Zapraszamy na Warsztaty: "Skuteczne wyznaczanie i realizacja celów biznesowych w e-commerce".

Sekcja contentowa w e-commerce – must have, jeśli chcesz zostać liderem

/

/

Sekcja contentowa w e-commerce – must have, jeśli chcesz zostać liderem

O projekcie

Współpracę z internetową perfumerią Tagomago rozpoczęliśmy w kwietniu 2017 roku. Po analizie sytuacji e-commerce’a oraz celów marki sformułowaliśmy długofalową strategię zwiększania ruchu oraz pozyskiwania nowych użytkowników poprzez synergię działań content marketingowych oraz SEO.

Wyzwanie

Postawiliśmy sobie za zadanie zbudowanie nowej sekcji contentowej, sprowadzenie do niej ruchu i przekierowanie użytkowników za jej pośrednictwem do sekcji produktowej. Dodatkowo musieliśmy odnaleźć sposób na to, aby dotrzeć do klientów naszej konkurencji i sprawić, żeby te osoby chciały związać się z naszą marką na dłużej.

Tagomago - intro

W przypadku sklepów internetowych działających w branży beauty, najważniejsze zapytania użytkowników można podzielić na 3 rodzaje:

– zapytania czysto zakupowe (perfumeria online, drogeria internetowa itp.)
– kategorie asortymentu (np. perfumy niszowe, tusz do rzęs itp.)
– nazwy marek (Calvin Klein, Hugo Boss itp.)

Jako że branża ta posiada bardzo dużą konkurencję, postanowiliśmy (oprócz zwiększania widoczności dla zapytań zaprezentowanych powyżej) rozszerzyć nasze działania również w kierunku pozyskiwania użytkowników znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej. Próbując przy tym, podebrać część stałych klientów naszym konkurentom.

www.tagomago.pl

Cele:

01

Pozyskanie dodatkowego ruchu wspierającego sprzedaż sklepu poprzez zagospodarowanie fraz z długiego ogona

02

Pozyskanie nowych użytkowników i klientów konkurencji znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej

03

Zwiększenie zasięgu, renomy i zaufania wobec marki

04

Pomoc i edukacja potencjalnych klientów

Scrolluj w bok

01

Techniczna praca na koncie Google Ads

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco 

02

Działania sprzedażowe

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco 

03

Optymalizacja działań, czyli audyt strony

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco 

04

Testy A/B


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco 

Rozwiązanie

Utworzyliśmy tematyczną sekcję contentową, w obrębie której edukujemy, inspirujemy i nienachalnie nakierowujemy użytkowników na produkty dostępne w naszym sklepie. Po analizie i zaplanowaniu contentu na najbliższe miesiące, w maju rozpoczęliśmy publikacje pisanych przez nas różnorodnych artykułów.

Większość artykułów ma na celu przyciągnięcie użytkowników rozpoczynających swoją przygodę z zakupami w internetowych perfumeriach, natomiast dla klientów konkurencji publikujemy treści rankingowe, recenzje, przeglądy i nowości.

Jakub Gierasimiuk, Prezes Zarządu

Sekcja contetowa, prowadzona według strategii Content Solutions, w zaskakująco krótkim czasie przyniosła wzrost ruchu organicznego, na którym nam zależało – a liczba nowych użytkowników stale rośnie. Zaangażowany i śledzący trendy w branży beauty zespół redakcyjny dba, by treści odpowiadały na potrzeby czytelników i edukowały ich na temat asortymentu, jednoczenie zwiększając świadomość marki Tagomago. A co najważniejsze – nasz blog bezpośrednio wpływa na sprzedaż, natywnie zachęcając do zakupów w sklepie internetowym.

Rezultaty

Sesje organic na blogu w 8. m-cu współpracy:

0

Całkowity ruch na blogu w 8. m-cu współpracy:

0

Liczba słów kluczowych w TOP3:

0

Liczba słów kluczowych w TOP10:

0

Liczba słów kluczowych w TOP50:

0

Umów się na darmową godzinną konsultację

Specjaliści zaangażowani w projekt

Katarzyna Sowicka

Head of Content

Specjaliści zaangażowani w projekt

Scrolluj w bok

Katarzyna Sowicka

Head of Content

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

Jak w ciągu roku sprawić, by e-commerce wzrósł dwukrotnie i uczynić go niezależnym źródłem przychodu firmy?

1,4 mln zł więcej przychodu ze sprzedaży apartamentów

Jak odświeżyć wizerunek marki i zbudować od podstaw jej kanały sprzedaży online?

Wykraczając poza ROAS: zwiększenie przychodu o 800% za pomocą skalowania płatnych reklam

Jak stworzyliśmy lidera SEO w e-commerce? Case study Castorama Polska

Jak zbudować 13-krotny zwrot z inwestycji w kampanię produktową?

Jak 3-krotnie zredukować koszt pozyskania leada w zaledwie 5 miesięcy w wysoce konkurencyjnej branży – fotowoltaika

Jak zwiększyć widoczność na najważniejsze frazy w Google o 1400 %? Systematyczny wzrost marki Pasibus

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów się na
spotkanieee

Umów się na spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki.