Kreatywność jest nieograniczona, ale potrzebuje odpowiedniej oprawy. Słownej i wizualnej. W przypadku Brief.pl warstwa słowna jest już odpowiednio dopracowana. A design? Tu już mogliśmy wkroczyć my! Tym razem podjęliśmy się odświeżenia komunikacji wizualnej 11. rankingu „50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” tworzonego przez Brief.pl. W tej współpracy nie zabrakło wyzwań. Czy w 2 tygodnie można (z sukcesem) przejść całą ścieżkę odświeżenia wizerunku? Spojler: można i to z powodzeniem.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jaki był kontekst współpracy z Brief.pl,
- jakie były cele długoterminowe i krótkoterminowe,
- jakie napotkaliśmy bariery,
- jakie rozwiązania zastosowaliśmy,
- jakie osiągnęliśmy efekty.
Punkt wyjścia
Brief.pl to warszawskie wydawnictwo z wieloletnią tradycją. Tworzone treści – z pogranicza biznesu i marketingu – kierują do małych i średnich przedsiębiorstw. Ich grupa docelowa to głównie pracownicy działów marketingu, sprzedaży, innowacji i HR. Jednym z ich czołowych produktów jest coroczny ranking „50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie”, którego celem jest wymiana wiedzy, doświadczeń oraz możliwości biznesowych.
Punkt dotarcia
Zanim rozpoczęliśmy pracę ustaliliśmy, co chcemy osiągnąć. Dzięki temu mogliśmy łatwo sprawdzić, czy projekt został zrealizowany zgodnie z początkowymi założeniami.
- Cel długoterminowy: wyróżnienie i wzmocnienie tożsamości marki.
- Cel krótkoterminowy: odświeżenie wizerunku 11. edycji rankingu Briefu oraz dotarcie do młodszej grupy docelowej.
Wyzwanie
Timing: 2 tygodnie.
Zadanie: nowa oprawa graficzna rankingu. Odejście od dotychczasowego klasycznego ujęcia.
Założenia: Odświeżony design ma komunikować zmianę grupy docelowej rankingu. Dotarcie do młodych, pełnych pasji osób, prowadzących swój biznes.
Rozwiązanie
Zaczęliśmy od najważniejszego, czyli od analizy. W pierwszym etapie skupiliśmy się na zrozumieniu potrzeb wydawnictwa Brief.pl, stworzenia i zdefiniowania grup docelowych rankingu. Następnie określiliśmy barwy definiujące markę.
Efekty
Założyliśmy, że cały aspekt wizualny ma nawiązywać do specyfiki start-upów oraz środowiska digitalowego. Jak to osiągnęliśmy? Odświeżyliśmy logo, zachowując przy tym kształt okręgu. Postawiliśmy na design minimalistyczny. Zmieniliśmy font, oddający specyfikę branży digital. Nadaliśmy nieco abstrakcyjną formę liczbie „50”, tak by ukazywała kreatywność uczestników rankingu. Następnie wprowadziliśmy nowe barwy: granat oraz zieleń. Ich połączenie w subtelny gradient to oddanie innowacyjności projektu oraz powstających w nim idei. Do całości komunikacji wizualnej dodaliśmy również intrygujący pattern oraz autorski alfabet.
„Rok 2021 i nowa dekada Rankingu, to idealny moment na odświeżenie wizerunku marki 50 Kreatywnych. Wiedzieliśmy, co chcemy osiągnąć: odświeżyć, uwspółcześnić przekaz wizualny, dotrzeć do młodszej grupy docelowej, zaznaczyć technologiczne i ekologiczne trendy w zgłoszeniach do rankingu. Po jedynie dwóch, bardzo owocnych sesjach kreatywnych z adCookie, wypracowaliśmy spójną oprawę graficzną do naszych kolejnych działań i komunikacji w mediach.”
Agata Kiszluk-Krzemień CEO Brief
W skrócie:
- Nowoczesny design, pożegnanie z klasyką.
- Kolorystyka nadająca świeżości odbioru rankingu.
- Graficzne nawiązanie do innowacyjności i otwartości na nowe idee.
Ciąg dalszy nastąpi
Refreshing rankingu Brief.pl to część o wiele większego projektu. Zrobiliśmy pierwszy krok w budowaniu nowej tożsamości marki. Czy jeszcze Was zaskoczymy? Odpowiadając nie wprost – jest na co czekać.