- Blog
Zarządzanie feedem produktowym i współpraca z influencerami. Jak Maro Home zrealizowało skuteczną kampanię marketingową przy ograniczonych środkach
- Blog
Zarządzanie feedem produktowym i współpraca z influencerami. Jak Maro Home zrealizowało skuteczną kampanię marketingową przy ograniczonych środkach
Czy można zrealizować ambitną kampanię marketingową z ograniczonym budżetem? Na przykładzie marki Maro Home, producenta pościeli bawełnianej, sprawdź, jak dzięki strategicznemu planowaniu, kreatywnemu podejściu oraz wsparciu działań marketingowych przez influencerów można osiągnąć imponujący wzrost przychodów i konwersji. Odkryj sprawdzone metody na skuteczną kampanię przy ograniczonych zasobach.
Czym jest ograniczony budżet
Ograniczony budżet w kontekście marketingu to pojęcie względne. Dla jednej firmy może to być kwota 5 tys. zł miesięcznie, a dla innej 105 tys. zł. Kluczowe jest jednak, jak te zasoby zostaną wykorzystane. Właściwe zarządzanie budżetem, kreatywne podejście oraz strategiczne planowanie to fundamenty, które pozwalają osiągnąć sukces nawet przy skromnych środkach.
Jak ustaliliśmy cele i zdefiniowaliśmy sukces kampanii digitalowej
Jakiekolwiek działanie marketingowe bez punktu odniesienia nie ma większego sensu. Właściwie dobrany cel to priorytet. Zwiększenie przychodów o minimum 800% w pierwszych sześciu miesiącach przy jednoczesnym utrzymaniu wskaźnika rentowności (ROAS) wydawał się celem ambitnym, ale możliwym do osiągnięcia. To właśnie jasno zdefiniowany cel był pierwszym krokiem do sukcesu.
Zapamiętaj
Zanim rozpoczniesz kampanię, ustal cele i definiuj sukces.

Kampania reklamowa Meta Ads i Google Ads z ograniczonym budżetem
Krok 1. Pozyskanie danych jako fundament strategii
W przypadku ograniczonego budżetu, każda wydana złotówka ma ogromne znaczenie. Kluczem do efektywnej kampanii jest szybkie pozyskanie danych, które pozwolą na optymalizację działań. Przy mniejszym budżecie proces ich zbierania trwa dłużej, dlatego ważne, aby rozpocząć go jak najszybciej.
Zapamiętaj
Kluczowe działania przed rozpoczęciem kampanii marketingowej to:
- konfiguracja konwersji,
- wgranie list klientów do systemów reklamowych takich jak Meta Ads czy Google Ads,
- zadbanie o poprawne wdrożenie consent mode.
Optymalizacja działań marketingowych jest kluczowa, zwłaszcza gdy operuje się na ograniczonym budżecie. Sprawdź trzy konkretne działania, które pomogą zwiększyć skuteczność kampanii i maksymalnie wykorzystać dostępne zasoby.
Co zrobić w celu podniesienia skuteczności i optymalizacji działań reklamowych na przykładzie kampanii Maro Home
- Wgraj listy klientów. W kampanii Maro Home już na początku działań dostarczyliśmy algorytmom informacje o klientach, którzy wcześniej dokonali zakupów. Dzięki temu systemy reklamowe mogły szybciej i skuteczniej optymalizować kampanie pod kątem najbardziej wartościowych użytkowników. Listy klientów użyliśmy w kampaniach performance max w Google Ads oraz do tworzenia lookalike audiences w Meta Ads.
Efekt: Wprowadzenie tych danych już na starcie pozwoliło algorytmom lepiej rozpoznać profile idealnych klientów Maro Home, co przełożyło się na wyższy wskaźnik konwersji o 20% w pierwszym miesiącu kampanii. To umożliwiło bardziej precyzyjne targetowanie i optymalizację kosztów, co jest kluczowe przy ograniczonym budżecie.
- Skonfiguruj konwersje. Skupienie się na głównych celach kampanii, takich jak dokonanie zakupu, było kluczowe. Dodatkowo mikrokonwersje, np. dodanie produktu do koszyka, pozwoliły na szybsze zbieranie danych, co z kolei przyspieszyło proces optymalizacji.
Efekt: Dzięki mikrokonwersjom zebraliśmy 15% więcej danych w pierwszych dwóch tygodniach kampanii, co umożliwiło szybsze dostosowanie kampanii do potrzeb użytkowników. W rezultacie kampania osiągnęła wysoki wskaźnik ROAS już na etapie początkowym, co dało nam pewność, że dalsze inwestycje będą efektywne.
- Zadbaj o consent mode. Następnie upewniliśmy się, że tryb zgody na przetwarzanie danych (consent mode) jest prawidłowo skonfigurowany. Pozwoliło to na skuteczniejsze zbieranie danych, nawet gdy użytkownicy nie wyrazili zgody na pełne przetwarzanie.
Efekt: Dzięki prawidłowej konfiguracji consent mode zebraliśmy 25% więcej danych o użytkownikach odwiedzających stronę Maro Home tuż po starcie kampanii, co znacząco zwiększyło nasze możliwości remarketingu. To z kolei przełożyło się na wzrost współczynnika powrotu użytkowników do witryny o 30%, co ostatecznie podniosło wskaźnik konwersji w kolejnych miesiącach kampanii.
Szybkie i skuteczne pozyskanie danych już na starcie kampanii pozwoliło na precyzyjne targetowanie oraz szybszą optymalizację działań. Dzięki temu, mimo ograniczonego budżetu, kampania szybko zaczęła przynosić widoczne rezultaty.
Krok 2: Optymalizacja feedu produktowego
Kolejnym kluczowym elementem, który pomógł Maro Home w skutecznej rywalizacji z konkurentami posiadającymi większe budżety mediowe, była optymalizacja feedu produktowego. Wysoka konkurencyjność w branży wymagała od nas maksymalnej optymalizacji. Mimo niewielkiego budżetu zoptymalizowanie feedu produktowego pozwoliło Maro Home konkurować z większymi graczami.
Wskazówka
Jeśli któryś z parametrów w specyfikacji feedu produktowego jest wskazany jako opcjonalny (np. google_product_category), traktuj go jak wymagany. Im więcej danych w feedzie, tym lepsze wyniki osiągniesz.
Kluczowe atrybuty feedu produktowego na przykładzie kampanii Maro Home
- Tytuł produktu. Google obcina tytuł produktu, dlatego najważniejsze słowa kluczowe umieściliśmy w pierwszych 70 znakach, jednocześnie staraliśmy się wykorzystać cały dostępny limit 150 znaków. W Meta Ads tytuły są ograniczone do 100 znaków, a w Bing Ads do 255 znaków, dlatego konieczne było odpowiednie dostosowanie treści.
- Ważność numeru GTIN. Google nie zaleca obchodzenia problemu braku numeru GTIN poprzez ustawienie wartości „identifier_exists” na „false”. Zamiast tego optymalne okazało się przesłanie marki i numeru MPN, jeśli brakowało numeru GTIN dla konkretnego produktu.
- Dobrze przemyślany opis produktu zwiększa szansę na konwersję.
- Zdjęcia produktu. Testowaliśmy zdjęcia lifestyle vs. packshoty, co pokazało, że te pierwsze mogą obniżyć koszt zakupu nawet o 33% (przykład obok).
- Numer GTIN. Kluczowy dla optymalizacji kampanii. Gdy nie ma numeru GTIN, przesyłaj numer MPN.
Przykład:
Przeprowadziliśmy testy A/B, zmieniając parametry w feedzie produktowym, aby sprawdzić, które wartości przynoszą lepsze efekty. Na jednej z kampanii testowaliśmy efektywność feedu z packshotami produktowymi oraz ze zdjęciami lifestyle produktów. Wyniki były jednoznaczne – kampania z feedem ze zdjęciami lifestyle osiągnęła o 33% niższy koszt zakupu niż kampania z packshotami.

Źródło: materiały własne
Jaki był wpływ optymalizacji feedu na kampanię Maro Home? Odpowiednia konfiguracja feedu produktowego pozwoliła na tworzenie atrakcyjniejszych reklam na platformie Meta Ads. Dzięki temu mogliśmy dodawać etykiety na kreacje, które pokazywały przekreśloną cenę lub procent zniżki. Te elementy przyciągały uwagę potencjalnych klientów i zwiększały współczynnik klikalności (CTR).

Przykłady kreacji reklamowych z przekreśloną ceną i procentem zniżki:

Źródło: Materiały własne autorki
Jak krok po kroku przygotować kreację z przekreśloną ceną lub procentem zniżki na platformie Meta Ads?
W celu utworzenia kreacji z przekreśloną ceną lub procentem zniżki w panelu Meta Ads, przejdź do poziomu reklam i utwórz nową reklamę, klikając przycisk „Utwórz”. W sekcji „Konfiguracja reklamy”, w obszarze „Źródło materiałów reklamowych”, wybierz opcję „Katalog” oraz jeden z dostępnych formatów: pojedynczy obraz, reklama karuzelowa lub kolekcja.
Po wybraniu odpowiedniego katalogu i zestawu produktów, kliknij „Edytuj materiał reklamowy”, a następnie „Dodaj etykietę informacyjną katalogu”. W sekcji „Tekst etykiety” zaznacz „Etykieta ręczna” i wybierz rodzaj etykiety, na przykład „Przekreślona cena” lub „Procent zniżki”. Na koniec zapisz zmiany, klikając „Zapisz”.
Taki proces pozwala na łatwe dodanie informacji o zniżkach do reklam w Meta Ads, co może przyciągnąć większą uwagę odbiorców.


Źródło: Panel Meta Ads
Krok 3: Koncentracja na Match Rate katalogu
Zanim przystąpiliśmy do działań reklamowych na platformie Meta Ads, szczególną uwagę zwróciliśmy na wskaźnik Match Rate katalogu produktowego. Match Rate to miara zgodności produktów w katalogu z danymi, które Meta Ads może dopasować do swoich użytkowników. To kluczowe, aby Meta Ads mogło skutecznie wskazywać, jakie produkty przeglądał użytkownik w sklepie internetowym i wyświetlać je w reklamach remarketingowych.
Wskazówka
Wartość Match Rate powinna wynosić powyżej 90%. Aby to sprawdzić, skorzystaliśmy z menedżera sprzedaży w Meta Ads, w sekcji „Wydarzenia”.
Wartość Match Rate w menedżerze sprzedaży w Meta Ads

Źródło: Panel Meta Ads
Dzięki optymalizacji tego wskaźnika, reklamy remarketingowe Maro Home stały się bardziej precyzyjne i skuteczne, co znacząco wpłynęło na wyniki kampanii. Najczęstszym problemem niskiej wartości Match Rate jest rozbieżność między identyfikatorami (ID) w feedzie produktowym a identyfikatorami produktów na stronie, które są odczytywane przez pixel. Często narzędzia generujące feed dodają do identyfikatora produktu dodatkowe parametry, co może powodować tę rozbieżność. Rozwiązaniem jest dostosowanie ustawień w narzędziu generującym feed, aby ID produktów były zgodne.
Krok 4. Rozbudowa kampanii Google Ads
Wracając do celu, który sobie wyznaczyliśmy – zwiększenie przychodów o 800% w ciągu sześciu miesięcy przy utrzymaniu ROAS-u na poziomie ponad 1600% – wdrożyliśmy kolejne działania:
- Kampania performance max z wykorzystaniem sygnałów z list klientów użytkowników, którzy dokonali zakupu na stronie Maro Home. Dzięki tym danym, kampania mogła precyzyjnie określić grupy docelowe i lepiej dotrzeć do idealnych klientów, zwiększając skuteczność reklam.
- Dynamiczne reklamy w sieci wyszukiwania (DSA). Rozszerzyliśmy kampanie Search o DSA, które wypełniły luki w tradycyjnych wyszukiwarkach i stały się cennym źródłem nowych słów kluczowych i fraz. Kampanie Search skierowaliśmy na dobrze zdefiniowane frazy, takie jak „pościel adamaszkowa” czy „pościel satynowa”. Jednakże użytkownicy często wpisywali nietypowe i mniej oczywiste zapytania, takie jak „miękka pościel na zimę 220×200” Tradycyjne kampanie Search nie obejmowały tych zapytań, ponieważ były one zbyt specyficzne lub rzadkie. W takich przypadkach kampania DSA dynamicznie generowała odpowiednie reklamy, wykorzystując treści znajdujące się na stronie Maro Home, takie jak opisy produktów i kategorie, aby dopasować reklamę do intencji użytkownika.
W ciągu sześciu miesięcy udało nam się zwiększyć przychody o 867%, przy jednoczesnym wzroście współczynnika konwersji o 197% (z 1,04% do 3,09%) oraz wzroście ROAS-u o 18%, z poziomu 1650% do 1954%. Te wyniki pozwoliły Maro Home na dalsze skalowanie działań marketingowych i utrzymanie dynamicznego wzrostu przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej rentowności.

Kolejny krok kampanii: Influencer marketing, czyli jak zwiększyć skuteczność kampanii przy ograniczonym budżecie
Planowanie, optymalizacja i odpowiednia konfiguracja techniczna są kluczowe dla sukcesu kampanii reklamowej. Ale co, jeśli chcesz osiągnąć więcej? Zwiększyć zasięg, zbudować autentyczną więź z odbiorcami i wzmocnić swoją markę? Tu na scenę wchodzi influencer marketing – narzędzie, które potrafi dodać kampaniom życia i dynamiki, nawet przy ograniczonym budżecie.
Dzięki współpracy z odpowiednimi influencerami, Maro Home zyskało nie tylko widoczność, lecz także autentyczność i zaufanie wśród konsumentów. Jednak sukces w tej dziedzinie nie jest dziełem przypadku. Wymaga starannego wyboru partnerów, precyzyjnego określenia oczekiwań oraz odpowiedniego wsparcia kampanii.
Zapamiętaj
Influencer marketing może być skutecznym narzędziem nawet przy ograniczonym budżecie. Kluczem do sukcesu jest przestrzeganie kilku podstawowych zasad, które zapewnią efektywność działań.

Kluczowe zasady skutecznego influencer marketingu
- Research – wybór odpowiednich influencerów. W trakcie poszukiwań influencerów nie należy skupiać się jedynie na liczbie obserwujących, ale również na poziomie zaangażowania pod ich postami. Mniejsi influencerzy, którzy często są bardziej otwarci na współpracę barterową, mogą mieć wyższy współczynnik zaangażowania na swoich profilach. Co więcej ważne, aby estetyka profilu influencera współgrała z marką oraz stylistyką promowanych produktów.
- Warunki współpracy. Przy ustalaniu warunków współpracy z influencerami, niezwykle istotne jest określenie value proposition – czyli kluczowych informacji, które influencer ma przekazać o produkcie. Konieczne jest również sprecyzowanie, jakiego formatu treści oczekuje się od influencera, np. posta na Instagramie, relacji czy filmiku na YouTubie.
Przykład
Podczas jednej z kampanii influencerskich dla Maro Home, pościel trafiła do kilku influencerów. Choć większość podkreślała jakość materiału i piękno wzorów, tylko jeden z nich zwrócił uwagę na kluczowy aspekt – certyfikaty jakości i przyjazność dla alergików. Ten szczegół, mimo że na pierwszy rzut oka może wydawać się mniej istotny, przyciągnął uwagę świadomych konsumentów, którzy mają wyjątkowe potrzeby. To pokazuje, jak ważne jest precyzyjne przekazanie kluczowych informacji, aby w pełni wykorzystać potencjał kampanii influencerskiej.
Wskazówka
Warto uzyskać zgodę na wykorzystywanie utworzonych przez influencerów materiałów reklamowych w dalszych kampaniach. Pozwala to na stałe korzystanie z tych treści, co jest znacznie bardziej efektywne niż jednorazowe zwiększenie liczby użytkowników w dniu publikacji materiałów na profilach influencera. Dzięki takiemu podejściu można zwiększyć rentowność współpracy, a treści generowane przez influencera mogą być dłużej używane jako kreacje reklamowe.
- Emisja i analiza – maksymalizacja zasięgu i ocena efektów. Podczas emisji materiałów na profilach influencera warto wesprzeć je budżetem mediowym. Meta Ads umożliwia promowanie materiałów partnerskich, co jest prostym i skutecznym sposobem na zwiększenie zasięgu i efektywności kampanii.
Jednodniowy peak liczby użytkowników w dniu emisji materiałów na social media influencera:

