Wyciągnij jak najwięcej z Google Ads, czyli 6 najlepszych strategii PPC.

Pay Per Click

Kampanie PPC wymagają przemyślanego zaplanowania i jeszcze dokładniejszej realizacji. Wszelkie działania w Google należy rozpocząć od dogłębnej analizy marki i docelowej grupy odbiorców, bo to da Ci cenne spostrzeżenia. Na tej podstawie zdecydujesz, jakie są Twoje digitalowe potrzeby i w jaki sposób możesz je osiągnąć. Reklamy PPC pozwalają nie tylko kierować ruch na Twoją stronę internetową, ale dzięki optymalizacji będziesz mógł również zadbać o konwersję i branding. Sprawdź, która strategia najlepiej pasuje do Twojej marki!

1. Kreatywny copywriting

Kiedy: uruchamiasz nową markę lub produkt, masz niewielki budżet, ale chcesz być zauważony.

Strategia ta koncentruje się głównie wokół efektywnego copy. Świetny tekst reklamy pozwoli Ci zostać zauważonym przez docelowych odbiorców i wybranym spośród innych marek. Aby osiągnąć doskonałe wyniki, musisz najpierw przeanalizować konkurentów: jak wielu z nich jest obecnych w Internecie, co oferują, gdzie i w jaki sposób się pozycjonują. Kiedy zbierzesz te wszystkie niezbędne informacje, musisz sformułować własną ofertę dla klientów. Powinieneś wziąć pod uwagę następujące elementy:

• Oferta powinna być niepowtarzalna i atrakcyjna

• Twoja pozycja powinna opierać się na aktualnej sytuacji rynkowej – rób to, czego nie robi Twoja konkurencja

• Tekst reklamy powinien być atrakcyjny, przekonujący i bogaty w informacje

• Mów o potrzebach klientów i odzwierciedlaj je w celu końcowym

• Najważniejsze informacje powinny znaleźć się w nagłówku

• Upewnij się, że CTA w reklamie zawiera: zdobądź, kup, spróbuj!

Można również rozważyć użycie niektórych danych zewnętrznych, na których mogą zyskać treści i kierowanie. Na przykład, jeśli sprzedajesz parasole, możesz zmieniać teksty w zależności od prognozy na nadchodzące tygodnie. Napisz kilka przykuwających wzrok tekstów i przyciągnij użytkowników do swojej witryny, kiedy są najbardziej skłonni, żeby dokonać zakupu.

2. Zajmij wszystkie miejsca

Kiedy: uruchamiasz nową markę lub wprowadzasz na rynek produkt i masz duży budżet.

To podejście daje Twojej marce wysoką widoczność, jeśli dążysz do osiągnięcia pierwszego wyniku w organicznych i płatnych wyszukiwania jednocześnie. Powinieneś skoncentrować się nie tylko na efektywnych działaniach Google Ads, ale także na optymalizacji SEO. Jeśli jednak spodziewasz się, że zobaczysz szybkie wyniki – to ta strategia nie jest dla Ciebie, ponieważ odpowiednia optymalizacja wyszukiwarki zajmuje około 6 miesięcy. Po pierwsze, trzeba zacząć od SEO, ponieważ jest najbardziej czasochłonne. Dlatego upewnij się, że poświęciłeś wystarczająco dużo uwagi, żeby zoptymalizować stronę docelową:

• Wypełnij swoją stronę unikalnymi i przydatnymi informacjami, które są wystarczająco długie

• Przygotuj jakościowe linki przychodzące, by Google umieścił Twoją witrynę wyżej

• Twoja strona powinna być zoptymalizowana pod kątem urządzeń moblinych, żeby była responsywna

• Strona powinna działać tak szybko, jak to możliwe – maksymalny czas ładowania powinien wynosić 5 sekund

• Pamiętaj o słowach kluczowych i wykorzystuj je w tekstach, ale tak, by było to naturalne dla czytelnika

• Zainstaluj protokół SSL, ponieważ bez niego Google oznacza wszystkie strony jako niebezpieczne

• Krótkie adresy URL wyglądają lepiej i są bardziej czytelne dla Twoich klientów

Po wdrożeniu wszystkich tych kroków i uruchomieniu SEO włącz reklamy Google. Na początku lepiej nie staraj się o pierwsze miejsce, ale raczej o to, żebyś był obecny na pierwszej stronie. Po osiągnięciu 3 najlepszych miejsc w wyszukiwaniach organicznych możesz zwiększyć wydatki budżetowe i starać się uzyskać 1 miejsce. Nie zapomnij użyć rozszerzeń reklam, żeby jeszcze bardziej zwiększyć swoją widoczność.

3. Zaplanuj inteligentną rywalizację

Kiedy: konkurencja jest naprawdę mocna, a ty nie jesteś największym graczem na rynku.

Obecnie prawie wszystkie rynki są przesycone i szczególnie trudno jest nadążyć za największymi gigantami. Podczas gdy niektórzy uważają, że im wyższa pozycja w Google, tym lepiej – i prawdą jest, że bycie wymienionym powyżej wyników organicznych działa na Twoją widoczność – to jednak w przypadku poważnej konkurencji dążenie do pierwszego miejsca nie zawsze jest opłacalne. Najpierw musisz skoncentrować się na najważniejszych kluczowych wskaźnikach wydajności – współczynniku konwersji i CPA. Aby sprawdzić, czy robisz to świetnie w porównaniu z konkurentami, możesz korzystać ze statystyk aukcji dostarczonych przez Google. Raport ten daje również cenne spostrzeżenia, aby przemyśleć swoją strategię, jeśli coś jest nie tak. Jeśli chcesz to zrobić dobrze, musisz podążac za kilkoma prostymi krokami:

• Pozbądź się najdroższych słów kluczowych o przeciętnej wydajności

• Popraw swoją stronę docelową i napisz odpowiednie teksty reklam

Dzięki takiemu podejściu będziesz w stanie łatwo uzyskać pozycje 3-5, które często mają wysoki ROI, ale mniejszą liczbę kliknięć niż pierwsze dwa. Jeśli możesz osiągnąć idealną równowagę rentowności kampanii w tych pozycjach – staraj się ją utrzymać, żeby CPC nie wzrosło, nim będzie to konieczne.

