- Case studies
51% więcej konwersji w 3 miesiące, przy obniżeniu kosztu!
SzukamLapka (szukamlapka.pl) jest innowacyjną porównywarką cen, działającą w Polsce i Indiach, pomagającą użytkownikom znaleźć laptop idealnie dopasowany do ich potrzeb. Porównywarka działa na dwa sposoby – możesz wybrać konkretne podzespoły, jakie ma posiadać nowy sprzęt lub wybrać jedną z kategorii, takich jak “dla grafika” czy “do gier”. Po wyznaczeniu przez użytkownika jego preferencji, inteligentny algorytm “przejmuje stery” i generuje listę laptopów odpowiadającym ustawionym kryteriom.
WYZWANIE
Użytkownik może porównać ceny konkretnego modelu laptopa w różnych sklepach. Po wskazaniu wybranego produktu, zostaje on przekierowany do partnerskiego sklepu online w celu dokończenia transakcji. Sprawdź, jak poprawiliśmy wyniki dla SzukamLapka w 3 miesiące, używając zautomatyzowanych stawek oraz segmentacji struktury konta!

Obecnie kampanie w wyszukiwarce Google Ads stanowią nasze główne źródło ruchu, który generuje ponad 70% sesji. Podczas pierwszych 5 miesięcy kampanii, widzieliśmy efekty, ale jednocześnie czuliśmy, że poprawa wyników może być znacznie szybsza. Dlatego zdecydowaliśmy się przekazać kampanię w ręce ekspertów.
Konrad Kowalewski, Chief Executive Officer, SzukamLapka
CEL
Optymalizacja kampanii Google Ads w celu zwiększenia współczynnika konwersji.
Plan działania:
1) segmentacja struktury konta bazująca na intencjach zakupowych użytkowników;
2) zastosowanie ulepszonego eCPC i docelowego CPA;
3) użycie firmowej bazy danych;
4) wdrożenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce;
5) ustawienie modelu atrybucji na podstawie danych.
Segmentacja struktury kampanii
Na początku naszych działań powiększyliśmy i zorganizowaliśmy strukturę kampanii, uzupełniając brakujące elementy, takie jak wykluczające słowa kluczowe, czy rozszerzenia reklam. Naszym celem było dostosowanie słów kluczowych oraz całej struktury konta tak, aby dotrzeć do każdego użytkownika, nawet z najbardziej precyzyjnymi oczekiwaniami względem nowego laptopa.
Aby to osiągnąć musieliśmy uwzględnić różne potrzeby użytkowników. Zaczynając od tych, którzy bardzo ogólnie określają swoje oczekiwania (np. “laptop dla grafików”, “laptop do zaawansowanych gier komputerowych”), poprzez takich, którzy kierują się ceną (“najlepszy laptop poniżej 4000 zł”, “tani laptop”) oraz tych, którzy konkretnie wiedzą jakiego modelu czy firmy szukają (“Dell Inspiron 5570”).
Rezultatem tych optymalizacji było zwiększenie się liczby słów kluczowych o ponad 330%, grup reklam o ponad 640% oraz samych reklam o prawie 690%. W połączeniu z optymalizacją stawek, działania te zwiększyły CTR o ponad 160% w porównaniu do wcześniejszych działań.
Inteligentne stawki
Drugim kluczem do sukcesu była zautomatyzowana strategia ustalania stawek. Odeszliśmy całkowicie od ręcznej optymalizacji CPC na rzecz ulepszonego CPC (eCPC) oraz docelowego CPA, na co pozwoliło nam posiadanie większej ilości danych o użytkownikach. Dzięki temu systematycznie zmniejszyliśmy koszty konwersji.
Użycie firmowej bazy danych
SzukamLapka porównuje około 2500 ofert, więc aby wyświetlać użytkownikom reklamy dostosowane do ich wyszukiwań, użyliśmy firmowej bazy danych klienta. Plik odświeżany codziennie pozwolił nam na dostosowanie tekstów reklam do aktualnej oraz najbardziej atrakcyjnej ceny laptopów w partnerskich sklepach.
Ustawienia reklam:

Końcowa reklama:

Implementacja DSA
Wisienką na torcie było wprowadzenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce, które zwieńczyły całą pracę nad strukturą konta. Dzięki wyświetlaniu reklam tworzonych automatycznie, z nagłówkiem i końcowym url dostosowanym do haseł wyszukiwania, użyliśmy DSA w celu usunięcia luk pomiędzy ręcznie tworzoną strukturą słów kluczowych a niestandardowymi hasłami wyszukiwanymi przez użytkowników, ale wciąż dostosowanymi do promowanej usługi.
Podsumowanie wyników
Wszystkie powyższe działania doprowadziły do znaczącej poprawy wyników. Po 3 miesiącach kampanii ilość konwersji wzrosła o ponad połowę. Współczynnik konwersji wzrósł o ponad 138% w porównaniu z poprzednim poziomem, a koszt konwersji spadł o 26%. Wzrost konwersji dzięki Google Ads przerósł oczekiwania klienta. Dzięki udanym zmianom i działaniom w przeprowadzonej przez nas kampanii, wskaźniki biznesowe firmy wzrosły tak bardzo, że aktualnie mają możliwość ekspansji na inne zagraniczne rynki. Po sprawdzeniu rynków na całym świecie, wybraliśmy rejony, na których należałoby się skoncentrować. Rozpoczęliśmy działania w Indiach i szykujemy się do przeprowadzenia kampanii w Wielkiej Brytanii.
W najbliższej przyszłości planujemy przeprowadzić serię testów A/B poprzez Google Optimize oraz udoskonalić reklamy responsywne, dzięki którym, poza stałą optymalizacją kampanii, chcemy podnieść współczynnik konwersji jeszcze bardziej.


Autor: Magdalena Tyrka
godzinną konsultację
Pozostałe case studies:
- case study, E-commerce, kampanie reklamowe, marketing B2B, Marketing B2C, Willisch
- kampanie reklamowe, Sport
Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?
Pozostałe case studies:
Scrolluj w bok

- case study, E-commerce, kampanie reklamowe, marketing B2B, Marketing B2C, Willisch
Partnerskie wsparcie w marketingu B2C i B2B – case study Willisch

- kampanie reklamowe, Sport
Jak zwiększyliśmy sprzedaż karnetów o 25%? – Case Study Well Fitness

- kampanie reklamowe, Wnętrza
Jak angażować, by inspirować użytkowników w branży wnętrzarskiej – case study marki Domar

- E-commerce, kampanie reklamowe
Projektowanie strategii marketingowej w praktyce – Case study Egurrola Dance Studio

- E-commerce, social media
Jak w 3 miesiące zwiększyć zaangażowanie użytkowników i uzyskać 2-milionowe zasięgi w Social Mediach?

- Beauty, E-commerce
Jak osiągnąć wzrost zamówień o 42% z płatnych kanałów sprzedaży? Case study GLOV

- E-commerce, Wnętrza