Jak odświeżyć wizerunek marki i zbudować od podstaw jej kanały sprzedaży online?

/

/

Jak odświeżyć wizerunek marki i zbudować od podstaw jej kanały sprzedaży online?

Marka MISIOO to producent wysokiej jakości ręcznie wykonanych akcesoriów dla najmłodszych, pozwalających na stworzenie dziecięcego pokoju rodem ze świata marzeń. Oferta sklepu obejmuje kultowe już baseny z piłeczkami, dostępne w różnych rozmiarach i kształtach, wielofunkcyjne mebelki z wysokiej jakości piany, maty różnego typu, drewniany plac zabaw, pufy, czy też ubranka premium zarówno dla tych najmniejszych, jak i nieco podrośniętych maluchów. Wszystkie produkty MISIOO cechuje najwyższa jakość wykonania, a także unikalne wzornictwo, dzięki któremu już na pierwszy rzut oka można bez problemu rozpoznać produkty oznaczone misioo’wym logiem.

Wszystkie akcesoria MISIOO powstały z myślą o rozwoju dziecka, zarówno tym fizycznym, jak i psychicznym. Wielofunkcyjne rozwiązania dostępne w sklepie pomagają stymulować wyobraźnię najmłodszych, przemyślane projekty oraz certyfikowane materiały zapewniają im bezpieczeństwo w czasie zabawy, zaś dbałość nawet o najdrobniejsze szczegóły wykonania pozwala na niezwykłe doznania haptyczne.

O projekcie

Współpraca z marką MISIOO rozpoczęła się w pierwszej połowie 2019 roku. Do naszych zadań należało wsparcie w odświeżeniu marki, stworzenie nowego sklepu e-commerce, a następnie zbudowanie własnych kanałów sprzedaży online, które miały marce MISIOO pomóc zbudować niezależność od dystrybutorów.

Wyzwanie

1) Odświeżenie wizerunku marki
2) Zbudowanie jej kanałów sprzedaży online od podstaw
3) Wzrost przychodu z kanału e-commerce
4) Podział strony

Kluczowe kroki w działaniach

1. Rebranding marki

Pierwszym krokiem było odświeżenie logotypu marki – zmieniony został kolor znaku, nadano mu także prostszą, delikatniejszą formę, dzięki czemu nabrał on nowoczesnego i minimalistycznego charakteru, który zdecydowanie skutecznej oddawał design produktów dostępnych w sklepie. Zmiana ta miała naturalnie bezpośredni wpływ na wszystkie pozostałe materiały graficzne, które dostosowane zostały do stylu asortymentu MISIOO. 

2. UX/UI sklepu oraz stała optymalizacja

Opis wygenerowany automatycznieW ślad za logotypem zmianie uległa również strona internetowa. Prace obejmowały wszystkie etapy przebudowy e-commerce – od pierwszych makiet i opisu podstawowych funkcjonalności, przez projekty UX, aż po wdrożenie. Z biegiem czasu strona była regularnie audytowana tak, aby sposób jej funkcjonowania cały czas jak najlepiej odpowiadał potrzebom użytkowników. Istotnym elementem prac nad e-commerce były również działanie SEO, nastawione na optymalizację samego serwisu, jak i poprawę jego widoczności w sieci wyszukiwania. 

3. Performance & Brand marketing

Opis wygenerowany automatycznieW ślad za logotypem zmianie uległa również strona internetowa. Prace obejmowały wszystkie etapy przebudowy e-commerce – od pierwszych makiet i opisu podstawowych funkcjonalności, przez projekty UX, aż po wdrożenie. Z biegiem czasu strona była regularnie audytowana tak, aby sposób jej funkcjonowania cały czas jak najlepiej odpowiadał potrzebom użytkowników. Istotnym elementem prac nad e-commerce były również działanie SEO, nastawione na optymalizację samego serwisu, jak i poprawę jego widoczności w sieci wyszukiwania. 

4. Skalowanie digital 360

Charakter samej marki zakładał w naturalny sposób chęć zbudowania prawdziwej, zaangażowanej społeczności, dla której wszechstronny rozwój najmłodszych jest równie ważny. Ta myśl od początku przyświecała powstaniu profilów w serwisie Facebook oraz Instagram, za których pośrednictwem możliwe było wejście w dialog z jej najważniejszą grupą odbiorców. Ponadto w celu poprawy wyników sprzedażowych oraz wsparcia użytkownika na każdym etapie zakupowym, wdrożone zostały także scenariusze w ramach marketing automation, gdzie jako narzędzie wybrany został User.com. Stałym elementem prac była również kampania SEO, która z jednej strony obejmowała niezmiennie serwis i jego optymalizację, ale także zewnętrzną kampanię linkbuildingową wspierającą budowę wiarygodności i widoczności e-commerce w sieci na przestrzeni czasu.

Kreacje

Kreacje projektowane dla marki MISIOO obejmowały zarówno komunikację w social media, jak i wszystkie niezbędne materiały potrzebne do realizacji działań reklamowych, czy też zrealizowanie scenariuszy w ramach marketing automation. Choć layout na przestrzeni czasu ulegał modyfikacjom i drobnemu odświeżaniu, pozostał on niezmiennie spójny z założeniami marki. Dominujące kolory widoczne na kreacjach nawiązywały zawsze do strony internetowej czy też wariantów produktów dostępnych w sklepie. 

Kluczowym elementem wszystkich projektów graficznych, czy wręcz nośnikiem komunikacji, były wysokiej jakości zdjęcia, z pomocą których możliwe było oddanie całego spektrum dziecięcych emocji. Dzięki temu świat MISIOO stawał się bliższy odbiorcy, zaś sama radość, jaka pojawia się podczas dziecięcych zabaw, mogła zostać lepiej wyeksponowana. 

Wdrożone rozwiązania

Działania prowadzone dla MISIOO już od samego początku w znacznym stopniu skupiły się na zadaniu, jakim było wygenerowanie przychodu bezpośrednio w sklepie online z zachowaniem ROAS na poziomie wynoszącym nie mniej niż 300%.  

Tym samym kampania PPC, wykorzystując rozwiązania z zakresu Google Ads oraz Facebook Ads, uruchomiona została pod koniec 2019 roku, zaraz po oddaniu do użytku nowego e-commerce. By niezależnie od niej dotrzeć do grupy docelowej i zapewnić odpowiedni ruch w witrynie, działania sprzedażowe wsparły rozwiązania z zakresu media planningu, których celem było zaopiekowanie górnych etapów lejka sprzedażowego 

Tym samym już w ciągu pierwszych miesięcy współpracy, bo w okresie od początku listopada 2019 roku do końca marca 2020 roku działania, Google Ads uzyskały średnie ROAS wynoszące blisko 540%, przy średnim koszcie pozyskania transakcji wynoszącym nieco ponad 38 zł oraz współczynniku transakcji wynoszącym między 2,81%, a 1,56% minimalnie.  

Działania reklamowe od początku wsparte zostały także aktywnością w zakresie SEO, które z jednej strony miało od początku na celu bieżącą optymalizację www i dopasowanie jej do wymogów Google, z drugiej zaś stałą pracę nad widocznością e-commerce w sieci. Przedstawione niżej dane obrazują, jak po wprowadzeniu przekierowań 301 ze starej na nową stronę oraz wprowadzeniu meta tagów dla głównych kategorii, widoczność strony uległa poprawie na koniec listopada 2019 roku.

Z kolei zestawiając dane z Search Console z listopada 2019 roku z listopadem 2021 roku, widać następujące różnice: 

  • Wzrost łącznej liczby kliknięć o ponad 1100% 
  • Wzrost łącznej liczby wyświetleń o niespełna 630% 
  • Wzrost średniej wartości CTR z poziomu 1,6% do 2,8% 

Rezultaty

Porównanie 2020 vs 2021 

Wzrost przychodu: 264% 

Średnia wartość ROAS: 684,5% 

Wzrost wartości współczynnika e-commerce (CR) 2020 versus 2021 +15% 

*Okresy 2020 vs 2021 

Specjaliści zaangażowanie w projekt

Magdalena Tyrka, Senior Digital Marketing Strategist 

Dominika Rozprzak, Senior Performance Marketing Expert  

Wioletta Pakuła, Digital Media Team Leader  

Aleksander Grzegorzek, Head of Design 

Maja Michaliszyn, UI Designer 

Paweł Kozłowski, Head of SEO 

Aleksandra Farenholz, Social Media Specialist 

Podsumowanie

Projekt MISIOO to doskonały przykład tego, w jaki sposób pracujemy z naszymi klientami łącząc wszystkie obszary digital marketingu. Od samego początku bazowaliśmy na celu wskazanym przez klienta, planując prace zarówno w średniej, jak i dalszej perspektywie czasowej, oceniając ich efekty bezpośrednio przez pryzmat rozwoju biznesu klienta. Jednocześnie wraz z MISIOO działaliśmy nie tylko na terenie Polski, ale również wspierając markę kampanią PPC na terenie Niemiec czy Austrii, a okresowo również Danii.  

Autor: Magdalena Tyrka

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

1,4 mln zł więcej przychodu ze sprzedaży apartamentów

Jak odświeżyć wizerunek marki i zbudować od podstaw jej kanały sprzedaży online?

Wykraczając poza ROAS: zwiększenie przychodu o 800% za pomocą skalowania płatnych reklam

Jak stworzyliśmy lidera SEO w e-commerce? Case study Castorama Polska

Jak zbudować 13-krotny zwrot z inwestycji w kampanię produktową?

Jak 3-krotnie zredukować koszt pozyskania leada w zaledwie 5 miesięcy w wysoce konkurencyjnej branży – fotowoltaika

Jak zwiększyć widoczność na najważniejsze frazy w Google o 1400 %? Systematyczny wzrost marki Pasibus

Czy można niskobudżetowo zbudować świadomość marki za pomocą nowych formatów reklamowych?

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów się na
spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki

Co jeszcze dla Ciebie
przygotowaliśmy?

Pobierz kwartalnik z inspiracjami z całego świata digital!

Umów się na
spotkanieee

Umów się na spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki.