6 obszarów, w które musisz zainwestować w 2025 roku [e-konferencja] →

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? - Case Study Well Fitness

/

/

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness  

O projekcie

Z marką Well Fitness współpracujemy od początku jej założenia w 2021 roku. Prowadziliśmy wówczas kampanie dla dwudziestu jeden klubów. Dziś z sukcesami realizujemy otwarcia kolejnych treningowych przestrzeni, których łącznie jest już 66, a w najbliższym czasie otworzą się kolejne. Za takim dynamicznym wzrostem marki musi iść w parze silna strategia marketingowa, która wspiera działania zarówno online, jak i offline, którą dziś realizujemy 8-osobowym zespołem w adcookie. 

Wyzwanie

Jedną ze stałych kampanii realizowanych co roku, jest ta jesienna, której cel wiąże się z pozyskaniem nowych Klubowiczów.  

Działania realizowaliśmy od 11 września do 23 października, wykorzystując wysoki potencjał związany z powrotem do rutyn i zdrowych nawyków po okresie wakacyjno-urlopowym.  

Sprawdźmy, co stało za sukcesem kampanii jesiennej 2023 Well Fitness! 

Well Fitness

Well Fitness sieć nowoczesnych klubów fitness, której misją jest promowanie zdrowego stylu życia i budowanie społeczności osób aktywnych fizycznie. Zlokalizowane w kluczowych regionach Polski kluby Well Fitness wyróżniają się nie tylko nowoczesnym wyposażeniem i szeroką ofertą zajęć, ale przede wszystkim rodzinną atmosferą, która sprawia, że każdy czuje się tu jak w domu. Well Ftiness to miejsce gdzie każdy, niezależnie od swojego poziomu zaawansowania, wieku czy kondycji, może znaleźć coś dla siebie.

Dzięki skupieniu na indywidualnych potrzebach i oczekiwaniach klubowiczów, Well Fitness zyskał uznanie jako miejsce, które nie tylko pomaga osiągać cele treningowe, ale także łączy ludzi dzielących wspólne wartości i pasje. Wspierany przez wykwalifikowaną kadrę, Well Fitness kontynuuje swoją misję, dostarczając niezapomnianych wrażeń treningowych i promując zdrowy styl życia w całej Polsce. 

Jak dzięki odpowiedniej strategii przekroczyliśmy cel sprzedaży karnetów o 25%?

01

Analiza wyników z poprzednich kampanii

Każdą kolejną kampanię rozpoczynamy od szczegółowej analizy skuteczności ostatnich działań oraz wyników z roku poprzedniego.

02

Cel kampanii

Każda kampania rządzi się swoimi celami. To właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie określić wyniki, do których mamy zamiar dotrzeć realizowanymi działaniami.

03

Zaprojektowanie materiałów graficznych

Cała komunikacja użyta w kampanii była precyzyjnie zaplanowana od początkowego etapu. Zadbaliśmy o to, żeby wszystkie elementy były spójne.

04

Strategia mediowa


Projektowanie media mixu realizowaliśmy na podstawie 3 głównych zmiennych, opiekując tym samym każdy z etapów lejka marketingowego.

Jak dzięki odpowiedniej strategii przekroczyliśmy cel sprzedaży karnetów o 25%?

Przygotowanie kampanii 

Analiza wyników z poprzednich kampanii  

Kampania jesienna jest jedną z największych i najbardziej szerokich akcji, w związku z czym działania zaczęliśmy planować jeszcze pod koniec lipca, rozpoczynając od spotkania z zespołami po stronie Well Fitness i adcookie. Burza mózgów przełożyła się finalnie na powstanie koncepcji kampanii, gdzie ustaliliśmy podział działań na dwa etapy:  

  1. Rozpoczęcie kampanii od etapu świadomościowego, gdzie cały content rozpisaliśmy pod 5 person Well Fitness, z którymi utożsamiali się potencjalni klienci. 
  2. Płynne przejście do etapu sprzedażowego, gdzie komunikacja opierała się na obowiązującej promocji 59zł/m przez 3 miesiące
     