Źródło: Google Analytics 4
Po zakończeniu kampanii przeprowadziliśmy analizę efektywności współpracy. Można to zrobić poprzez stosowanie tagów UTM, które pozwalają śledzić ruch wygenerowany przez influencera, analizę ruchu organicznego w czasie publikacji oraz ocenę efektywności kampanii brandowych prowadzonych w tym samym okresie. Taka analiza dostarcza cennych danych, które pomogą w lepszym planowaniu przyszłych kampanii i współprac z influencerami.
Dodawanie materiałów partnerskich w serwisach:
W celu dodania materiałów partnerskich na platformie Meta Ads, najpierw przejdź do poziomu reklam i utwórz nową reklamę, klikając przycisk „Utwórz”. W sekcji „Konfiguracja reklamy” zmień opcję „Utwórz reklamę” na „Użyj istniejącego posta”.
Następnie w sekcji „Materiał reklamowy” kliknij „Wybierz post” i przejdź do zakładki „Materiały partnera”. Po wybraniu materiału, który ma być wykorzystany do utworzenia reklamy, kliknij „Kontynuuj”, a potem „Gotowe”.


Źródło: Panel Meta Ads
Współpraca z influencerami, nawet przy ograniczonym budżecie, może przynieść znaczące korzyści, jeśli tylko podejdzie się do niej strategicznie. W Maro Home, mimo skromnego startu, konsekwentne stosowanie zasad związanych z research’em, precyzyjnym ustalaniem warunków współpracy oraz regularną analizą efektów, pozwoliło na skuteczne zwiększenie zasięgów i wzmocnienie marki. Dzięki temu, działania influencerskie stały się integralnym elementem strategii marketingowej, przynosząc wymierne korzyści i wspierając dalszy rozwój marki.
Podsumowanie
Realizacja ambitnej kampanii marketingowej przy ograniczonym budżecie, jak pokazuje przykład marki Maro Home, jest możliwa dzięki strategicznemu planowaniu, kreatywnemu podejściu oraz precyzyjnej optymalizacji działań. Kluczowy element sukcesu to odpowiednie ustalenie celów, które pozwala na efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów. W przypadku Maro Home, wyznaczenie celu zwiększenia przychodów o 800% w pierwszych sześciu miesiącach oraz skoncentrowanie się na szybkim pozyskiwaniu danych i optymalizacji feedu produktowego umożliwiło osiągnięcie imponujących wyników.
Jeśli chcesz skutecznie prowadzić kampanię z ograniczonym budżetem, pamiętaj o pięciu kluczowych zasadach przedstawionych:
- Planuj strategicznie. Już wiesz, że niewielki budżet reklamowy nie wyklucza sukcesu. Startowaliśmy od skromnych 5 tys. zł miesięcznie, a dzięki strategicznemu planowaniu, kreatywnemu podejściu oraz efektywnemu wykorzystaniu dostępnych zasobów, udało się nam w ciągu trzech lat zwiększyć budżet o ponad 900% i jednocześnie znacząco zwiększyć przychody.
- Odpowiednio ustal cele. W opisywanym przypadku ustalenie celu jako zwiększenie przychodu o 800% w pierwszych sześciu miesiącach współpracy było kluczowe. Zaczynając od zbierania i wykorzystania danych, optymalizacji feedu produktowego, po wdrożenie dynamicznych kampanii oraz influencer marketingu, każda z tych taktyk przyczyniła się do osiągnięcia sukcesu.
- Optymalnie zarządzaj kosztami. Ostatecznie, to nie kwota budżetu, ale mądre zarządzanie nim, dostosowanie działań do realiów rynkowych i innowacyjne podejście do prowadzonych działań sprawiają, że nawet mała firma może osiągnąć wielki sukces.
- Czuwaj nad optymalizacją. Nie polegaj tylko na algorytmach narzędzi reklamowych, z których korzystasz. Masz do dyspozycji różnorodne opcje optymalizacyjne, które docelowo mają Ci pomóc efektywniej realizować Twoje cele marketingowe.
- Raportowanie ma znaczenie. Ten etap może nie wydawać się istotny, o ile nie pracujesz dla kogoś. Jest jednak bardzo ważny, bo pozwala śledzić progres działań w danym czasie.


Autorka: Dominika Rozprzak
godzinną konsultację
Zobacz podobne wpisy na
blogu:

Scrolluj w bok

- Blog
Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz

- Blog
International Nutra Meet Up Conference 2019 Kiev

- Blog
Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy
Zobacz podobne
wpisy na blogu:

Scrolluj w bok
- Blog

- Blog
