Już wkrótce: "Warsztaty ze skalowania celów biznesowych ".

Facebook Power 5 w 2022 roku, czyli podsumowanie CRASH Mondays #7

/

/

Facebook Power 5 w 2022 roku, czyli podsumowanie CRASH Mondays #7

Jaki rodzaj reklamy wybrać, by zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków i zwiększyć ROI? Jak zapewnić sobie bardziej precyzyjne dane o konwersji na Facebooku? Odpowiedzi na te pytania, jak i wiele innych, padły ze sceny w Hard Rock Cafe podczas wystąpienia naszej Performance Marketing Manager, Aliny Lysychkiny.

Alina miała przyjemność uczestniczyć w CRASH Mondays #7 Social Media Ads, a jej prelekcja była zatytułowana „Facebook Power 5 w 2002 – sekrety praktyka, dzięki którym zmaksymalizujesz ROI”. I choć nic nie zastąpi możliwości posłuchania Aliny na żywo, niżej prezentujemy krótkie podsumowanie.

Facebook Power 5 w 2022 roku

Czy naprawdę taktyki, które powstały jako guide do zwiększania skuteczności reklam są tak efektywne i najlepiej działają razem? Ponad 43% marketerów uważa, że tak. 

Ja jestem wśród 13,8%, którzy powiedzą „tak, ale…”.

Już tłumaczę dlaczego!

1) Prosta struktura konta ułatwia Facebookowi analizę, które miejsca docelowe, grupy odbiorców i kreacje reklamowe zwiększają skuteczność działań. Dzięki temu zestawy reklam szybciej wychodzą z fazy uczenia się. Jednocześnie pozwalają Ci na uproszczenie zarządzania kontem, osiągania wyników i raportowania.
 
Wskazówka od eksperta: skuteczna reklama zaczyna się na poziomie analizy i właściwej konfiguracji konta i struktury. Przed rozpisaniem tej ostatniej spójrz na dane i zweryfikuj, ile maksymalnie zestawów reklam możesz uruchomić. Zawsze optymalizuj pod kątem tego, co będziesz testować w następnym kroku.

2) Optymalizacja na poziomie kampanii czy zestawów reklam? Zawsze korzystaj z narzędzia, które potrafisz optymalizować najlepiej dla danego projektu.
 
Wskazówka od eksperta: pamiętaj, że możesz ustawić limit kosztów. Wtedy każdy zestaw reklam będzie performować odpowiednio.

3) Automatyczne umiejscowienie pozwala Facebookowi dostarczyć Ci najwięcej działań, o które prosisz, po jak najniższym koszcie. Wybranie automatycznych miejsc docelowych oznacza, że system przydzieli budżet zestawu reklam do wielu miejsc na podstawie tego, gdzie prawdopodobnie będą one najskuteczniejsze.
 
Wskazówka od eksperta: początkujący reklamodawca może bezpiecznie używać zasobów automatycznych, szczególnie przy optymalizacji pod konwersję. Jeśli potrafisz zarządzać w skali mikro i optymalizować koszty – stosuj umiejscowienie manualne. Pamiętaj o dostosowaniu materiałów pod wybrane umiejscowienie!

4) Facebook Advanced Matching umożliwia reklamodawcom wysyłanie zaszyfrowanych danych klientów do Fb za pomocą Pixel Events. Pomaga to przypisać więcej konwersji odpowiednim użytkownikom i zapewnić dokładniejsze dane o konwersji.
 
Wskazówka od eksperta: Auto Advanced Matching + Pixel dziś niestety nie wystarczy. Należy wdrożyć CAPI – integrację server to server bądź custom-dev.

5) Reklamy dynamiczne są doskonałym pomysłem, aby pokazywać odpowiednie produkty we właściwym czasie odbiorcom, którzy wykazali nimi zainteresowanie.
 
Wskazówka od eksperta: wykorzystanie tego typu kampanii pomaga zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków i zwiększyć sprzedaż. Zawsze pamiętaj o dostosowaniu materiałów do umiejscowień – dość częstym błędem są np. obcięte głowy modelek w kampaniach branży fashion.

Autor: Alina Lysychkina

Umów darmową
godzinną konsultację

Zobacz podobne wpisy na
blogu:

Scrolluj w bok

Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz

Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy

Zobacz podobne
wpisy na blogu:

Scrolluj w bok

Umów się na
spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki

Co jeszcze dla Ciebie
przygotowaliśmy?

Pobierz kwartalnik z inspiracjami z całego świata digital!

Umów się na
spotkanieee

Umów się na spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki.