- Case studies
Partnerskie wsparcie w marketingu B2C i B2B – case study Willisch
O Willisch
Willisch to rodzinna marka wytwarzająca rzemieślnicze lody, której historia sięga 1983 roku. Wówczas powstała pierwsza lodziarnia serwująca lody z automatu, które szybko zdobyły popularność lokalnej społeczności.
Obecnie Willisch to synonim tradycji połączonej z nowoczesnością, oferujący ręcznie robione lody o unikalnych smakach, dostępne zarówno w lodziarniach stacjonarnych, dużych supermarketach, jak i poprzez sprzedaż online z dostawą na terenie całej Polski.
Marka jest otwarta na współpracę z lokalnymi punktami gastronomicznymi, dzięki którym tworzą nieszablonowe i tematyczne smaki, takie jak wielkanocna babka piaskowa czy rogal świętomarciński. W swojej ofercie firma posiada również lody, których proces tworzenia był wspierany przez AI. W taki sposób powstał smak Popcornium Karmelotron, a wykorzystanie AI obejmowało opracowanie smaku, zaprojektowanie opakowań oraz treści marketingowych.
Wyzwanie
Na projekcie pracuje zespół w stałym składzie, który od lat prowadzi kampanie i jest w ciągłym kontakcie z klientem. Jednocześnie dbamy o wewnętrzne burze mózgów i audyty działań PPC, aby cały czas być na bieżąco i móc wyprzedać konkurencję. Dzięki temu stały zespół jest dobrze obeznany z produktami oraz potrzebami klienta, a wewnętrzne konsultacje pozwalają na skuteczniejsze generowanie nowych pomysłów na rozwój.


O projekcie
We współpracy Willisch zależy nam przede wszystkim na holistycznym podejściu i zaufaniu. Staramy się, aby nasze działania wspierały cały biznes, a nie tylko jego wycinek.
Markę Willisch wspieramy działaniami Paid Media, a także marketingowo w sektorze B2C oraz B2B. Prowadzimy kampanie, które są odpowiedzialne za budowanie sprzedaży w sklepie online, poszerzaniu zasięgu o ofercie online oraz retail, a także pozyskiwaniu partnerów biznesowych.
willisch.pl
Zakres współpracy
01
Kampania sprzedażowa i zasięgowa promująca e-commerce
02
Kampania zasięgowa przedstawiająca ofertę w sklepach stacjonarnych
03
Kampania leadowa, pozyskująca użytkowników zainteresowanych współpracą B2B
Scrolluj w bok
01
Kampania sprzedażowa i zasięgowa promująca e-commerce
02
Kampania zasięgowa przedstawiająca ofertę w sklepach stacjonarnych
03
Kampania leadowa, pozyskująca użytkowników zainteresowanych współpracą B2B
Kampania sprzedażowa i zasięgowa promująca e-commerce
Główną częścią współpracy z marką Willisch są kampanie sprzedażowe skupione wokół e-commerce, skupione wokół Google oraz Meta Ads. Prowadzimy działania stricte sprzedażowe z równoległym dbaniem o górę lejka marketingowego, w postaci kampanii zasięgowych oraz kampanii pod aktywność, promujących materiały organiczne publikowane w social mediach.
Jednocześnie marka Willisch, przez cały okres podejmuje się szeregu aktywności, które realnie wpływały na jej rozpoznawalność i ofertę sprzedażową:
- Generuje nowe smaki, odpowiadając na trendy rynkowe i potrzeby użytkowników.
- Wchodzi we współprace z innymi ciekawymi markami, m.in. z cateringiem pudełkowym, firmą produkującą skarpetki, portalem sportowym, firmą produkująca zdrowe przekąski.
- Angażuje się w życie lokalnej społeczności, tworząc z nimi niebywałe smaki, np. lody o smaku eklerów, pączków czy rogali świętomarcińskich.
- Wychodzi z propozycją dedykowanych box’ów z lodami, na różnego typu okazje m.in.: Halloween, Walentynki, Mikołajki, Urodziny, Dzień Ojca, Dzień Kobiet itp.


