- Blog
Błędy w e-commerce podczas Black Friday — jak ich uniknąć?
Black Friday zbliża się wielkimi krokami! Zaledwie w kilka dni okaże się, w jakim stopniu sklepy internetowe przygotowały się do tego święta zakupów w ostatnich tygodniach. Z tej okazji powstał e-book, w którym znajdziesz gotową listę problemów do weryfikacji pod kątem Twoich działań marketingowych i sprzedażowych przed, w trakcie i po Czarnym Piątku. Sprawdź, czy udało Ci się wyeliminować wszystkie błędy!
Co zawiera e-book?
1. Historie klientów
W e-booku odnajdziesz cztery przykłady błędów różnych e-commerce’ów, które wydarzyły się w trakcie Black Friday. To konkretne historie, które nie wydarzyłby się, gdyby właściciele sklepów internetowych zweryfikowali swoje e-commerce’y przed Czarnym Piątkiem.
W trakcie lektury poznasz historię firmy, która sprzedała kilkadziesiąt produktów więcej, niż posiadała, generując przy tym stratę na poziomie niemal 100 000 złotych, zderzając się przy tym z falami niezadowolenia klientów.
Dowiesz się, ile może kosztować e-commerce awaria techniczna i co się dzieje, kiedy ceny na stronie są inne niż te zapowiedziane w reklamach.
Pewnie się tego domyślasz, ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Black Friday, to dla wielu sklepów internetowych najważniejszy dzień w roku, ale także test wydolności i umiejętności. To moment, w którym klienci na całym świecie szturmem zalewają strony internetowe, szukając okazji cenowych dla siebie. To jednak również czas, w którym wiele firm musi stawić czoła różnym wyzwaniom i problemom.
2. Najpopularniejsze błędy w e-commerce
Black Friday to nie tylko okazja do zwiększenia przychodów, ale także test na elastyczność i przygotowanie firmy do wzmożonego ruchu i presji ze strony klientów. Na pewno warto w tym czasie poznać zarówno sukcesy, jak i błędy popełniane w trakcie tego wyjątkowego dnia zakupów.
Wyciągnęłam wnioski z opisanych historii i przygotowałam konkretne rozwiązania w formie porad.
Na specjalnej podstronie, gdzie umieściliśmy e-booka o błędach w e-commerce podczas Black Friday, odnajdziesz 3 przykładowe problemy wraz z rozwiązaniami. Mam nadzieję, że Cię zachęcą do zapoznania się z resztą. Bo w e-booku czeka na Ciebie kolejne 41 przykładów!
3. Checklista przed, w trakcie i po Black Friday
Na etapie analizy tych wszystkich błędów opracowałam konkretną listę problemów do weryfikacji. Punkt po punkcie dowiesz się, co zrobić przed, po i w trakcie Black Friday, by uniknąć niepotrzebnych błędów.
Na etapie sprawdzania sklepu internetowego przed Black Friday listuję kwestie od analizy i planowania, przez zarządzanie ofertami, strategię marketingową, optymalizację strony internetowej itd.
W trakcie Black Friday polecam zwrócić uwagę na kampanie reklamowe i ich optymalizację, obsługę klienta i kilka innych ważnych kwestii.
A po Black Friday nie piszę tylko o analizie wyników, ale też daję konkretne wskazówki, co zrobić, by nie stracić tego, co udało się wypracować w Czarny Piątek.
Bardzo dobrze podsumowuje tę część Paweł Pałka, Co-owner w adcookie:
Black Friday to najczęściej planowanie tego, co przygotować przed lub w trakcie, jednak niewiele sklepów internetowych posiada strategię na działania po tym gorącym okresie. Pamiętajmy przecież, że użytkownicy, którzy odwiedzą nasz sklep (nawet nie znając marki) wchodzą do lejka sprzedażowego na etapie awareness, czyli budowania świadomości marki. Taka grupa osób niekoniecznie musi dokonać zakupów podczas Black Friday, widząc braki rozmiarów, wyprzedane topowe produkty, zbyt niskie rabaty względem oczekiwań, problemy ze sklepem itd. Taką bazą należy się odpowiednio zaopiekować. Przykładowo remarketingiem. Wiemy jakie produkty przeglądali użytkownicy, dlatego w remarketingu możemy pokazać im te same (gdy zmieni się ich dostępność w kolejnych tygodniach), ale możemy też wskazać na produkty komplementarne, których użytkownicy może nie rozważali, a mogliby być nimi zainteresowani (nawet jeśli bazowy produkt kupili gdzieś indziej).
Jeśli odpowiednio znamy swoje persony, to jesteśmy w stanie zmienić komunikację/call-to-action reklamowe po Black Friday na takie, które nadal będzie sygnalizowało dobrą ofertę czy też rozwinie relację, jaką marka buduje z użytkownikiem. Komunikacja może też rozwiązywać problem, jaki pojawił się z nowym zakupem (np. mam nowe rękawiczki, ale nadal szukam szalika pod kolor) lub wspierać drivery, na które podatny jest klient, jak np. “dbasz o wszystkich, zadbaj też o siebie” – w kontekście prezenty dla siebie również dają wiele radości (motyw zbliżających się świąt).
Nowy rok to również dobra okazja do przyciągania zainteresowania tej samej bazy użytkowników. Jeśli cechuje ich podatność na dobre oferty, to z pewnością docenią kody rabatowe lub noworoczne wyprzedaże.
Innymi słowy, wiele firm dba o to, co zrobić na Black Friday zapominając niejako, że to działanie powinno być elementem większej strategii. Zadbanie również o działania po okresie intensywnej sprzedaży spowoduje, że środki marketingowe zostaną lepiej spożytkowane, ilość touchpointów klienta z marką osiągnie optymalną ilość, a to wszystko przyniesie z pewnością znacznie lepszy zwrot z tej inwestycji, a przecież o to nam chodzi
Black Friday to zaprogramowany czas, który trzeba uwzględnić w całej roadmapie działań promocyjnych, ale wyłącznie dzięki synergii pomiędzy tego typu okresami i innymi, zaplanowanymi aktywnościami w Twoim biznesie, będziesz w stanie skuteczniej skalować swoją markę.
4. Dos & Dont’s od najlepszych ekspertów w branży!
E-book, który oddaję w Wasze ręce, nie powstałby bez wsparcia znakomitych ekspertów, zarówno tych, którzy na co dzień rozwijają sklepy internetowe, jak i osób bezpośrednio wspierających na różnych frontach marketing i sprzedaż w e-commerce.
Dziękuję za wsparcie! A jest komu dziękować, bo lista zaproszonych gości jest naprawdę imponująca:
- Kama Kotowska, Head of Growth w cux.io:
Jak nie palić budżetu reklamowego dzięki doświadczeniom klientów - Sebastian Horoszko, Co-Founder w Zaufane.pl:
Największe fuckupy na Black Friday i jak ich uniknąć. - Justyna Dzikowska, Head of Marketing w Brand24:
Czy da się zarobić w Black Friday? - Angelika Siczek, Content Marketing Specialist w SellIntegro – integracje dla ecommerce:
10 wskazówek jak przygotować się na Black Friday. - Michał Łukawski, Partner & Business Lead w SYZYGY Warsaw:
Wpadki techniczne na Black Friday: Jak uniknąć katastrof i zachować uśmiech na twarzach kupujących?
Do e-booka komentarze dołożyli również: Ewa Jąkała [Growth Specialist, adcookie], Piotr Maroszek [Head of eCommerce, MARO HOME], Oskar Lipiński [Dyrektor/Co-owner Daag], Paulina Wiesiołek [Country Marketing Manager GetResponse], Paweł Pałka [Co-Owner & Digital Strategy Advisor, adcookie], Milosz Jarosiewicz [CEO, Mała Szklarnia], Weronika Kornek [Paid Media Specialist, adCookie, Małgorzata Szal [Senior Paid Media Specialist, adcookie], Przemysław Tylka [Senior Paid Media Specialist, adcookie], Alicja Mękarska [Partnership Manager, Brand24], Daniel Baradziej [Head of Automation, Brand24].
To prawdziwa wisienka na torcie naszym e-bookowym torcie!
Sprawdź E-book “(BEZ)BŁĘDNY BLACK FRIDAY “ i przygotuj swój e-commerce do Black Friday na 200%
Przygotuj się na najważniejszy dzień w roku!
Kiedy rozpoczynałam prace nad treścią, sądziłam, że zamknę ten poradnik w formule artykułu. Bardzo szybko przekonałem się, że to niemożliwe. Spisywałam błędy, popełniane przez e-commerce’y w trakcie dużych wyprzedaży i myślałam, że proces się nigdy nie skończy!
Gdy lista przekroczyła liczbę 40 problemów, postanowiłam nadać jej inną, bardziej praktyczną formę.
W efekcie otrzymujesz zbiór konkretnych porad i insightów, zawierający również strategie, które pomogą unikać błędów i zminimalizować ryzyko ich wystąpienia.
Uważam, że to #MustRead każdego marketera oraz właściciela e-commerce!
P.S
A jeśli Twoja firma jeszcze nie jest gotowa na nadchodzący Black Friday, nie wahaj się z nami skontaktować – jesteśmy po to, aby pomóc! W adcookie specjalizujemy się w optymalizacji strategii marketingowych i obsłudze technicznej, dzięki czemu Twoje przedsiębiorstwo może spokojnie przywitać ten okres wyjątkowy w kalendarzu handlowym.
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy zabezpieczyć Twój biznes na Black Friday i zapewnić Ci udane święto zakupów. Niech Twój Black Friday stanie się okazją do rozwoju, a nie źródłem stresu.
Autor: Alina Lysychkina, Head of Growth w adcookie
godzinną konsultację
Zobacz podobne wpisy na
blogu:
Scrolluj w bok
- Blog
Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz
- Blog
International Nutra Meet Up Conference 2019 Kiev
- Blog
Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy
Zobacz podobne
wpisy na blogu:
Scrolluj w bok
- Blog
- Blog