Jak zwiększyć widoczność na najważniejsze frazy w Google o 1400%? Systematyczny wzrost marki Pasibus

/

/

Jak zwiększyć widoczność na najważniejsze frazy w Google o 1400 %? Systematyczny wzrost marki Pasibus

Pasibus: pionier wrocławskiego street foodu, który w 2013 roku wystartował z jednym food truckiem, a teraz, dzięki pasji i zaangażowaniu, operuje 4. food truckami i 28 lokalami w 16 miastach Polski. Laureat kilku nagród, w tym Food Business Awards 2020 i 30 kreatywnych Wrocławia. #ChallangerBrand

CEL

Zwiększenie widoczności marki w Google. Ze szczególnym naciskiem na frazy łączące ofertę z lokalizacjami restauracji oraz frazy związane z adresami i dokładną lokalizacją, by przełożyło się to na realne wizyty w sieci restauracji.

EFEKTY

Czas realizacji: 10.2020-03.202 [kampania w dalszym ciągu jest kontynuowana, a wyniki systematycznie rosną]

1. Zwiększyliśmy widoczność serwisu w:

TOP 3: z 5 do 45 pozycji – 1400%

TOP 10: z 31 do 238 pozycji – 207%

TOP 50: z 563 do 3069 pozycji – 445%

2. Zwiększyliśmy liczbę fraz kluczowych dla projektu:

TOP 3: z 9 do 37 – 311%

TOP 10: z 19 do 38 – 337%

3. Zwiększyliśmy liczbę sesji organicznych o 18,82%, a liczbę nowych użytkowników o 18,18%

ZAŁOŻENIA

Audyty: jak zwykle od tego zaczęliśmy, aby dobrze zdiagnozować sytuację wyjściową i dzięki temu przyjąć optymalną oraz najbardziej efektywną dla Pasibusa strategię działań. Zrobiliśmy dwa audyty optymalizacyjne, badanie słów kluczowych oraz audyty wizytówek (GMF). Projektując działania wzięliśmy pod uwagę trzy aspekty:

  • wielkość budżetu – mniejszy niż u konkurencji, co stanowiło dodatkowe wyzwanie;
  • brak możliwości wspierania wzrostu poprzez publikację artykułów na stronie marki – konkurencja tworzy content;
  • konieczność uwzględnienia w planie drugiego, ważnego miejsca komunikacji, jakim jest serwis do zamówień online (pasidostawa.pl).

2. Wdrożenia audytu strony pasibus.pl – takiego wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych przez klienta

3. Wdrożenia audytów wizytówek – zrobiliśmy po swojej stronie.

4. Wpis na Wikipedii – skoro nie było możliwości doładowywania contentu wpis na wiki bardzo się przydał, choć niełatwo było go sfinalizować.

5. Linkbuilding – kluczowy element układanki.

REALIZACJA

Na początku strategia zakładała wykonanie audytu optymalizacyjnego oraz badania słów kluczowych. Rozszerzyliśmy także opisy na stronie. W serwisie nie była prowadzona sekcja contentowa, nie było też opcji, aby ją stworzyć, więc większość mocy skupiliśmy na działaniach linkbuildingowych. W audycie znalazło się wiele wskazówek do optymalizacji witryny. Pracy wymagała optymalizacja title i nagłówków, a także atrybutów alt grafik. Ważne było również rozbudowanie linkowania wewnętrznego i naprawa kilku błędów. Strona została także zoptymalizowana pod kątem crawl budget poprzez optymalizację sitemap czy robots.txt. Dodane zostały dane strukturalne.

Kolejnym krokiem była koordynacja wdrożeń po stronie marki. Wszystkie punkty audytu zostały przeniesione do jednego z popularniejszych programów do zarządzania zadaniami, aby ułatwić i przyspieszyć komunikację. Wdrożenia szły bardzo sprawnie i jeszcze w pierwszym miesiącu wprowadziliśmy większość z nich. Było to bardzo ważne w kontekście sukcesu kampanii. W pełni zoptymalizowana strona pozwala na sprawniejsze zdobywanie pozycji.

Ważne było również odpowiednie połączenie pozycjonowania dwóch domen – pasibus.pl oraz pasidostawa.pl. Audytowi poddaliśmy także drugą witrynę tak, by nie dochodziło od kanibalizacji oraz negatywnego wpływu jednej domeny na drugą.

