Jak dzięki monitoringowi cen maksymalizować wyniki w e-commerce? [webinar] →

Zwiększenie współczynnika transakcji o 267% w 2 miesiące

/

/

Zwiększenie współczynnika transakcji o 267% w 2 miesiące

Zgodnie z raportem Gemius*, w ubiegłym roku aż 60% Polaków przynajmniej raz zrobiło zakupy online. Jeśli dodać do tego to, że aż 40% z nich zdecydowało się na zakup artykułów przeznaczonych dla dzieci, trzeba przyznać, że branża parentingowa doskonale radzi sobie w przestrzeni online. Biorąc to pod uwagę, współpraca z marką Misioo od samego początku zapowiadała się jako ciekawe wyzwanie ze sporym potencjałem na rozwój.

Cel

Misioo to rodzinny biznes specjalizujący się w sprzedaży nietuzinkowych artykułów do pokojów dziecięcych, takich jak baseny z piłeczkami, miękkie pufy, maty do zabawy i wiele więcej. Po przeanalizowaniu potrzeb i oczekiwań klienta, doszliśmy do wniosku, że najlepszym wyznacznikiem sukcesu naszych działań będzie zwiększenie współczynnika zwrotu z inwestycji – ROAS. I właśnie to postawiliśmy sobie za cel naszej współpracy.

Wyzwanie

Biorąc pod uwagę specyfikę branży parentingowej i to, czego oczekiwał klient, postanowiliśmy maksymalnie dopasować nasze działania do indywidualnych oczekiwań klienta i wyzwań stawianych przez branżę parentingową. W tym celu podzieliliśmy zakres prac na dwa następujące po sobie etapy:

1 etap: wdrożenie nowej strony internetowej, co stanowiło punkt wyjścia dla dalszych prac,

2 etap: optymalizacja kampanii Google Ads, której szczegóły przedstawimy poniżej.

Wdrożenia

Aby osiągnąć nasz główny cel, czyli zwiększenie współczynnika zwrotu z inwestycji, postanowiliśmy skupić się na trzech aspektach:

 

1) Segmentacja struktury kampanii Search

 

Pracę rozpoczęliśmy od stworzenia nowej, znacznie poszerzonej struktury kampanii, zwiększając prawie czterokrotnie liczbę aktywnych słów kluczowych. Przygotowaliśmy osobne kampanie dla każdej kategorii produktowej, a na poziomie grup reklam bardzo precyzyjne pogrupowaliśmy słowa kluczowe, aby poprawić wynik jakości wyświetlanych reklam. Dodaliśmy również szereg wykluczających słów kluczowych oraz uzupełnienia rozszerzeń reklam.

 

Jaki był cel tych działań? Opracowanie całej struktury w taki sposób, aby dotrzeć do każdego użytkownika – niezależnie od tego, jak sprecyzowanych fraz używa.

 

2) Wdrożenie inteligentnych stawek

 

Dzięki odejściu od ręcznej optymalizacji CPC na rzecz ulepszonego CPC (eCPC) oraz maksymalizacji wartości konwersji zautomatyzowaliśmy strategię ustalania stawek, a tym samym obniżyliśmy koszty transakcji.

 

3) Niestandardowe opracowanie kampanii produktowych

 

Przygotowując kampanie produktowe, postawiliśmy na samodzielnie przygotowany, odpowiednio skonfigurowany feed produktowy z bardzo precyzyjnym wskazaniem parametru kategorii produktów Google. Dodatkowo zastosowaliśmy inteligentną kampanię produktową optymalizowaną na podstawie strategii maksymalizacji wartości konwersji.

Efekty

Podjęte działania przyniosły następujące efekty:

Dzięki optymalizacji konta zwiększyliśmy liczbę aktywnych słów kluczowych o 376%. Przygotowaliśmy też o 186% więcej kampanii Search i o 49% więcej reklam. Efekt? Zwiększenie CTR o 100%.

Optymalizacja kampanii PLA zaowocowała 152% wzrostem wartości ROAS i 84% wzrostem współczynnika transakcji, i to przy redukcji kosztów transakcji o 60%. Wzrost wartości ROAS w czasie przedstawia poniższy wykres:

Oto podsumowanie wyników całej kampanii dla Misioo:

Najważniejszym czynnikiem decydującym o powodzeniu naszych działań nie są jednak cyferki, a satysfakcja klienta. A tutaj osiągnęliśmy pełny sukces. Tak o efektach naszej współpracy wypowiedział się DE Region Manager w Misioo, Adam Maik:

Zadowolenie klienta i zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni zaowocowało powierzaniem nam kolejnych prac – i to nie tylko na rynku polskim, lecz również niemieckim. W planach mamy także wprowadzenie remarketingu dynamicznego i kampanii DSA (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce). Te działania w połączeniu ze stałą optymalizacją kampanii umożliwią nam ponowne podniesienie wskaźnika ROAS w przyszłości.

Autor: Magdalena Tyrka

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

Partnerskie wsparcie w marketingu B2C i B2B – case study Willisch 

Partnerskie wsparcie w marketingu B2C i B2B – case study Willisch 

Rewolucja w wizerunku Tytka Fit – odświeżenie brandu i strategii mediowej

Rewolucja w wizerunku Tytka Fit – odświeżenie brandu i strategii mediowej

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? - Case Study Well Fitness

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness  

Domar

Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar

Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio

Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV

Jak podnieśliśmy przychód o 58% podczas Black Week, zwiększając przy tym zwrot z inwestycji

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.