Lody rzemieślnicze to produkt, na którego sprzedaż bardzo mocno wpływa sezonowość. Nie jest tajemnicą, że w miesiącach, w których średnia temperatura jest wyższa, wolumen sprzedaży zdecydowanie wzrasta.
Z racji powyższego faktu, aby jak najefektywniej wydawać założony budżet mediowy, na przełomie 2023 i 2024 roku, zaplanowaliśmy ramy budżetowe per miesiąc. Znając roczny budżet na działania PPC, rozłożyliśmy go w taki sposób, aby zmaksymalizować wydatki, a co za tym również idzie przychody, w okresach wysokiego sezonu. Przez cały czas trwania kampanii weryfikowaliśmy, jak osiągane wyniki mają się do estymacji z początku roku. Dzięki takiemu monitoringowi, byliśmy w stanie reagować i odpowiednio alokować wydatki, żeby maksymalizować sprzedaż.
Najlepszy okres sprzedażowy w tej branży to z reguły czas od początku maja do końca września. W tych miesiącach 2024 roku przeznaczyliśmy na promocje sklepu online ok. 50% zakładanego rocznego budżetu. ROAS kampanii w tym czasie wyniósł 931%. A okresie poza sezonem 788%.
W czasie sezonu kampania osiągnęła wyższy ROAS od tego pozasezonowego o 143 p.p. Rozkład budżetu pozwolił na maksymalizację rentowności działań PPC w skali roku.
Odpowiednie rozłożenie budżety to niejedyny sposób, w którym zwiększamy rentowność kampanii Meta Ads. W dobie ograniczeń kierowań po konkretnych zainteresowaniach i cechach odbiorców, bardzo ważnym elementem działań w ekosystemie Meta są komunikaty reklamowe, które zawieramy w kampanii. Znając zachowania użytkowników z poprzednich lat prowadzenia kampanii, wiemy, że bardzo mocnym bodźcem do zakupu są nowości w ofercie Willisch. Stąd w tamach działań Meta Ads, w okresach, kiedy pojawiają się nowe smaki, nowe kategorie produktowe czy tematyczne boxy, rotujemy kreacjami reklamowymi w taki sposób, aby informacja o tych nowościach dotarła do jak najszerszego grona użytkowników. W zależności od rodzaju oferty, niektóre komunikaty osiągały ROAS wyższy do 273 p.p. od standardowej komunikacji ongoingowej.

Przez cały czas monitorowaliśmy wyniki kampanii wraz z klientem w kilku źródłach. Patrzyliśmy na wyniki w panelach reklamowych, w raportach dostępnych w Google Analitycs 4 oraz bezpośrednio z panelu e-commerce. Jednocześnie monitorujemy, jaki udział w działaniach mają nowi użytkownicy, a jaki obecni. Takie podejście i płynne raportowanie przez dwie strony na linii klient-agencja pozwoliły nam na wyciąganie trafnych wniosków, weryfikowanie w kilku miejscach czy trendy się pokrywają i czy należy dokonać roszad w rocznych planach działań PPC.


Współpraca z Willisch od samego początku opiera się na silnym partnerstwie i wzajemnym zrozumieniu potrzeb. Klient doskonale rozumie, jakie działania i zasoby są kluczowe dla naszej agencji, aby sprostać jego oczekiwaniom i realizować założone cele.
Z każdym rokiem osiągamy coraz lepsze rezultaty, głównie dzięki holistycznemu podejściu do analizy wyników, w której uwzględniamy wszystkie elementy wpływające na ostateczny sukces, nie ograniczając się wyłącznie do kampanii PPC. Takie podejście pozwala nam precyzyjnie identyfikować obszary do optymalizacji, maksymalizować efektywność działań marketingowych oraz budować długofalową strategię, która przynosi trwałe korzyści. Dzięki temu możemy osiągać zarówno krótkoterminowe cele, jak i trwale wzmacniać pozycję klienta na rynku.
Wojciech Piotrowski, Marketing Manager
Kampania zasięgowa przedstawiająca ofertę w sklepach stacjonarnych
Równolegle z działaniami promującymi stricte sprzedaż online, prowadziliśmy z marką Willisch kampanię zasięgową przedstawiającą ofertę stałą oraz sezonową w dużej sieci supermarketów.
Kampanie te z reguły są kampaniami okresowymi. W 2024 roku trwały one przez ponad kwartał. W tym czasie dotarliśmy do blisko 1 200 000 unikalnych użytkowników, przy koszcie CPM niższym o 24%, porównując bliźniaczą kampanię z 2023 roku. Wyniki te osiągnęliśmy przy niemal identycznym budżecie mediowym i bardzo zbliżonym okresie trwania kampanii.

