Affiliate World Barcelona 2019

Relacja

Czym jest Affiliate World?

Ktokolwiek chcący zajmować się afiliacją na poważnie – czy to jako afiliant, czy też od strony pracy w sieci bądź programie partnerskim – nie może nie znać tej marki. Affiliate World to cykl imprez organizowanych dla wystawców, afiliantów i specjalistów od SEO, PPC oraz e-commerce. Co roku spotkania europejskie odbywają się w stolicy Katalonii – Barcelonie, a azjatycka część to jesienna wystawa w Bangkoku. Rokrocznie o wartości tego wydarzenia przekonuje jeden z najbardziej znanych marketingowców internetowych – Neil Patel – stwierdzający, iż „Imprezy z cyklu Affiliate World są jedynymi konferencjami na świecie, których nie może przegapić żaden superafiliant”.

Aby uzmysłowić sobie atmosferę, jaka panuje na targach, warto obejrzeć to wideo:

Targi Affiliate World Barcelona w liczbach

Słoneczna Barcelona przywitała swoich gości 8 lipca, kiedy to oficjalnie otwarto halę wystawienniczą. Kolejne trzy dni to targi, wykłady oraz szkolenia – w tym roku te ostatnie były podzielone na „Facebook Mastery” oraz „E-commerce Mastery”. Ciekawostką był oddzielny panel przeznaczony dla płci pięknej pracującej w marketingu internetowym SheCommerce. Prawie 200 wystawców – sieci afiliacyjnych, domów mediowych, producentów oprogramowania oraz dostarczycieli usług hostingowych prezentowało się w barcelońskiej Fira de Barcelona Montjuïc – kompleksie biznesowo-handlowym, którego całkowita powierzchnia wynosi 365 tysięcy m2. Goście z ponad 80 krajów świata mogli, podczas trwania targów, wysłuchać ponad 50 prelegentów.

Affiliate World Conference 2019 Fira de Barcelona.jpg

W jakim celu organizowana jest konferencja?

Trzeba przyznać, iż Affiliate World realizuje już kolejny rok koncepcję, o której mówi Patrick Dermak (współwłaściciel Adbarek) – „Jeśli chcesz zorganizować świetną konferencję, musisz zrobić trzy rzeczy – dostarczyć wartościowy i merytoryczny content, możliwość poznania ciekawych ludzi z branży oraz zapewnić niezapomniane wydarzenia. Ze wszystkich konferencji, na jakich byłem, Affiliate World jest jedyną, która pokrywa te trzy strefy”. Trzeba pamiętać, iż event podzielony jest na następujące sekcje:

– halę wystawienniczą, gdzie wśród stoisk spotkać można było afiliantów,

– scenę, na której występowali zaproszeni eksperci,

– afterparty mające służyć zaciśnięciu więzów networkingowych.

Podczas trwania imprezy każdy chętny mógł skorzystać z wielu udogodnień – darmowych napojów, masaży, wystąpień, a także wziąć udział w loteriach gdzie do wygrania, poza kodami zniżkowymi na produkty, była gotówka i najnowsze modele Iphone’ów. Oznacza to, iż będąc na tym eventcie, możesz zarówno zareklamować swoją firmę, odnaleźć sieci afiliacyjne pasujące do Twoich metod pozyskiwania leadów, nauczyć się czegoś, jak i nawiązać nowe znajomości podczas imprezy.

Paweł Kozłowski AWE Barcelona 2019.jpg

Najciekawsze wystąpienia

Jak już wspomniałem, podczas targów mają również miejsce ciekawe wystąpienia – mi najbardziej w pamięci zapadły dwa – „How Affiliates Are Crushing Amazon” Zacka Franklina oraz Instagram [NUTRA CASE STUDY]: Zero to $80K in 10 Weeks” Paula Kalka. Pierwszy przedstawił skuteczne metody sprzedaży produktów Amazona, drugi zaprezentował rozwój konta na Instagramie w branży zdrowia.

Nutriprofits Affiliate Marketing Fira de Barcelona 2019.jpg

Afterparty i impreza AdBuyers

Jak co roku pierwszy dzień targów uświetniony był afterparty – tym razem padło na, położony na plaży klub Pacha Barcelona. Było z pewnością głośno, wesoło i bardzo towarzysko, a przede wszystkim impreza była okazją do doskonałego networkingu z wystawcami, afiliantami i mówcami. To właśnie na niej poznałem jednego z najbardziej interesujących ludzi tych targów – mieszkającego na co dzień w Chinach – Zacka Franklina. Drugi dzień to spotkanie organizowane przez AdBuyers – odbywało się ono na dachu jednego z budynków, z którego roztaczała się bardzo ciekawa panorama na miasto. Darmowe jedzenie oraz napoje uprzyjemniały z pewnością, już bardziej chillowe, rozmowy ostatniego dnia targów.

Affiliate world Barcelona 2019.jpg

Affiliate World 2019 Barcelona od strony organizacyjnej

Jako jeden z członków teamu sieci afiliacyjnej NutriProfits (globalne przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą suplementów diety i produktów prozdrowotnych), czyli osoba uczestnicząca w targach jako wystawca, miałem olbrzymią szansę, już drugi rok z rzędu, obserwować organizację tak wielkiej imprezy niejako „od kuchni”. Pierwszą sprawą, a również sporym zaskoczeniem, jest fakt, iż za techniczną stronę odpowiada firma z… Polski. Naszym rodakom należą się ogromne brawa, ponieważ wszystko, pod tym względem, stało na jak najwyższym poziomie. Również kolejny raz, aby dostać się na teren targów, należy nie tylko okazać wejściówkę, ale także nasza twarz zostanie porównana z tą na ekranie, pobraną z bazy zdjęć, jakie zrobiono każdemu uczestnikowi. Stoiska, jak i sama hala spełniały swoje zadanie, a więc również tu nie ma się do czego przyczepić, jedynym problemem była duchota panująca na początku.

Czy warto jechać?

Zdecydowanie tak – pozycja obowiązkowa dla afiliantów, marketerów bądź siecią afiliacyjnych. Dużo znajomości, cennej wiedzy, jak i piękna Barcelona skłaniają do wykupienia wejściówki. Jeśli więc chcesz poczuć się częścią świata afiliacji – odwiedź w kolejnym roku stolicę Katalonii w trakcie trwania Affiliate World Conference. Jest to inwestycja, która na pewno się zwróci.

Opinie uczestników

Illia Kolliadiuk, Affiliate Manager w NutriProfits

  1. Jakie ogólne wrażenia z AFFILIATE WORLD EUROPE Barcelona? Po raz kolejny przekonałem się, że AWE jest idealnym miejscem do odwiedzenia, jeśli w jakiś sposób interesuje Cię marketing afiliacyjny. Miło jest widzieć ludzi, z którymi pracuję i często komunikuję w sieci. Wiem na pewno - warto się pojawić tam, bo to naprawdę godne wydarzenie niszowe.

  2. Co ci się najbardziej podobało? Podoba mi się możliwość osobistego spotkania z ludźmi, którzy odnieśli sukces w tej niszy. Było wiele przydatnych dialogów i pojawiło się wiele nowych i na pewno przydatnych kontaktów. I oczywiście - sama wizyta do Barcelony jest zawsze dobrym pomysłem.

  3. Co ci się nie podobało i co byś zmienił / nad czym organizatorzy mogliby popracować? Nie mogę powiedzieć, że proces rejestracji uczestników odbył się bardzo szybko. Ale z drugiej strony organizatorzy mogą być zrozumiani - na konferencji było naprawdę wiele osób. Afterparty - myślę, że naprawdę muszą coś z tym zrobić, np. nawet nie było wystarczająco dużo miejsca dla tak wielu ludzi.

Nutri Profits Illia Kolliadiuk AWE 2019 Barcelona.jpg

Paweł Kozłowski

Zapytaj autora:

Paweł Kozłowski

pawel.kozlowski@adcookie.pl