Już wkrótce: "Warsztaty ze skalowania celów biznesowych ".

NIERUCHOMOŚCI
Sprzedaż wszystkich domów w 6 miesięcy? Najbardziej innowacyjna kampania roku

/

/

NIERUCHOMOŚCI
Sprzedaż wszystkich domów w 6 miesięcy? Najbardziej innowacyjna kampania roku

Za nami pierwsze w Polsce wdrożenie kompleksowego systemu Virtual Reality, zarówno w sferze marketingowej jak i sprzedażowej dla branży nieruchomości. Technologia VR, video 360, unikalna koncepcja przedsprzedaży oraz nowe formy reklamy online, zaowocowały nadzwyczajną skutecznością i wysokim ROI. Zapraszamy do zapoznania się z case study kampanii „Komorowice”, nagrodzonej Golden Arrow jako innowacja internetowa roku 2015.

Opis założeń i cele

Klientem agencji adCookie był deweloper z Wrocławia – Domar Development, wraz z nową inwestycją domów szeregowych „Komorowice III”. Nieruchomości zlokalizowane w podwrocławskich Karwianach, były objęte programem Mieszkanie dla Młodych. W I etapie oferowane domy zajmowały działki od 170 do 371 m2.

Głównym celem kampanii była jak najszybsza sprzedaż nieruchomości Domar Development, już od pierwszych tygodni sprzedaży inwestycji, jeszcze na etapie tzw. „dziury w ziemi”. Kampania o zasięgu lokalnym (Dolny Śląsk) miała trafić do wąskiej Grupy Docelowej, zainteresowanej zakupem domu. Krótki czas i ograniczony budżet mediowy stanowił dodatkowe wyzwanie. Agencja adCookie zaproponowała strategię mediową, która zakładała rezygnację z tradycyjnych kanałów reklamy offline, jakie często stosują deweloperzy (outdoor, radio, prasa, tv) i skupienie się na działaniach digital, nowych technologiach i Virtual Reality.

Strategia

„Kiedy zostaliśmy poproszeni o przygotowanie kampanii dla Domar Development, od razu pomyśleliśmy o skoncentrowaniu się na działaniach online, ponieważ zapewniają one znacznie precyzyjniejsze dotarcie do potencjalnych klientów, ale także umożliwiają mierzalność efektów. Mając na uwadze ograniczony budżet mediowy, całkowicie zrezygnowaliśmy z mediów tradycyjnych (outdoor, radio, prasa, tv). Sukcesem okazał się pomysł na przedsprzedaż, dzięki któremu już w tej wstępnej fazie, udało nam się znaleźć właścicieli dla kilku domów, a tym samym zrealizować nasz pierwszy cel kampanii. Ostatecznie, w okresie przedsprzedaży, klienci kupili 3 razy więcej nieruchomości niż zakładał pierwotny cel”

Mateusz Sobieraj, CEO adCookie

Strategia uwzględniała wykorzystanie niestandardowych form promocji digital oraz wdrożenie kompleksowego systemu Virtual Reality do prezentacji i sprzedaży inwestycji. Kampania „Komorowice” jako pierwsza w Polsce, w tak dużym stopniu, została oparta na technologii VR połączonej z innowacyjnymi działaniami w kanale online.

Działania marketingowe opierały się na czterech głównych założeniach:

1) unikalnej strategii przedsprzedaży,
2) rezygnacji z tradycyjnych kanałów marketingowych (outdoor, radio, prasa, tv), 3) wykorzystaniu kompleksowej kampanii digital i nowych form reklamy m.in: – AdWords- RTB- audience targeting – e-mail marketing – portale nieruchomościowe – Facebook – YouTube,
4) przeniesieniu odbiorców w innym wymiar rzeczywistości (dzięki VR i video 360).

Etap przedsprzedaży, który został wsparty intensywną 6 tygodniową kampanią online, miał na celu pozyskanie dużej liczby wartościowych leadów, czyli osób zainteresowanych zakupem domu. Komunikacja została dopasowana do klientów zarówno w okresie przedsprzedaży, jak i po jej zakończeniu. Odpowiednie prowadzenie naszych działań pozwoliło trafiać do nowych odbiorców, ale i kontynuować dialog z osobami, które interesowały się przedsprzedażą.

Realizacja

Dostępna od niedawna kompleksowość oferowanych narzędzi, umożliwiła nam stworzenie pierwszej w swoim rodzaju kampanii na rynku polskim, w pełni wykorzystującej potencjał VR i video 360. Połączenie tego z działaniami digital, nowymi formami reklamy, pozwoliło wygenerować duże zainteresowanie inwestycją, już od samego początku prowadzenia działań marketingowych.

 

Realizacja - etapy działania:

• Przygotowanie konceptu strategicznego, realizacja projektu identyfikacji wizualnej inwestycji.

• Stworzenie dedykowanej, responsywnej strony www z zegarem odmierzającym czas do zakończenia przedsprzedaży oraz „Kalkulatorem MDM” obliczającym maksymalną możliwą wysokość dopłaty MDM dla danego Klienta.

Strona WWW

• Wdrożenie narzędzi analitycznych na stronie www, oczywiście pełna konfiguracja Google Analytics, a także narzędzi do mierzenia rozkładu kliknięć i scrollowania strony, zachowań user’ów (heatmap, scrollmap itp.).

• Wdrożenie kompleksowego systemu Virtual Reality, który obejmował zarówno content VR – opracowany na unikalnym na skalę światową software od VR Global, jak i aplikację mobilną oraz zestaw narzędzi dla działu sprzedaży. Stworzony został także wirtualny spacer po inwestycji oraz video 360.

• Poprowadzenie intensywnej kampanii digital, opartej o sprawdzone mechanizmy, jak: SEM, portale nieruchomościowe, ale przede wszystkim o innowacyjne możliwości reklamy online: RTB, Audience Targeting, GSP (Gmail Sponsored Promotions), YouTube video 360, Facebook Lead Ads i video 360, Retargeting.

• Bieżące analizowanie i optymalizowanie całości kampanii online – modyfikacja form reklam, modeli targetowania, rotacja kreacji, segmentacja i alokacje budżetu • Zorganizowanie premierowego pokazu inwestycji w VR podczas eventu „Noc z designem”.

Ostatnim, dopełniającym elementem kampanii, był udział Domar Development w evencie „Noc z designem” oraz targach nieruchomościowych. To właśnie podczas eventu, jego uczestnicy mieli możliwość premierowego zapoznania się z ofertą developera w wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VR, każda osoba odwiedzająca stoisko Domaru mogła „zobaczyć” osiedle Komorowice oraz sprawdzić, jak będą wyglądały poszczególne domy zanim zostaną one wybudowane.

Nowa technologia w doskonały sposób zwizualizowała nieznane przestrzenie, dzięki czemu potencjalni, przyszli mieszkańcy mogli odnieść wrażenie, jakby już je znali. Stoisko, jak i prezentowana oferta, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

„Główną obawą osób, które kupują nieruchomości zanim zostaną one wybudowane jest to, czy dany dom spełni ich wyobrażenia, czy będzie odpowiadał ich potrzebom, wreszcie – czy poczują się w nim dobrze. Wirtualna rzeczywistość jest doskonałą odpowiedzią na te wątpliwości. Pozwala nam przenieść się do innego świata, poczuć się tak, jakbyśmy rzeczywiście znaleźli się w nowym miejscu. Przede wszystkim daje szasnę interakcji z miejscem, które w rzeczywistości (jeszcze) nie istnieje. Uczestnicy eventu mogli chwilowo zamieszkać w wirtualnych domach i związać się z nimi emocjonalnie. Wirtualna rzeczywistość stwarza zupełnie nowe możliwości prezentacji oferty developerów. Od początku nie mieliśmy wątpliwości, że wykorzystanie VR w kampanii dla Domaru będzie strzałem w dziesiątkę”

Krzysztof Karmiński, Digital Media Manager adCookie

Udział developera w evencie, na którym będzie dostępne VR, zostało wcześniejszej odpowiednio nagłośnione. Promocja wydarzenia z udziałem developera została przeprowadzona na stronie internetowej, w social mediach, YouTube, mailingu oraz w materiałach sprzedażowych.

Efekty

Efekty, które przyniosła kampania, znacznie przerosły oczekiwania Domar Development i rezultaty jego wcześniejszych działań marketingowych.

W ciągu 6 miesięcy sprzedały się wszystkie domy z I etapu inwestycji, z czego 50% znalazło swoich nabywców już w pierwszych dwóch miesiącach. W rezultacie deweloper zdecydował się na wcześniejszą budowę kolejnych etapów. Wyniki samej kampanii online były wyraźnie wyższe niż wcześniejsze kampanie dewelopera, zarówno po kątem kosztów, zasięgu, jak również jakości generowanego na stronę ruchu oraz jakości dostarczanych leadów, kontaktów z biurem sprzedaży.

 

O tyle zmniejszyliśmy koszt pozyskania wizyty.

0 %

Wysokość ROI kampanii.

0

Tyle wartościowych kontaktów zebraliśmy w trakcie kampanii. 

0

Powyższe case study udowadnia, że warto wychodzić poza utarte schematy i sięgać po nowoczesne formy reklamy. Nawet w takiej tradycyjnej branży jak nieruchomości.

 

„Kampania przyniosła lepsze efekty, niż początkowo zakładaliśmy. Wszystkie działania tworzyły spójną całość, która przełożyła się na dotarcie do osób prawdziwie zainteresowanych domami szeregowymi z osiedla Komorowice 3. Niekonwencjonalne rozwiązania, które wykorzystaliśmy w kampanii (w tym technologii VR), były idealnie dopasowane do grupy docelowej, czyli osób 25+, które szukały nieruchomości w ramach programu MDM. Z jednej strony intrygowały i skutecznie zwracały uwagę, z drugiej pozwalały zobaczyć przyszły dom, co pomagało w podjęciu ważnej decyzji dotyczące zakupu.”

Jagoda Marszałek, Kierownik Działu Sprzedaży Domar Development

Niestandardowe formy promocji mogą się sprawdzić praktycznie w każdej branży, ponieważ opierają się na rozwiązaniach, które są dobrze dobrane do konkretnej firmy – jej możliwości, potencjału oraz specyfiki. Nieszablonowe kampanie pozwalają wyróżnić się spośród konkurencyjnych przedsiębiorstw oraz pomagają w lepszym zapamiętaniu marki i produktu. Dzięki temu dotarcie do potencjalnego klienta jest często łatwiejsze oraz bardziej skuteczne.

Autor: Konrad Jagieniak

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

FMCG
2-krotny wzrost przychodu w e-commerce dzięki 360 digital

NIERUCHOMOŚCI
Dodatkowe 1,4 mln zł przychodu ze sprzedaży apartamentów

PARENTING/E-commerce
Wzrost przychodu o 264% po rebrandingu marki!

WNĘTRZA/E-commerce
Zwiększenie przychodu o 800% w 6 miesięcy przy ROAS 1874%

FASHION/E-commerce
Wzrost przychodu o 258% w ciągu roku i 13’krotny ROAS!

OZE
3-krotne obniżenie kosztu pozyskania zapytania w 5 miesięcy

HORECA
Wzrost widoczności w Google o 1400%

WNĘTRZA
Niskobudżetowe zbudowanie świadomości marki w social media (Pinterest)

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów się na
spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki

Co jeszcze dla Ciebie
przygotowaliśmy?

Pobierz kwartalnik z inspiracjami z całego świata digital!

Umów się na
spotkanieee

Umów się na spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki.