SEO

Relacja z konferencji Brighton SEO 2019.

Czas czytania: 10 min

Czym jest Brighton SEO?

Brighton SEO to cykliczna impreza organizowana w jednym z nadmorskich kurortów południowej Anglii – Brighton. Sama miejscowość warta jest krótkiego opisania, ponieważ w związku z bliskością Londynu stanowi popularne miejsce wyjazdów weekendowych młodszej części londyńskiej społeczności (stąd pokaźna liczba barów, pubów oraz dyskotek), a także pełni funkcję resortu wypoczynkowego dla stołecznych emerytów (jest tutaj imponująca liczba bardzo drogich hoteli utrzymanych w „wiktoriańskim” stylu). Kamienista plaża, długie molo oraz 1001 miejsc, gdzie serwowane są Fish and Chips – to pierwsze skojarzenia z tym miasteczkiem.

Kogo spotkasz w Brighton?

Organizatorzy eventu przez kilka ostatnich lat zdołali w bardzo skuteczny sposób wykreować jego markę – z dość niewielkiej imprezy przekształcił się w międzynarodowe wydarzenie, na którym można spotkać ludzi zajmujących się marketingiem z praktycznie każdego krańca świata (USA, Azja, Europa Zachodnia i Wschodnia) reprezentujących zarówno międzynarodowe brandy (jak choćby porównywarka Kayak), ale także freelancerów czy właścicieli agencji. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim możliwość wymiany doświadczeń, a także szerszego spojrzenia na całą branżę, ponieważ w jednym miejscu spotykają się specjaliści od PPC, SEO, dyrektorzy i właściciele, a także marketingowcy.

Organizacja konferencji

Wydarzenie odbywa się w położonym przy plaży Brighton Center – całkiem niezłym budynku na tego typu event, w którym jednak miejscami (szczególnie na mniejszych salach) bywają problemy z klimatyzacją i zbyt wysoką temperaturą. W środku zastaniemy przedstawicieli m.in. Semrush, Deep Crawl, Ahrefs, OnCrawl czy też Accuranker plus oczywiście miejsca, gdzie można zaopatrzyć się w jedzenie i napoje – z tym ostatnim nie ma zresztą problemu, ponieważ lokalizacja sąsiaduje z wieloma sklepami i kawiarniami. Jako ciekawą „wisienkę na torcie” należy uznać strefę retrogamingu – zdecydowanie na duży plus dla każdego fana lat 90.…

Jaką wiedzę znajdziesz na Brighton SEO?

Brighton SEO podzielone jest na dwa dni – w pierwszym organizowane są warsztaty, w drugim sama konferencja. Dzięki sieci afiliacyjnej z branży zdrowia Nutriprofits.com dane mi było uczestniczyć w spotkaniu „Python for SEO Data Analysis Training Course” prowadzonym przez Nicka Duddy’ego. Po 6 godzinach ciekawych warsztatów miałem jednak pewien niedosyt – szkoda, iż prowadzący nie zaprezentował więcej przykładów praktycznych. Z drugiej strony należy mu jednak oddać, że każdy z uczestników otrzymał solidny tool set w postaci gotowych skryptów i możliwości otrzymania coachingu podczas dalszej nauki.

Właściwa konferencja podzielona została na osiem scen, na których pojawiały się wystąpienia z zakresu SEO, reklamy płatnej, ecommerce, Social Mediów oraz zarządzania.

Najciekawsze wystąpienia

Najbardziej zgodne z moimi obecnymi zainteresowaniami były ścieżki Technical, Onsite Technical, SERPs oraz Advanced SEO. Poniżej subiektywna lista najciekawszych wystąpień.

Otwiera ją z Roxana Stingu i jej „How I learned to stop worrying and love the .htaccess file” – jak łatwo się domyślić, dotyczyła ona pliku konfiguracyjnego .httacces. Prelegentka przedstawiła kilka trików usprawniających pracę (przekierowania!) oraz zaznaczyła najczęstsze miejsca potknięć.

Kolejna prezentacja autorstwa Fili’ego Wiese „I Keep Thinking: My Website Can Be Faster” pokazała, iż SEOwiec powinien cechować się cierpliwością oraz nieustępliwością w dążeniu do celu – poziom optymalizacji omówionej strony i doszlifowanie aspektów technicznych może być ciekawym i inspirującym przykładem dla innych.

Paige Hobart i jej „SERP Features Glossary” powinno zagościć na ekranie komputera każdego myślącego poważnie o pozycjonowaniu w 2019 roku. Autorka w składny i ciekawy sposób przedstawiła statystyki dotyczące wyświetlania snippetów zarówno w płatnych, jak i organicznych wynikach wyszukiwania oraz tzw. no-click search, dzięki czemu próbka badawcza była naprawdę spora.

Jako ciekawostkę można potraktować wystąpienie Antony’ego Robinsona „Building a Brand With Local SEO: The Factors That Create Effortless Online-Offline User Journeys”. Jako jeden z czynników rankingowych podał on sygnały płynące z Social Media… Ciekawa wskazówka: linkowanie z lokalnych katalogów proponuje kierować na url z danymi kontaktowymi firmy nie zaś na główną stronę.

Ostatni z bloków – Advanced SEO – stał na naprawdę niezłym poziomie. Wszystkie trzy prezentacje: Jamiego Alberico „Think Like a Bot, Rank like a Boss: How Googlebot Renders”, Dan’a Taylor’a „How Serverless Technologies Can Help SEOs Overcome Legacy (And Modern) Tech Obstacles” oraz Aysuna Akarsu „Web Server Logs as Technical SEO Key Data Source” mogą stanowić pole do dyskusji, a przede wszystkim nakazują przemyślenie tego, co przekazali występujący już na chłodno, przeglądając ich prezentacje i analizując polecane materiały.

Czy warto wybrać się na Brighton SEO?

Wizyta w angielskim kurorcie ma walory nie tylko turystyczne – można tu znaleźć ciekawą wiedzę (oczywiście dla każdego może to oznaczać co innego) oraz nawiązać kontakty biznesowe dzięki szansie networkingu z ludźmi z całego świata. Należy jednak zaznaczyć, iż organizatorzy nie popisali się przy organizacji afterparty – podziemia klubu Revolution: małe, duszne i klaustrofobiczne z pewnością nie są miejscem sprzyjającym rozmowom. Środowa impreza Deep Crawla była dużo bardziej udana.

Brighton SEO i rozmowy z osobami pracującymi na zachodzie w agencjach czy też in-house pokazują również jasno, iż zawód SEOwca zaczyna bardzo mocno rozchodzić się na trzy ścieżki – SEOdevlopera, Data Analyst oraz Content Managera wspieranego narzędziami SEO – mowa oczywiście o dużych projektach. Czy tak samo stanie się na polskim rynku, czy też pozostaniemy w schemacie murarza-tynkarza-akrobaty – czas pokaże, niemniej warto odnotować ten trend. Prawdą jest jednak, iż osoby łączące w sobie te trzy (a przynajmniej dwie) ścieżki są bardzo pożądanymi pracownikami/ konsultantami na zachodzie Europy i w USA.

Opinie o Brighton SEO 2019

Andrzej Zasowski – Senior SEO Manager @ fromAtoB

1.Co Ci się podobało na BrightonSEO?

Zdecydowanie ścieżka wykładowa Tech SEO, Structured data i Advanced SEO. Zakładając taką kombinację, na dniu wykładowym konferencji można było nie tylko ugruntować podstawową wiedzę, ale także poszerzyć ją o wiele praktycznych doświadczeń i nieoczywistych hacków. Zdecydowanie jestem fanem grupowania tematycznego prezentacji i tworzenia z nich bloków. Doskonałym przykładem był blok Structured Data, który zaczynał się od dostępnych w bibliotece Schema.org danych strukturalnych i prowadził uczestników przez tworzenie całych logicznych grafów danych aż do kontekstualnych powiazań pomiędzy obiektami w grafach wiedzy i ich wykorzystaniu w tworzeniu treści.

  1. Co byś zmienił?

Zdecydowanie zabrakło mi czasu na zapoznanie się z nowościami na stanowiskach wystawców. Wykorzystując wszystkie przerwy na intensywny networking z uczestnikami, miałem poczucie, że tracę możliwość rozmowy z managerami produktów, która jest kluczowa zwłaszcza przy pracy z API czy integratorami danych. Rozwiązanie jest proste. Już w dniu szkoleń wystawcy powinni być dostępni dla uczestników. To pozwoliłoby na poświęcenie co najmniej 20-30 minut na głębszą dyskusję.

  1. Czy przyjedziesz na kolejną edycje?

Tak, zdecydowanie wybiorę się na następną edycję. Konferencja BrightonSEO to idealne miejsce na poszerzenie kontaktów z kolegami z innych krajów oraz wymianę doświadczeń.

Zapytaj Autora

Paweł Kozłowski

Paweł Kozłowski

Chcesz porozmawiać o szczegółach?
Napisz do naszego eksperta!

Podobne wpisy

Czas czytania: 20 min

Migracja strony a SEO – jak tego nie zepsuć [artykuł z infografiką]

Zmiany w biznesie to naturalna kolej rzeczy. Wraz z rozwojem firmy właściciele przedsiębiorstw decydują się na nowe, z zasady, lepsze rozwiązania. Procesy optymalizacyjne dotyczą również stron internetowych, które bardzo często wymagają redesignu, przeniesienia na nowy […]

Czas czytania: 11 min

Jak poprawić CTR i zwiększyć atrakcyjność wyniku Google

Poniższy artykuł to zestaw podpowiedzi i wskazówek związanych z kluczowym dla monetyzacji ruchu organicznego zagadnieniem – optymalizacji Click-through rate. 2020 rok w SEO to poważne wyzwania – cztery wyniki płatne nad organicznymi oraz wciąż rosnąca […]

Czas czytania: 14 min

O co zadbać, by strona nie kosztowała więcej, niż powinna?

Twój biznes rozwija się zgodnie z oczekiwaniami i podejmujesz decyzję, że już czas na stałe zaistnieć w sieci – pora na nową stronę internetową. Tym razem zwykła “wizytówka” z ładnym zdjęciem i formularzem kontaktowym nie […]

fala-gora

Porozmawiajmy!

Chcesz szybko się z nami skontaktować? Zadzwoń! Jesteśmy dostępni w godz. 9:00 – 17:00 w dni robocze

+ 48 534 608 592

Wolisz do nas napisać? Skorzystaj z poniższego adresu:

biuro@adcookie.pl

Masz marketingowy problem lub wyzwanie? Formularz obok jest do Twojej dyspozycji

fala-dol