Kampania leadowa, pozyskująca użytkowników zainteresowanych współpracą B2B
Kolejnym obszar, gdzie wspieramy markę Willisch, dotyczy prowadzenia kampanii leadowych, których zadaniem jest pozyskiwanie osób, które byłby zainteresowanie współpracą franczyzową lub umieszczeniem lodów w swoich lokalach gastronomicznych.
W obu przypadkach, działania skoncentrowaliśmy na kampaniach Meta Lead Ads. Porównując kampanie prowadzone w sezonie 2022/2023 i 2023/2024, wygenerowaliśmy YoY, przy identycznym budżecie o 38% więcej formularzy kontaktowych przy koszcie leada o 28% niższym.
Przez cały okres trwania kampanii, byliśmy w stałym kontakcie z klientem, który dostarczał nam informacje o jakości leadów. Dzięki temu wraz ze wzrostem ilościowym, poprawiała się również ich jakość. Bezpośrednie informacje od klienta pozwalały nam na kluczowe optymalizacje, takie jak:
- dostosowanie targetowania, na podstawie cech, które charakteryzowały użytkowników, którzy decydowały się na współpracę,
- wyodrębnienie geotargetowań, które wg danych z CRM charakteryzowały się największą skutecznością,
- wprowadzanie nowych komunikatów w formie USP, które były wskazywany, przez użytkowników, jak to, które przekonały ich do współpracy z Willisch.


Produkcja materiałów foto oraz wideo


Przygotowaliśmy szczegółowy zamysł sesji w postaci moodboardu, aby nasze materiały odpowiadały aktualnym potrzebom marki, jej wypracowanemu stylowi oraz założeniom. Efektem tych działań były lifestylowe zdjęcia oraz gif, które miały na celu utożsamić markę z odpoczynkiem i przyjemnością.
Dodatkowo skupiliśmy się na uchwyceniu smaków lody w materiałach produktowych. Z tego powodu dodatki wokół opakowania zostały dobrane nie tylko pod kątem kolorystyki, ale również z uwzględnieniem składników. W tym procesie korzystaliśmy z narzędzi sztucznej inteligencji, co pozwoliło uzyskać szybkie, a przy tym interesujące nas rezultaty.
Warto podkreślić, że podczas sesji zdjęciowych dla naszych klientów, każde z materiałów jest obrabiane w indywidualny sposób. W rezultacie stworzyliśmy ustawienia predefiniowane zarówno dla zdjęć produktowych, jak i lifestylowych. Dzięki temu wszystkie uzyskane pliki są spójne kolorystycznie.
Michał Skomorok, Graphic & Motion Designer
Podsumowanie
Kluczem do sukcesu, na kilku marketingowych płaszczyznach, jest przede wszystkim partnerskie podejście i stała wymiana informacji. Burzując się i wymieniając perspektywami, jesteśmy w stanie podejmować działania, które realnie wpływają na biznes klienta. Nie są one oderwanym od rzeczywistości osobnym element, lecz pasującym puzzle do całej układanki biznesowo-marketingowej.
W takiej formie staramy się współpracować z każdym klientem w adcookie. Widzimy w tym same plusy – w przypadku współpracy z Willisch nie jest inaczej. Jedynym minusem, który możemy wskazać to ten, przed wartością temperatury na wyświetlaczu biurowej zamrażalce, w której przechowujemy zapas przepysznych lodów Willisch.
Specjaliści zaangażowani w projekt

Wojciech Piotrowski
Marketing Specialist

Michał Skomorok
Graphic & Motion Designer

Anna Marasek
Paid Media Specialist

Przemysław Tylka
Senior Paid Media Specialist
Specjaliści zaangażowani w projekt
Anna Marasek
Paid Media Specialist
Przemysław Tylka
Senior Paid Media Specialist
Wojtek Piotrowski
Marketing Specialist
MIchał Skomorok
Junior Graphic Designer
Przemysław Tylka
Senior Paid Media Specialist
godzinną konsultację
Pozostałe case studies:
- case study, E-commerce, kampanie reklamowe, marketing B2B, Marketing B2C, Willisch
- kampanie reklamowe, Sport
Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?
Pozostałe case studies:
Scrolluj w bok

- case study, E-commerce, kampanie reklamowe, marketing B2B, Marketing B2C, Willisch
Partnerskie wsparcie w marketingu B2C i B2B – case study Willisch

- kampanie reklamowe, Sport
Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness

- kampanie reklamowe, Wnętrza
Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar

- E-commerce, kampanie reklamowe
Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio

- E-commerce, social media
Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

- Beauty, E-commerce
Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV

- E-commerce, Wnętrza