4. Bądź Stalkerem

Kiedy: budujesz grono lojalnych odbiorców.

Dlaczego koncentrować się na pozyskiwaniu nowych ludzi, jeśli można spróbować sfinalizować umowę z tymi, z którymi masz już kontakt? Tworzenie kampanii remarketingowych jest koniecznością w dzisiejszych czasach, ponieważ większość osób, które przychodzą na Twoją witrynę, nie jest w pełni gotowa do dokonania zakupu. Oprócz dostosowywania swojej witryny i konfiguracji Google Analytics, musisz również zdefiniować główne cele. Zdecyduj, do kogo chcesz je kierować:

  1. Ludzie, którzy nie ukończyli akcji, której oczekiwałeś

  2. Ludzie, którzy mieli wątpliwości i porzucili swój koszyk

  3. Ludzie, którzy nie widzieli czegoś, co chciałbyś im pokazać

W następnym kroku możesz skonfigurować tag remarketingowy (w Google ads lub Google Analytics), żeby zebrać osoby, które odwiedziły Twoją witrynę i ponownie je na nią kierować. Następnie budujesz listę remarketingową na podstawie kryteriów wybranych wcześniej (nie ukończyli zakupu lub oczekiwanego działania). W Google Ads istnieje wiele typów remarketingu, dlatego powinieneś wybrać ten, który najbardziej pasuje do Twojego celu:

• Standardowy – wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły Twoją witrynę

• Dynamiczny – wyświetla reklamy z konkretnymi produktami, które użytkownicy przeglądali poprzednim razem

• Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce – daje Ci to możliwość dostosowania stawek

• Video remarketing – kierowany do ludzi oglądających filmy z YouTube

• Retargeting użytkowników aplikacji mobilnych

5. Wyciśnij 100% z budżetu

Kiedy: na wczesnych etapach istnienia Twojej marki.

Bez względu na to, jak duża lub mała jest Twoja firma, masz stały budżet reklamowy, które powinien być wydany w opłacalny sposób. Ta strategia dotyczy wyciśnięcia maksimum z tego, co masz. Po pierwsze, musisz przeanalizować swoje dotychczasowe działania. Te spostrzeżenia pozwolą Ci zobaczyć obszary do ulepszenia i kampanie, które przynoszą najlepszy efekt Twojej marce. Następnie możesz wykonać następujące czynności:

Zmniejsz koszty: strategia zakłada obniżenie CPC, maksymalizując liczbę kliknięć do Twojej witryny. Musisz pozbyć się drogich słów kluczowych, celów, miejsc docelowych itp., w przypadku gdy niektóre słowa kluczowe o niskiej skuteczności są bardzo istotne dla Twojej marki – możesz spróbować przenieść je do osobnej kampanii. Sukces opiera się na bardzo złożonej pracy ze słowami kluczowymi, typami dopasowania i wykluczającymi słowami kluczowymi.

Zwiększ kliknięcia: w przypadku, gdy posiadasz niszowy produkt, który nie jest popularny w Internecie, z niskim potencjałem słowa kluczowego, Twoim celem powinno być zwiększenie ruchu na stronie. Aby to zrobić, możesz zwiększyć stawkę, rozwinąć listę słów kluczowych i ulepszyć copy. Ważne żeby zawrzeć jak najwięcej informacji w tekście, aby użytkownicy już z reklamy otrzymali pełną, podstawową wiedzę.

Podejścia te są bardzo różne i należy je stosować w przypadku dwóch rodzajów produktów - popularnego i niszowego. W przypadku popularnych produktów o wysokim potencjale musisz zmaksymalizować wysiłki poprzez obniżenie CPC, natomiast w przypadku produktów niszowych o niskim potencjale musisz znaleźć sposoby na maksymalizację liczby kliknięć.

6. Cel - zysk

Kiedy: ludzie znają Twoją markę lub produkt, który oferujesz.

Najbardziej powszechną i często stosowaną strategią jest maksymalizacja rentowności kampanii. Większość marketerów korzysta z reklam w wyszukiwarkach, aby pozyskać nowych klientów i ostatecznie sprzedać coś, ponieważ jest to najłatwiejszy sposób na znalezienie już zainteresowanych klientów. I chociaż to podejście wydaje się najlepsze, to nie sprawdzi się w przypadku nowych marek, ponieważ ludzie nie mają wystarczających informacji, aby podjąć decyzję. Wtedy warto wykorzystać strategie, o których wspominaliśmy wcześniej - aby kierować ruch na stronę i na początku zaznajomić ludzi z tym, co sprzedajesz. Jeśli już zbudowałeś pewną świadomość lub produkt, który sprzedajesz, jest bardzo popularny, możesz ustawić zysk jako główny wskaźnik KPI. Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy zwracać szczególną uwagę na optymalizację kampanii - sprawdzać i aktualizować słowa kluczowe i wykluczające słowa kluczowe, kontrolować cenę ofertową i reklamową. Powinieneś skupić wszystkie zmiany wokół konwersji - aby obniżyć CPA i zwiększyć liczbę i jakość konwersji.

Daria Shilina

Zapytaj autora:

Daria Shilina

daria.shilina@adcookie.co