Działania związane z frazami lokalnymi nie mogą istnieć bez wizytówek Google Moja Firma. Ważne było więc sprawdzenie ich pod kątem wytycznych Google. Pasibus posiada wiele lokali i należało zastosować podobne schematy na wszystkich z nich, aby je ujednolicić. Wizytówki były prowadzone poprawnie, posiadały unikalne opisy, a także regularnie zamieszczane były wpisy. Szlifów wymagały linki do stron czy zamówień z wyprzedzeniem, a także atrybuty. Pomogliśmy również we wdrożeniu wszystkich zalecanych zmian.

Stałym elementem kampanii był linkbuidling. Publikowane na zewnętrznych portalach, zoptymalizowane artykuły pomagały w rosnącym trendzie zdobywania widoczności. Dobierane portale musiały spełniać szereg wymogów – odpowiedni page rank, widoczność czy tematyczność. Sam profil linkowania był analizowany i aktualizowany co kwartał.

W trakcie dotychczasowej współpracy często wpadaliśmy na nowe pomysły mogące wpłynąć na widoczność klienta. Stworzony został wpis na Wikipedię co pozytywnie wpłynęło na wizerunek marki oraz serwisu, a także uatrakcyjniło wyniki wyszukiwania brandu, dzięki dostępności bocznego grafu wiedzy.

Pracowaliśmy także nad linkowaniem wewnętrznym i wzmacnianiu najistotniejszych landing page. W wynikach wyszukiwania zdarzała się indeksacja niepotrzebnych stron, co wymagało ponownych prac z crawl budżet. W przypadku zmian lokalizacji konieczne było także tworzenie odpowiednich map przekierowań. Gdy tworzone były nowe lokale, my na bieżąco optymalizowaliśmy ich strony.

Podsumowanie i wpływ na biznes

Regularny linkbuilding oraz sprawne prace optymalizacyjne pozwoliły systematycznie zdobywać coraz wyższe pozycje. Dzięki temu znacząco zwiększyliśmy widoczność serwisu z 3 do 45 pozycji w TOP 3 według Senuto.

Typ09.202002.2022Różnica
Top 3345+ 42 (1400%)
Top 1031238+ 207 (667%)
Top 505633069+ 2506 (445%)

Poza samą ogólną widocznością rosły również pozycje na kluczowe dla projektu frazy. Liczba fraz w TOP 3 wzrosła o 311% (z 9 do 37), a w pierwszej dziesiątce o 337% (19 do 38).

Przełożyło się to na wzrosty ruchu w serwisie: 03.20-02.21 vs. 03.21-02.22 – wzrost sesji organicznych o 18,82%, nowych użytkowników o 18,18%

Przełożyło się to na wzrosty ruchu w serwisie: 03.20-02.21 vs. 03.21-02.22 – wzrost sesji organicznych o 18,82%, nowych użytkowników o 18,18%

Powyższe efekty mają swoje odbicie w biznesie. Większa liczba fraz w TOP 3 przekłada się na większy przychód. Wzrost kalorycznego ruchu w serwisie skutkuje większą liczbą potencjalnych klientów, którzy zachęceni dobrymi opiniami chętnie dołączą do grona PasiBrzuszków. Warto o tym pamiętać decydując o tym, w jaki sposób, z jakim budżetem i kiedy wystartować działania SEO.

Napisz do nas i przekonajmy się jak możemy pomóc Twojej marce!

Konsultacja jest bezpłatna!

Autor: Katarzyna Kuziemska

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

1,4 mln zł więcej przychodu ze sprzedaży apartamentów

Jak odświeżyć wizerunek marki i zbudować od podstaw jej kanały sprzedaży online?

Wykraczając poza ROAS: zwiększenie przychodu o 800% za pomocą skalowania płatnych reklam

Jak stworzyliśmy lidera SEO w e-commerce? Case study Castorama Polska

Jak zbudować 13-krotny zwrot z inwestycji w kampanię produktową?

Jak 3-krotnie zredukować koszt pozyskania leada w zaledwie 5 miesięcy w wysoce konkurencyjnej branży – fotowoltaika

Jak zwiększyć widoczność na najważniejsze frazy w Google o 1400 %? Systematyczny wzrost marki Pasibus

Czy można niskobudżetowo zbudować świadomość marki za pomocą nowych formatów reklamowych?

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów się na
spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki

Co jeszcze dla Ciebie
przygotowaliśmy?

Pobierz kwartalnik z inspiracjami z całego świata digital!

Umów się na
spotkanieee

Umów się na spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki.