- Blog
- 4 minuty
Dlaczego nie zwlekać z wdrożeniem Google Analytics 4?
Podstawą skutecznego prowadzenia biznesu online jest analityka, dzięki której decydujesz w jakie produkty lub usługi inwestować. Wyobraź sobie sytuację, w której narzędzie analityczne dostarcza Ci błędne wyniki lub nie ma go w ogóle. Niemożliwe? Wcale nie! Jeśli nie wdrożysz Google Analytics 4, będzie to również Twoja rzeczywistość.
Uzyskanie odpowiednich danych i ich poprawna interpretacja jest kluczem do podejmowania decyzji. Dla wielu firm Google Analytics odgrywa kluczową rolę w osiąganiu celów i zrozumieniu klientów.
Koniec Universal Analytics
W czerwcu 2023 r. Google przeniesie analitykę na nowy poziom i przejdzie do usługi Google Analytics 4. Dlaczego? Celem jest dostarczenie lepszej jakości danych. GA4 całkowicie zastąpi obecną wersję Google Analytics (Universal Analytics lub UA).
Universal Analytics vs Google Analytics 4
Google Analytics 4 jest narzędziem, które pomaga mierzyć zachowania użytkowników na urządzeniach mobilnych, komputerach i aplikacjach. Dzięki temu możesz otrzymać pełniejszą analizę danych z różnych platform. Jak to działa?
Google Analytics Universal korzysta z modelu pomiarowego opartego na sesjach i odsłonach. GA4 wykorzystuje zupełnie nowy rodzaj pomiaru oparty na zdarzeniach. Umożliwia mierzenie doświadczeń, dostarczając pełny obraz zachowań użytkowników i eliminując martwe punkty podczas śledzenia użytkownika przez całą jego podróż przez Twoją witrynę.
Niektóre z najważniejszych cech GA4:
- Nowa sekcja raportowania z możliwością wykonywania zaawansowanych analiz i tworzenia konkretnych lejków w oparciu o dowolne zdarzenie.
- Ulepszony model danych GA4, który sprawia, że tworzenie i analizowanie raportów jest prostsze i bardziej intuicyjne, a jednocześnie dostarcza bardziej wiarygodnych danych.
- Wskaźniki predykcyjne. Prawdopodobieństwo zakupu, prawdopodobieństwo rezygnacji i prawdopodobieństwo przychodu są obsługiwane przez GA4.
- Koniec z bounce rate! W jego miejsce wchodzi Engagement Rate.
Dlaczego ważne jest, byś zaczął już teraz?
- Ponieważ Google Analytics nie działa wstecz, nie można uzyskać danych historycznych w GA4. Zaczyna wyświetlać dane dopiero po zaimplementowaniu kodu.
- Niemożliwa jest migracja danych historycznych z UA do GA4, ponieważ oba narzędzia bazują na różnych modelach danych. To oznacza, że jeśli korzystasz z porównań YTY, to odwlekanie wdrożenia będzie powiększało dziurę w Twoich danych.
Naszą rekomendacją jest zainstalowanie GA4 i uruchomienie go równolegle z GA Universal. Uruchomienie obu systemów obok siebie przez co najmniej rok przed zmianą, zgromadzenie nowych danych i przyzwyczajenie się do nowego interfejsu, przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do danych historycznych.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalistów GA, aby płynnie przeprowadzić migrację?
Migracja do GA4 nie wiąże się jedynie ze zmianą starego kodu na nowy. Trzeba skonfigurować zdarzenia, upewnić się, że są śledzone wszystkie KPI oraz etapy ścieżki e-commerce, zadbać o niestandardowe wymiary i integracje.
Ekspert zapewni poprawną konfigurację narzędzia i pomoże nie stracić danych.
- Proces migracji analiz może być złożony i może w nieoczekiwany sposób wpłynąć na raportowanie i analizę.
- Dokumentacja GA4 nie jest jeszcze dokładna.
- W GA4 brakuje niektórych funkcji UA. Analityk pomoże skonfigurować dodatkowe brakujące raporty w nowym narzędziu.
- W ustawieniach strumienia danych trzeba wykluczyć np. ruch wewnętrzny.
- GA4 warto zintegrować ze wszystkimi innymi usługami od Google, czyli np. GSC, Google Ads czy Merchant Center.
Autor: Alina Lysychkina
godzinną konsultację
Zobacz podobne wpisy na
blogu:
Scrolluj w bok
- Blog
Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz
- Blog
International Nutra Meet Up Conference 2019 Kiev
- Blog
Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy
Zobacz podobne
wpisy na blogu:
Scrolluj w bok
- Blog
- Blog