Już wkrótce: "Warsztaty ze skalowania celów biznesowych ".

PARENTING
Zwiększenie współczynnika transakcji o 267% w 2 miesiące

/

/

PARENTING
Zwiększenie współczynnika transakcji o 267% w 2 miesiące

Zgodnie z raportem Gemius*, w ubiegłym roku aż 60% Polaków przynajmniej raz zrobiło zakupy online. Jeśli dodać do tego to, że aż 40% z nich zdecydowało się na zakup artykułów przeznaczonych dla dzieci, trzeba przyznać, że branża parentingowa doskonale radzi sobie w przestrzeni online. Biorąc to pod uwagę, współpraca z marką Misioo od samego początku zapowiadała się jako ciekawe wyzwanie ze sporym potencjałem na rozwój.

Cel

Misioo to rodzinny biznes specjalizujący się w sprzedaży nietuzinkowych artykułów do pokojów dziecięcych, takich jak baseny z piłeczkami, miękkie pufy, maty do zabawy i wiele więcej. Po przeanalizowaniu potrzeb i oczekiwań klienta, doszliśmy do wniosku, że najlepszym wyznacznikiem sukcesu naszych działań będzie zwiększenie współczynnika zwrotu z inwestycji – ROAS. I właśnie to postawiliśmy sobie za cel naszej współpracy.

Wyzwanie

Biorąc pod uwagę specyfikę branży parentingowej i to, czego oczekiwał klient, postanowiliśmy maksymalnie dopasować nasze działania do indywidualnych oczekiwań klienta i wyzwań stawianych przez branżę parentingową. W tym celu podzieliliśmy zakres prac na dwa następujące po sobie etapy:

1 etap: wdrożenie nowej strony internetowej, co stanowiło punkt wyjścia dla dalszych prac,

2 etap: optymalizacja kampanii Google Ads, której szczegóły przedstawimy poniżej.

Wdrożenia

Aby osiągnąć nasz główny cel, czyli zwiększenie współczynnika zwrotu z inwestycji, postanowiliśmy skupić się na trzech aspektach:

 

1) Segmentacja struktury kampanii Search

 

Pracę rozpoczęliśmy od stworzenia nowej, znacznie poszerzonej struktury kampanii, zwiększając prawie czterokrotnie liczbę aktywnych słów kluczowych. Przygotowaliśmy osobne kampanie dla każdej kategorii produktowej, a na poziomie grup reklam bardzo precyzyjne pogrupowaliśmy słowa kluczowe, aby poprawić wynik jakości wyświetlanych reklam. Dodaliśmy również szereg wykluczających słów kluczowych oraz uzupełnienia rozszerzeń reklam.

 

Jaki był cel tych działań? Opracowanie całej struktury w taki sposób, aby dotrzeć do każdego użytkownika – niezależnie od tego, jak sprecyzowanych fraz używa.

 

2) Wdrożenie inteligentnych stawek

 

Dzięki odejściu od ręcznej optymalizacji CPC na rzecz ulepszonego CPC (eCPC) oraz maksymalizacji wartości konwersji zautomatyzowaliśmy strategię ustalania stawek, a tym samym obniżyliśmy koszty transakcji.

 

3) Niestandardowe opracowanie kampanii produktowych

 

Przygotowując kampanie produktowe, postawiliśmy na samodzielnie przygotowany, odpowiednio skonfigurowany feed produktowy z bardzo precyzyjnym wskazaniem parametru kategorii produktów Google. Dodatkowo zastosowaliśmy inteligentną kampanię produktową optymalizowaną na podstawie strategii maksymalizacji wartości konwersji.

Efekty

Podjęte działania przyniosły następujące efekty:

Dzięki optymalizacji konta zwiększyliśmy liczbę aktywnych słów kluczowych o 376%. Przygotowaliśmy też o 186% więcej kampanii Search i o 49% więcej reklam. Efekt? Zwiększenie CTR o 100%.

Optymalizacja kampanii PLA zaowocowała 152% wzrostem wartości ROAS i 84% wzrostem współczynnika transakcji, i to przy redukcji kosztów transakcji o 60%. Wzrost wartości ROAS w czasie przedstawia poniższy wykres:

Oto podsumowanie wyników całej kampanii dla Misioo:

Najważniejszym czynnikiem decydującym o powodzeniu naszych działań nie są jednak cyferki, a satysfakcja klienta. A tutaj osiągnęliśmy pełny sukces. Tak o efektach naszej współpracy wypowiedział się DE Region Manager w Misioo, Adam Maik:

Zadowolenie klienta i zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni zaowocowało powierzaniem nam kolejnych prac – i to nie tylko na rynku polskim, lecz również niemieckim. W planach mamy także wprowadzenie remarketingu dynamicznego i kampanii DSA (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce). Te działania w połączeniu ze stałą optymalizacją kampanii umożliwią nam ponowne podniesienie wskaźnika ROAS w przyszłości.

Autor: Magdalena Tyrka

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

FMCG
2-krotny wzrost przychodu w e-commerce dzięki 360 digital

NIERUCHOMOŚCI
Dodatkowe 1,4 mln zł przychodu ze sprzedaży apartamentów

PARENTING/E-commerce
Wzrost przychodu o 264% po rebrandingu marki!

WNĘTRZA/E-commerce
Zwiększenie przychodu o 800% w 6 miesięcy przy ROAS 1874%

FASHION/E-commerce
Wzrost przychodu o 258% w ciągu roku i 13’krotny ROAS!

OZE
3-krotne obniżenie kosztu pozyskania zapytania w 5 miesięcy

HORECA
Wzrost widoczności w Google o 1400%

WNĘTRZA
Niskobudżetowe zbudowanie świadomości marki w social media (Pinterest)

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów się na
spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki

Co jeszcze dla Ciebie
przygotowaliśmy?

Pobierz kwartalnik z inspiracjami z całego świata digital!

Umów się na
spotkanieee

Umów się na spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki.