- Case studies
Zwiększenie współczynnika transakcji o 267% w 2 miesiące
Zgodnie z raportem Gemius*, w ubiegłym roku aż 60% Polaków przynajmniej raz zrobiło zakupy online. Jeśli dodać do tego to, że aż 40% z nich zdecydowało się na zakup artykułów przeznaczonych dla dzieci, trzeba przyznać, że branża parentingowa doskonale radzi sobie w przestrzeni online. Biorąc to pod uwagę, współpraca z marką Misioo od samego początku zapowiadała się jako ciekawe wyzwanie ze sporym potencjałem na rozwój.
Cel
Misioo to rodzinny biznes specjalizujący się w sprzedaży nietuzinkowych artykułów do pokojów dziecięcych, takich jak baseny z piłeczkami, miękkie pufy, maty do zabawy i wiele więcej. Po przeanalizowaniu potrzeb i oczekiwań klienta, doszliśmy do wniosku, że najlepszym wyznacznikiem sukcesu naszych działań będzie zwiększenie współczynnika zwrotu z inwestycji – ROAS. I właśnie to postawiliśmy sobie za cel naszej współpracy.

Wyzwanie
Biorąc pod uwagę specyfikę branży parentingowej i to, czego oczekiwał klient, postanowiliśmy maksymalnie dopasować nasze działania do indywidualnych oczekiwań klienta i wyzwań stawianych przez branżę parentingową. W tym celu podzieliliśmy zakres prac na dwa następujące po sobie etapy:
1 etap: wdrożenie nowej strony internetowej, co stanowiło punkt wyjścia dla dalszych prac,
2 etap: optymalizacja kampanii Google Ads, której szczegóły przedstawimy poniżej.

Wdrożenia
Aby osiągnąć nasz główny cel, czyli zwiększenie współczynnika zwrotu z inwestycji, postanowiliśmy skupić się na trzech aspektach:
1) Segmentacja struktury kampanii Search
Pracę rozpoczęliśmy od stworzenia nowej, znacznie poszerzonej struktury kampanii, zwiększając prawie czterokrotnie liczbę aktywnych słów kluczowych. Przygotowaliśmy osobne kampanie dla każdej kategorii produktowej, a na poziomie grup reklam bardzo precyzyjne pogrupowaliśmy słowa kluczowe, aby poprawić wynik jakości wyświetlanych reklam. Dodaliśmy również szereg wykluczających słów kluczowych oraz uzupełnienia rozszerzeń reklam.
Jaki był cel tych działań? Opracowanie całej struktury w taki sposób, aby dotrzeć do każdego użytkownika – niezależnie od tego, jak sprecyzowanych fraz używa.
2) Wdrożenie inteligentnych stawek
Dzięki odejściu od ręcznej optymalizacji CPC na rzecz ulepszonego CPC (eCPC) oraz maksymalizacji wartości konwersji zautomatyzowaliśmy strategię ustalania stawek, a tym samym obniżyliśmy koszty transakcji.
3) Niestandardowe opracowanie kampanii produktowych
Przygotowując kampanie produktowe, postawiliśmy na samodzielnie przygotowany, odpowiednio skonfigurowany feed produktowy z bardzo precyzyjnym wskazaniem parametru kategorii produktów Google. Dodatkowo zastosowaliśmy inteligentną kampanię produktową optymalizowaną na podstawie strategii maksymalizacji wartości konwersji.

Efekty
Podjęte działania przyniosły następujące efekty:
Dzięki optymalizacji konta zwiększyliśmy liczbę aktywnych słów kluczowych o 376%. Przygotowaliśmy też o 186% więcej kampanii Search i o 49% więcej reklam. Efekt? Zwiększenie CTR o 100%.
Optymalizacja kampanii PLA zaowocowała 152% wzrostem wartości ROAS i 84% wzrostem współczynnika transakcji, i to przy redukcji kosztów transakcji o 60%. Wzrost wartości ROAS w czasie przedstawia poniższy wykres:

Oto podsumowanie wyników całej kampanii dla Misioo:

Najważniejszym czynnikiem decydującym o powodzeniu naszych działań nie są jednak cyferki, a satysfakcja klienta. A tutaj osiągnęliśmy pełny sukces. Tak o efektach naszej współpracy wypowiedział się DE Region Manager w Misioo, Adam Maik:

Zadowolenie klienta i zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni zaowocowało powierzaniem nam kolejnych prac – i to nie tylko na rynku polskim, lecz również niemieckim. W planach mamy także wprowadzenie remarketingu dynamicznego i kampanii DSA (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce). Te działania w połączeniu ze stałą optymalizacją kampanii umożliwią nam ponowne podniesienie wskaźnika ROAS w przyszłości.

Autor: Magdalena Tyrka
godzinną konsultację
Pozostałe case studies:
Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?
Pozostałe case studies:
Scrolluj w bok

Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy liczbę formularzy o 81% w branży deweloperskiej, obniżając budżet kampanii o 16,5 tys. – case study
