaliśmy trzem, bardzo różnym markom, z nadzieją, że mix doświadczeń świata b2c i b2b soczyście doprawi smak tego odcinka. Nie zawiedliśmy się.

Goście, którymi w tym odcinku są Artur Podgórzak [StethoMe], Marcin Szalek [Slowhop] i Adam Weber [pomelody] różnią nie tylko branże i modele biznesowe, ale przede wszystkim doświadczenie i podejście do wykorzystania marketingu jako motoru napędowego biznesu. A zadaliśmy im niełatwe pytania, m.in.:

1. jakie działania marketingowe pomagają osiągnąć największe przychody w ostatnim czasie?
2. jakie kanały marketingowe są najskuteczniejsze i jakie strategie stosować, aby je wykorzystać?
3. w jaki sposób angażować klientów na różnych etapach ścieżki zakupowe?
4. które elementy oferty lub sposobu prezentacji przyciągają uwagę klientów i co przyciąga ich do marki?
5. jakie strategie marketingowe warto wdrożyć w najbliższym czasie, aby zwiększyć przychody?

Autor: Katarzyna Sowicka

Umów darmową
godzinną konsultację

Zobacz podobne wpisy na
blogu:

Scrolluj w bok

Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz

Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy

Zobacz podobne
wpisy na blogu:

Scrolluj w bok

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.