International Nutra Meet Up Conference 2019 Kiev

Relacja

Czym jest Nutra Meet UP?

Nutra Meet UP to cykliczne spotkania branży afiliacyjnej, na których afilianci, sieci afiliacyjne oraz producenci mogą wymienić się doświadczeniami, nawiązywać nowe znajomości, a także poznawać nowe produkty. Kijowska edycja była jedną z pierwszych, na którą zapraszano gości z zagranicy, co pozwoliło na poznanie specyfiki pracy na różnych rynkach.

Nutra Meet Up w liczbach

25 lipca Kijów powitał gości zmienną pogodą – było to niezwykle ważne, ponieważ impreza odbywała się na dachu wieżowca nad basenem w City Beach Club. Zatrzymam się chwilę przy tym miejscu – uważam je za bardzo dobry wybór, ponieważ nie dość, że zapewnia ono wspaniałe widoki na ukraińską stolicę, to dodatkowo gwarantuje komfort i pełne skupienie na wystąpieniach. 10 mówców, około 150 uczestników z kilkunastu krajów oraz ponad 720 minut networkingu – jak na tak mało wypromowaną (za granicą) imprezę organizatorzy mogą być pod tym względem z siebie zadowoleni.

Zdjęcie 2.jpgźródło:https://www.facebook.com/nutratechconf/

W jakim celu organizowana jest konferencja?

Sam organizator zdefiniował trzy główne cele:

• Dla osób dostarczających ruch związany ze zdrowiem (afilianci),

• Dla osób będących właścicielami blogów, kont na Instagramie, grup Facebookowych czy też robiących reklamy płatne mających chęć wejść w nową branżę,

• Dla osób chcących uzyskać niezależność finansową i móc pracować zdalnie.

Dodatkowo, jak już wspomniałem, jest ona miejscem spotkań sieci afiliacyjnych z afiliantami, co daje szerokie pole do nawiązania nowej współpracy.

Najciekawsze wystąpienia

W odróżnieniu od polskich konferencji Nutra Meet UP postawił na wystąpienia mające praktyczne zastosowanie – dominowały case studies. W moim odczuciu najciekawszymi były „How to enter the European market with your own goods” pochodzącego z Łotwy Alexandra Fridmana, „Actual approaches to cloaca hoods in 2019: cases and tips” Vitaliya Stasenko oraz „Nutra for Europe with Facebook: myths, hints and tips” Romana Beskostyia.

zdjęcie 3.jpg

Pierwszy z nich opowiadał o pomocy, jakiej jego firma „NaBurzh” może udzielić osobom z rynków wschodnich przy wprowadzaniu ich produktów na zachód – chodzi o logistykę, księgowość oraz kwestie prawne. Tu mała dygresja co do nazwy przedsiębiorstwa – „RuNet to internet na Białorusi, Ukrainie, Rosji i w Kazachstanie” „BurżNet” to zachód stąd „NaBurzh” co w wolnym tłumaczeniu znaczy „Szturm na zachód”… Vital Stasenko oraz Roman Beskostyia to zdecydowanie przedstawiciele „Blak Hatu”, którzy w swoich prezentacjach pokazywali ciekawe metody „wyprowadzania w pole” algorytmów Facebooka czy też innych portali społecznościowych dla polepszenia wyników sprzedaży.

Afterparty

Zdjęcie 4.jpg

Pierwszą zaletą kijowskiego after party było z pewnością miejsce, gdzie je zorganizowano – City Beach Club, w którym odbywała się sama konferencja. Nielimitowany dostęp do napojów, alkoholu oraz przepyszne jedzenie, dużo konkursów, a także występów spowodowało, że uczestnicy nie tylko świetnie się zintegrowali, ale również mogli w kuluarach dokończyć rozmowy rozpoczęte podczas części oficjalnej. Jednym z zabawniejszych momentów było odpytywanie organizatora eventu przez konferansjera o różne detale Nutra Meet Upu, a gdy udzielał on złej odpowiedzi, był on rażony prądem z koca elektrycznego – cóż, ta forma zabawy imprezowej nie dotarła do nas jeszcze ze wschodu…

Organizacja

Nutra Meet UP pod względem organizacyjnym stał na niezłym poziomie – organizatorzy mogliby z pewnością zadbać o lepszą reklamę międzynarodową, aby przyciągnąć gości z większej liczby krajów, jak również przemyśleć logistykę w przypadku opadów deszczu – około 18-nastej miało miejsce oberwanie chmury – na szczęście szybko wyszło słońce i afterparty mogło się odbyć nad basenem…

Zdjęcie 5.jpg

Czy warto jechać?

Zdecydowanie tak – przede wszystkim, aby wiedzieć „jak to się robi” za naszymi wschodnimi granicami – stosowane tam metody, choć często mało etyczne, okazują się być bardzo skuteczne. Nie oznacza to oczywiście, że należy je stosować – ale każdy specjalista znać je powinien. Po drugie – kontakty – jak wiadomo, są one bezcenne – szczególnie iż barierą wejścia na rynki wschodnie jest często nieznajomość języka oraz zasad tam panujących. Po trzecie – dla samego miejsca – Kijów to piękne, nowoczesne i bardzo ciekawe miasto. Dodając do tego City Beach Club mamy ostateczne potwierdzenie niezmarnowanego czasu.

Paweł Kozłowski

Zapytaj autora:

Paweł Kozłowski

pawel.kozlowski@adcookie.pl