- Case studies
61 500 sesji organicznych w 8 miesięcy
O projekcie
Współpracę z internetową perfumerią Tagomago rozpoczęliśmy w kwietniu 2017 roku. Po analizie sytuacji e-commerce’a oraz celów marki sformułowaliśmy długofalową strategię zwiększania ruchu oraz pozyskiwania nowych użytkowników poprzez synergię działań content marketingowych oraz SEO.
Wyzwanie
Postawiliśmy sobie za zadanie zbudowanie nowej sekcji contentowej, sprowadzenie do niej ruchu i przekierowanie użytkowników za jej pośrednictwem do sekcji produktowej. Dodatkowo musieliśmy odnaleźć sposób na to, aby dotrzeć do klientów naszej konkurencji i sprawić, żeby te osoby chciały związać się z naszą marką na dłużej.


Tagomago - intro
W przypadku sklepów internetowych działających w branży beauty, najważniejsze zapytania użytkowników można podzielić na 3 rodzaje:
– zapytania czysto zakupowe (perfumeria online, drogeria internetowa itp.)
– kategorie asortymentu (np. perfumy niszowe, tusz do rzęs itp.)
– nazwy marek (Calvin Klein, Hugo Boss itp.)
Jako że branża ta posiada bardzo dużą konkurencję, postanowiliśmy (oprócz zwiększania widoczności dla zapytań zaprezentowanych powyżej) rozszerzyć nasze działania również w kierunku pozyskiwania użytkowników znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej. Próbując przy tym, podebrać część stałych klientów naszym konkurentom.
www.tagomago.pl
Cele:
01
Pozyskanie dodatkowego ruchu wspierającego sprzedaż sklepu poprzez zagospodarowanie fraz z długiego ogona
02
Pozyskanie nowych użytkowników i klientów konkurencji znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej
03
Zwiększenie zasięgu, renomy i zaufania wobec marki
04
Pomoc i edukacja potencjalnych klientów
Scrolluj w bok
01
Techniczna praca na koncie Google Ads
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco
02
Działania sprzedażowe
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco
03
Optymalizacja działań, czyli audyt strony
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco
04
Testy A/B
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco
Rozwiązanie
Utworzyliśmy tematyczną sekcję contentową, w obrębie której edukujemy, inspirujemy i nienachalnie nakierowujemy użytkowników na produkty dostępne w naszym sklepie. Po analizie i zaplanowaniu contentu na najbliższe miesiące, w maju rozpoczęliśmy publikacje pisanych przez nas różnorodnych artykułów.
Większość artykułów ma na celu przyciągnięcie użytkowników rozpoczynających swoją przygodę z zakupami w internetowych perfumeriach, natomiast dla klientów konkurencji publikujemy treści rankingowe, recenzje, przeglądy i nowości.

Jakub Gierasimiuk, Prezes Zarządu
Sekcja contetowa, prowadzona według strategii Content Solutions, w zaskakująco krótkim czasie przyniosła wzrost ruchu organicznego, na którym nam zależało – a liczba nowych użytkowników stale rośnie. Zaangażowany i śledzący trendy w branży beauty zespół redakcyjny dba, by treści odpowiadały na potrzeby czytelników i edukowały ich na temat asortymentu, jednoczenie zwiększając świadomość marki Tagomago. A co najważniejsze – nasz blog bezpośrednio wpływa na sprzedaż, natywnie zachęcając do zakupów w sklepie internetowym.
Rezultaty
Sesje organic na blogu w 8. m-cu współpracy:
Całkowity ruch na blogu w 8. m-cu współpracy:
Liczba słów kluczowych w TOP3:
Liczba słów kluczowych w TOP10:
Liczba słów kluczowych w TOP50:
Umów się na darmową godzinną konsultację
Specjaliści zaangażowani w projekt

Katarzyna Sowicka
Head of Content
Specjaliści zaangażowani w projekt
Scrolluj w bok

Katarzyna Sowicka
Head of Content
godzinną konsultację
Pozostałe case studies:
- case study, E-commerce, kampanie reklamowe, marketing B2B, Marketing B2C, Willisch
- kampanie reklamowe, Sport
Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?
Pozostałe case studies:
Scrolluj w bok

- case study, E-commerce, kampanie reklamowe, marketing B2B, Marketing B2C, Willisch
Partnerskie wsparcie w marketingu B2C i B2B – case study Willisch

- kampanie reklamowe, Sport
Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness

- kampanie reklamowe, Wnętrza
Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar

- E-commerce, kampanie reklamowe
Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio

- E-commerce, social media
Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

- Beauty, E-commerce
Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV

- E-commerce, Wnętrza