Każdą kolejną kampanię rozpoczynamy od szczegółowej analizy skuteczności ostatnich działań oraz wyników z roku poprzedniego. Jednymi z wniosków, które zdecydowaliśmy się uwzględnić w strategii do kampanii jesiennej było zakończenie działań płatnych na tydzień przed oficjalnym zamknięciem sprzedaży, co pozwoliło w pełni wykorzystać potencjał i domknąć sprzedaż potencjalnych klientów.  Tę grupę “rozgrzaliśmy” promocją oraz zaopiekowaliśmy w pełni niewykorzystany do tej pory potencjał kampanii wideo.  

Cel kampanii  

Oprócz oczywistego celu sprzedażowego karnetów promocyjnych, drugi cel dotyczył wprowadzenia i wzmocnienia brandu Well Fitness szczególnie w miastach, w których sieć dopiero rozpoczęła swoją działalność (czyli w Warszawie, Poznaniu oraz Łodzi). 

Scrolluj w bok

Zaprojektowanie materiałów graficznych, przygotowanie wideo i treści

W pierwszym etapie przygotowania do kampanii jesiennej zorganizowaliśmy i zaplanowaliśmy sesję foto&wideo. To niemałe przedsięwzięcie rozpoczęliśmy od wyłonienia w drodze castingu pięciu modeli, którzy reprezentowali poszczególne grupy klientów Well Fitness, zależnie od ich motywacji do aktywności fizycznej.  

Sprawdź jak pracowaliśmy nad sesja na backstag’u.

Przed dniem sesji przygotowaliśmy również scenariusze do nagrań dla modeli oraz wypracowaliśmy spójne KV materiałów do kampanii.   

Key Visual kampanii reklamowej Well Fitness

Zaprojektowaliśmy sety kreacji statycznych oraz wideo do kampanii Google Ads i Meta Ads, różnicując je w zależności od celu kampanii na zasięg, ruch, konwersje, a także za pomocą samych komunikatów, oraz zdjęć modeli.  

Cała komunikacja użyta w kampanii była precyzyjnie zaplanowana od początkowego etapu. Zadbaliśmy o to, żeby wszystkie elementy były spójne – od treści scenariuszy wideo, przez komunikaty na kreacjach, po teksty użyte w reklamach Google oraz Meta Ads.  

Komunikację poprowadziliśmy tak, aby reprezentować motywacje poszczególnych grup klientów Well Fitness. W ten sposób uzyskaliśmy spójność oraz efekt synergii między kreacjami, a materiałami graficznymi i wideo. 

Cały proces odbywał się z wykorzystaniem autorskiej matrycy, której używamy, by zadbać o każdy element tworzenia treści reklamowych. Matryca pozwala nam na: 

  • przejrzyste rozpisanie potrzebnych treści, 
  • łatwe zarządzanie tworzonymi treściami, 
  • zaopiekowanie tematów technicznych takich, jak limity znaków per kanał reklamowy, 
  • sprawny feedback na linii klient <> adcookie, 
  • płynne wdrożenie treści w panelach reklamowych. 

Strategia mediowa  

Projektowanie media mixu realizowaliśmy na podstawie 3 głównych zmiennych, opiekując tym samym każdy z etapów lejka marketingowego: 

  • dostosowanie kanałów i typów działań per etap kampanii oraz timing (świadomościowa i sprzedażowa), 
  • estymacje efektywności i podział procentowy budżetu per miasta (kampanie dedykowane dla miast, w których konieczne było dodatkowe wsparcie świadomościowe, kampanie dla grup miast o niższym potencjale zakupowym oraz kampanie dla miast ze stabilną sytuacją),  
  • estymacje efektywności i podział procentowy budżetu per kanał (kampanie realizowane w obrębie Google Ads, Meta Ads, TikTok Ads, programmatic, radio z uwzględnieniem dodatkowego podziału na działania prospectingowe i remarketingowe) 


Wyróżnikiem w kampanii jesiennej był mocny focus na maksymalne wykorzystanie materiałów wideo, który finalnie przełożył się bezpośrednio na sukces kampanii. 
 

