Sekcja contentowa w e-commerce – must have, jeśli chcesz zostać liderem

Współpracę z internetową perfumerią Tagomago rozpoczęliśmy w kwietniu 2017 roku. Po analizie sytuacji e-commerce’a oraz celów marki sformułowaliśmy długofalową strategię zwiększania ruchu oraz pozyskiwania nowych użytkowników poprzez synergię działań content marketingowych oraz SEO.

W przypadku sklepów internetowych działających w branży beauty, najważniejsze zapytania użytkowników można podzielić na 3 rodzaje:

 

Jako że branża ta posiada bardzo dużą konkurencję, postanowiliśmy (oprócz zwiększania widoczności dla zapytań zaprezentowanych powyżej) rozszerzyć nasze działania również w kierunku pozyskiwania użytkowników znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej. Próbując przy tym, podebrać część stałych klientów naszym konkurentom.

CELE GŁÓWNE:


CELE POŚREDNIE:

Sekcja contetowa, prowadzona według strategii Content Solutions, w zaskakująco krótkim czasie przyniosła wzrost ruchu organicznego, na którym nam zależało – a liczba nowych użytkowników stale rośnie. Zaangażowany i śledzący trendy w branży beauty zespół redakcyjny dba, by treści odpowiadały na potrzeby czytelników i edukowały ich na temat asortymentu, jednoczenie zwiększając świadomość marki Tagomago. A co najważniejsze – nasz blog bezpośrednio wpływa na sprzedaż, natywnie zachęcając do zakupów w sklepie internetowym.

Jakub Gierasimiuk, Prezes Zarządu

WYZWANIE

Postawiliśmy sobie za zadanie, zbudowanie nowej sekcji contentowej, sprowadzenie do niej ruchu i przekierowanie użytkowników za jej pośrednictwem do sekcji produktowej. Dodatkowo musieliśmy odnaleźć sposób na to, aby dotrzeć do klientów naszej konkurencji i sprawić, żeby te osoby chciały związać się z naszą marką na dłużej.

ROZWIĄZANIE

Utworzyliśmy tematyczną sekcję contentową, w obrębie której edukujemy, inspirujemy i nienachalnie nakierowujemy użytkowników na produkty dostępne w naszym sklepie. Po analizie i zaplanowaniu contentu na najbliższe miesiące, w maju rozpoczęliśmy publikacje pisanych przez nas różnorodnych artykułów.

Większość artykułów ma na celu przyciągnięcie użytkowników rozpoczynających swoją przygodę z zakupami w internetowych perfumeriach, natomiast dla klientów konkurencji publikujemy treści rankingowe, recenzje, przeglądy i nowości.

REZULTATY – CELE GŁÓWNE

Dzięki naszej strategii, ruch organiczny osiągnął w 8. miesiącu współpracy (grudzień 2017) ponad 61 500 sesji. Tylko w jeden miesiąc!

 

W tym samym czasie (grudzień 2017) ruch całkowity osiągnął liczbę ponad 80 000 sesji:

 

REZULTATY – CELE POŚREDNIE

Ruch estymowany przez narzędzie SemStorm osiągnął w 6. miesiącu poziom  4 971 wizyt. Natomiast w rzeczywistości liczba sesji pochodzących z ruchu organicznego równa była 19 176.

Liczba słów kluczowych w Top10 osiągnęła wg SemStorm granicę 360 fraz:

A liczba słów w Top50 stanowi obecnie 3 375:

Efekt naszych działań jest lepiej widoczny w innym narzędziu do badania widoczności – Senuto, gdzie uzyskaliśmy:

Podsumowanie

W przeciągu 8 miesięcy współpracy nad całkowicie nową sekcją contentową, pozyskaliśmy dla naszego klienta ponad 241 000dodatkowych sesji, z czego prawie  153 000 z nich stanowi ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania Google.

Zapytaj Autora

Katarzyna Sowicka

Katarzyna Sowicka

Chcesz porozmawiać o szczegółach?
Napisz do naszego eksperta!

fala-gora

Porozmawiajmy!

Chcesz szybko się z nami skontaktować? Zadzwoń! Jesteśmy dostępni w godz. 9:00 – 17:00 w dni robocze

+ 48 534 608 592

Wolisz do nas napisać? Skorzystaj z poniższego adresu:

biuro@adcookie.pl

Masz marketingowy problem lub wyzwanie? Formularz obok jest do Twojej dyspozycji

fala-dol