Jak wygenerować 51% więcej konwersji w 3 miesiące?

Case study kampanii SzukamLapka

Sprawdź, jak poprawiliśmy wyniki dla SzukamLapka w 3 miesiące, używając zautomatyzowanych stawek oraz segmentacji struktury konta!

Wyzwanie

SzukamLapka (szukamlapka.pl) jest innowacyjną porównywarką cen, działającą w Polsce i Indiach, pomagającą użytkownikom znaleźć laptop idealnie dopasowany do ich potrzeb. Porównywarka działa na dwa sposoby - możesz wybrać konkretne podzespoły, jakie ma posiadać nowy sprzęt lub wybrać jedną z kategorii, takich jak “dla grafika” czy “do gier”. Po wyznaczeniu przez użytkownika jego preferencji, inteligentny algorytm “przejmuje stery” i generuje listę laptopów odpowiadającym ustawionym kryteriom. Użytkownik może porównać ceny konkretnego modelu laptopa w różnych sklepach. Po wskazaniu wybranego produktu, zostaje on przekierowany do partnerskiego sklepu online w celu dokończenia transakcji.

“Obecnie kampanie w wyszukiwarce Google Ads stanowią nasze główne źródło ruchu, który generuje ponad 70% sesji. Podczas pierwszych 5 miesięcy kampanii, widzieliśmy efekty, ale jednocześnie czuliśmy, że poprawa wyników może być znacznie szybsza. Dlatego zdecydowaliśmy się przekazać kampanię w ręce ekspertów.” Konrad Kowalewski, Chief Executive Officer, SzukamLapka

Cel

Optymalizacja kampanii Google Ads w celu zwiększenia współczynnika konwersji.

Realizacja

Plan działań

  • segmentacja struktury konta bazująca na intencjach zakupowych użytkowników
  • zastosowanie ulepszonego eCPC i docelowego CPA
  • użycie firmowej bazy danych
  • wdrożenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce
  • ustawienie modelu atrybucji na podstawie danych

Segmentacja struktury kampanii

Na początku naszych działań powiększyliśmy i zorganizowaliśmy strukturę kampanii, uzupełniając brakujące elementy, takie jak wykluczające słowa kluczowe, czy rozszerzenia reklam. Naszym celem było dostosowanie słów kluczowych oraz całej struktury konta tak, aby dotrzeć do każdego użytkownika, nawet z najbardziej precyzyjnymi oczekiwaniami względem nowego laptopa.

Aby to osiągnąć musieliśmy uwzględnić różne potrzeby użytkowników. Zaczynając od tych, którzy bardzo ogólnie określają swoje oczekiwania (np. “laptop dla grafików”, “laptop do zaawansowanych gier komputerowych”), poprzez takich, którzy kierują się ceną (“najlepszy laptop poniżej 4000 zł”, “tani laptop”) oraz tych, którzy konkretnie wiedzą jakiego modelu czy firmy szukają (“Dell Inspiron 5570”).

Rezultatem tych optymalizacji było zwiększenie się liczby słów kluczowych o ponad 330%, grup reklam o ponad 640% oraz samych reklam o prawie 690%. W połączeniu z optymalizacją stawek, działania te zwiększyły CTR o ponad 160% w porównaniu do wcześniejszych działań.

Inteligentne stawki

Drugim kluczem do sukcesu była zautomatyzowana strategia ustalania stawek. Odeszliśmy całkowicie od ręcznej optymalizacji CPC na rzecz ulepszonego CPC (eCPC) oraz docelowego CPA, na co pozwoliło nam posiadanie większej ilości danych o użytkownikach. Dzięki temu systematycznie zmniejszyliśmy koszty konwersji.

Użycie firmowej bazy danych

SzukamLapka porównuje około 2500 ofert, więc aby wyświetlać użytkownikom reklamy dostosowane do ich wyszukiwań, użyliśmy firmowej bazy danych klienta. Plik odświeżany codziennie pozwolił nam na dostosowanie tekstów reklam do aktualnej oraz najbardziej atrakcyjnej ceny laptopów w partnerskich sklepach.

Ustawianie reklam:

2019-01-25 16_24_35-szukamlapka.pl - Google Ads.png

Końcowa reklama:

Asus.png

Implementacja DSA

Wisienką na torcie było wprowadzenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce, które zwieńczyły całą pracę nad strukturą konta. Dzięki wyświetlaniu reklam tworzonych automatycznie, z nagłówkiem i końcowym url dostosowanym do haseł wyszukiwania, użyliśmy DSA w celu usunięcia luk pomiędzy ręcznie tworzoną strukturą słów kluczowych a niestandardowymi hasłami wyszukiwanymi przez użytkowników, ale wciąż dostosowanymi do promowanej usługi.

Podsumowanie wyników

Wszystkie powyższe działania doprowadziły do znaczącej poprawy wyników. Po 3 miesiącach kampanii ilość konwersji wzrosła o ponad połowę. Współczynnik konwersji wzrósł o ponad 138% w porównaniu z poprzednim poziomem, a koszt konwersji spadł o 26%. Wzrost konwersji dzięki Google Ads przerósł oczekiwania klienta. Dzięki udanym zmianom i działaniom w przeprowadzonej przez nas kampanii, wskaźniki biznesowe firmy wzrosły tak bardzo, że aktualnie mają możliwość ekspansji na inne zagraniczne rynki. Po sprawdzeniu rynków na całym świecie, wybraliśmy rejony, na których należałoby się skoncentrować. Rozpoczęliśmy działania w Indiach i szykujemy się do przeprowadzenia kampanii w Wielkiej Brytanii.
W najbliższej przyszłości planujemy przeprowadzić serię testów A/B poprzez Google Optimize oraz udoskonalić reklamy responsywne, dzięki którym, poza stałą optymalizacją kampanii, chcemy podnieść współczynnik konwersji jeszcze bardziej.

SzukamLapka_wyniki.png

Natalia Tur

Zapytaj autora:

Natalia Tur

natalia.tur@adcookie.pl