  1. WSPÓLNY
  2. DAWID
  3. FILIP
  4. JULIA
  5. JUSTYNA
  6. MARIKA

 

W Spotify, dzięki bogatym danym o użytkownikach i ich preferencjach muzycznych, kampanie dopasowaliśmy do konkretnych grup docelowych, które były zainteresowane zdrowym stylem życia i fitness, zwiększając prawdopodobieństwo dotarcia do potencjalnych klientów. Radio oferowało nam szeroki zasięg i możliwość dotarcia do słuchaczy w kluczowych momentach dnia, jak np. podróż do pracy, kiedy mogli rozważać sposoby na poprawę swojej kondycji fizycznej. W obu tych kanałach emisje spotów kierowaliśmy na wspomniane wcześniej miasta: Warszawę, Poznań i Łódź. 

Case study well fitness

W trakcie kampanii

Raportowanie live i bieżąca optymalizacja działań 

 

Od początku naszej współpracy testowaliśmy różne sposoby raportowania działań, osiąganych wyników oraz częstotliwość spotkań zespołowych, zarówno wewnętrznych, jak i zespołu Well Fitness z zespołem projektowym po stronie adcookie.  

Udało się nam wypracować efektywny sposób współpracy, który zarówno zespołowi Well Fitness, jak i nam, pozwala trzymać rękę na pulsie 24/7 w trakcie trwania kampanii promocyjnych. 

W ramach współpracy stworzyliśmy jeden duży 12 stronny dashboard, który w jednym miejscu pozwala nam monitorować zarówno wyniki marketingowe, sprzedażowe, ale również zachowania użytkowników na serwisie internetowym i całej ścieżce zakupowej klienta 

Dzięki holistycznemu analizowaniu bieżących danych, możemy w skuteczny sposób podejmować decyzje biznesowo-marketingowe, które pozwalają nam osiągać cel biznesowy. Analizowanie na bieżąco danych marketingowych i sprzedażowych w trakcie prowadzenia działań reklamowych jest istotne z kilku powodów: 

  1. Szybka reakcja na zmiany: Śledzenie danych marketingowych i sprzedażowych umożliwia szybką reakcję na zmiany w otoczeniu rynkowym, trendach konsumenckich czy działaniach konkurencji. Dzięki temu możemy dostosować swoje strategie marketingowe w celu utrzymania konkurencyjności i maksymalizacji wyników. 
  2. Optymalizacja budżetu reklamowego: Analiza danych pozwala również na lepsze zarządzanie budżetem reklamowym poprzez identyfikację najbardziej opłacalnych kanałów reklamowych oraz eliminację mniej efektywnych. Dzięki temu można zoptymalizować alokację środków i osiągnąć większy zwrot z inwestycji w reklamę. 
  3. Monitorowanie skuteczności kampanii: Analiza danych pozwala na śledzenie skuteczności prowadzonych działań reklamowych. Dzięki temu można szybko zidentyfikować, które strategie są najbardziej efektywne i przynoszą najlepsze rezultaty, a także te, które wymagają korekty lub modyfikacji. 
  4. Optymalizacja działań: Na podstawie analizy danych sprzedażowo-marketingowych można dokonać optymalizacji prowadzonych działań reklamowych. Można na przykład dostosować rodzaj reklamy, kanały dystrybucji czy grupy docelowe w oparciu o informacje na temat preferencji klientów i ich reakcji na dotychczasowe działania. 
  5. Zrozumienie klientów: Dane marketingowe i sprzedażowe dostarczają cennych informacji na temat zachowań i preferencji klientów. Analiza tych danych pozwala lepiej zrozumieć grupy docelowe oraz dostosować ofertę firmy do ich potrzeb i oczekiwań. 


Podsumowując, bieżąca analiza danych marketingowych i sprzedażowych jest kluczowa dla skutecznego prowadzenia działań reklamowych. Umożliwia dostosowanie przyjętej strategii do zmieniających się warunków rynkowych, optymalizację działań oraz lepsze zrozumienie klientów

Efekty kampanii 

Precyzyjne zaprojektowanie komunikacji i kampanii na górze lejka dało nam bardzo duży potencjał do domykania transakcji w sprzedażowym etapie kampanii, głównie z wykorzystaniem kanałów Meta Ads oraz Google Ads.  

W Google Ads działaliśmy na wszystkich typach kampanii: search, performance max, reklamy w sieci reklamowej oraz wideo. Dzięki przemyślanej strategii oraz bieżącym optymalizacjom kampanie generowały bardzo wysokie CTR-y (wzrost o 2,63% względem poprzedniej kampanii). Emitowaliśmy się trafnie do grupy docelowej z atrakcyjnymi materiałami, która chętnie wchodziła w interakcje z reklamą. Wzrost ten widoczny był także mocno na tle konkurencyjnych marek w branży Gym & Gym Memberships.  

Efekty kampanii Well Fitness

Precyzyjne zaprojektowanie komunikacji i kampanii na górze lejka dało nam bardzo duży potencjał do domykania transakcji w sprzedażowym etapie kampanii, głównie z wykorzystaniem kanałów Meta Ads oraz Google Ads.  

W Google Ads działaliśmy na wszystkich typach kampanii: search, performance max, reklamy w sieci reklamowej oraz wideo. Dzięki przemyślanej strategii oraz bieżącym optymalizacjom kampanie generowały bardzo wysokie CTR-y (wzrost o 2,63% względem poprzedniej kampanii). Emitowaliśmy się trafnie do grupy docelowej z atrakcyjnymi materiałami, która chętnie wchodziła w interakcje z reklamą. Wzrost ten widoczny był także mocno na tle konkurencyjnych marek w branży Gym & Gym Memberships.  

Zarejestrowaliśmy w czasie trwania kampanii wzrost liczby kliknięć w kup karnet o 42% w porównaniu do poprzedzającego okresu z kanału Direct. 

Starannie opracowana strategia mediowa, opierając się na dogłębnej analizie i odpowiednim przygotowaniu kreacji, umożliwiła nam nie tylko osiągnięcie zaplanowanych założeń, ale także ich przewyższenie o 25% procent (uwzględniając tylko sprzedaż karnetów promocyjnych; dane w porównaniu do poprzedniego okresu kampanijnego) 

Rezultaty

wzrost liczby konwersji kliknięć w “Kup karnet”

0 %

spadek średniego kosztu konwersji kliknięć w “Kup karnet”

0 %

wzrost CTR

0 %

więcej konwersji niż poprzednia kampania o podobnym czasie trwania

0 %

przekroczenie celu sprzedażowego

0 %

Umów się na darmową godzinną konsultację

Specjaliści zaangażowani w projekt

Przemysław Zimny

Digital Marketing Consultant

Weronika Kornek

Paid Media Specialist

Barbara Szysler

Marketing Specialist

Maja Kiszczak

Paid Media Specialist

Anna Marasek

Paid Media Specialist

Ewa Jąkała

Growth Specialist

Monika Bagińska-Majewicz

Design Team Leader

Przemysław Tylka

Senior Paid Media Specialist

Specjaliści zaangażowani w projekt

Scrolluj w bok

Przemysław Zimny

Digital Marketing Consultant

Barbara Szysler

Marketing Specialist

Weronika Kornek

Paid Media Specialist

Maja Kiszczak

Paid Media Specialist

Anna Marasek

Paid Media Specialist

Monika Bagińska-Majewicz

Design Team Leader

Ewa Jąkała

Growth Specialist

Przemysław Tylka

Senior Paid Media Specialist

Umów darmową
godzinną konsultację

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? - Case Study Well Fitness

Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness  

Domar

Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar

Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio

Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV

Jak podnieśliśmy przychód o 58%, zwiększając przy tym zwrot z inwestycji

Jak osiągnęliśmy rekordowo niski koszt konwersji? Case study firmy kurierskiej

Jak w 3 miesiące zwiększyliśmy liczbę formularzy o 81% w branży deweloperskiej, obniżając budżet kampanii o 16,5 tys. – case study

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.