6 obszarów, w które musisz zainwestować w 2025 roku [e-konferencja] →

Jak stworzyć stronę o wysokiej
konwersji dla IT i nie zwariować?
Artykuł z elementami case study

/

/

Jak stworzyć stronę o wysokiej konwersji dla IT i nie zwariować? Artykuł z elementami case study

Rozwijasz firmę i czujesz, że przychodzi moment, w którym strona Twojej firmy powinna pracować już nie tylko na wizerunek, ale przede wszystkim powinna konwertować, stając się narzędziem w budowaniu biznesu. Aby tak się stało powinna ona spełniać zdefiniowane założenia biznesowe, ale także dbać o potrzeby użytkowników, do których chcesz stronę kierować. Jak to zrobić?

Kiedy nie do końca wiesz, jakiej dokładnie strony potrzebujesz

Często zdarza się, że wizja nowej strony ma już zarys ogólny lub benchmark, ale brakuje jej doprecyzowania w zakresie odpowiedzi na faktyczne potrzeby, jakie mogą mieć odbiorcy. Na etapie definiowania potrzeb pomocny jest następujący zestaw pytań: 

· Kto jest odbiorcą naszej strony? 

· Jaki jest cel biznesowy strony? A może jest ich kilka?

· Dlaczego to, co znajdzie się na stronie będzie dla odbiorcy ważne?

· W jaki sposób chcemy to osiągnąć? 

A to tylko wierzchołek góry lodowej. Chcąc stworzyć spójny wizerunek marki w Internecie konieczne jest głębokie zrozumienie prowadzonego biznesu, ale również odbiorców i ograniczeń technologicznych. Następnie należy przekuć tę wiedzę na projekt strony i dbać o właściwe wdrożenie. Można także znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania razem z partnerem, który nie tylko pomoże zrozumieć potrzeby, ale także przygotuje projekt i wdrożenie strony.

Peakforce zwrócił się do nas z prośbą o stworzenie strony internetowej, która stałaby się ich wizytówką w sieci przyciągającą nie tylko nowych klientów, lecz także nowych pracowników. Współpracę rozpoczęliśmy od warsztatu, dzięki któremu poznaliśmy lepiej problemy i wyzwania projektowe, a także zrozumieliśmy co dla Peakforce jest ważne. Z kolei zespół Peakforce miał możliwość od kuchni doświadczyć procesu kreatywnego i wpływać na efekt w czasie rzeczywistym. Podczas warsztatu stworzyliśmy dwie persony – potencjalnego klienta i kandydata do pracy, następnie zaprojektowaliśmy wspólnie widoki strony głównej korzystając z metody Design Studio.

Peakforce to młody software house, który stawia przede wszystkim na międzynarodową współpracę zdalną i ogromne doświadczenie swoich konsultantów. Zespół Peakforce to specjaliści z wieloletnim doświadczeniem, którzy nie tylko znają się na rzeczy, ale też posiadają wysokie umiejętności komunikacyjne i potrafią wesprzeć klientów w osiąganiu ich celów. Firma dba nie tylko o najwyższą jakość usług dla swoich klientów, ale też o prawidłową higienę pracy swoich pracowników i podejmuje realne działania, które owocują wysoką skutecznością.

Wychodząc z warsztatu wypracowaliśmy kilka ważnych dokumentów, w tym projekt strony głównej, która łączyła w sobie potrzeby obu grup docelowych, a także była stworzona z myślą o biznesie i celach związanych z konwersją. Jest to dobry grunt pod projekt UX (wyjaśnienie w ramce), ponieważ w tym momencie designer ma wystarczającą wiedzę, by stworzyć stronę spersonalizowaną pod doświadczenie danej grupy docelowej i podejmuje decyzje projektowe, które są zgodne z założeniami i wolą partnera. Rozpoczęcie współpracy od warsztatu jest dobrym pomysłem z kilku powodów:

· Zmniejszamy budżet na poprawki – dzięki lepszemu zrozumieniu partnera, jego branży i celów.

· Podejmujemy trafne decyzje projektowe – UX to nie magia, to działania oparte na umiejętnym zbieraniu informacji, następnie generowaniu wiedzy i wykorzystaniu jej w projekcie.

· Partner lepiej rozumie proces kreatywny – praca projektanta, często jest enigmatycznym workiem, do którego wkładamy pieniądze i wyciągamy z niego gotowe rozwiązania. Nie musi tak być, możemy stworzyć coś razem i wpływać na zadowalający nas efekt końcowy.

· Budujemy relację z partnerem – to poprawia komunikację podczas projektu i uprzyjemnia naszą współpracę. 🙂 

Projekt UX – charakteryzuje się niskim poziomem szczegółowości, nie zawiera kolorów i styli graficznych. Jego celem jest przedstawienie architektury i logiki strony, a także prezentacji treści, która jest zgodna z prawami psychologii poznawczej, heurystykami Nielsena i innymi.

Kiedy nie masz grafik i brandbooka

Przechodząc do kolejnego etapu, którym jest projekt UI (wyjaśnienie w ramce) warto mieć świadomość, jaką identyfikację wizualną posiadamy jako marka. 

· Czy mamy grafiki, zdjęcia, które możemy wykorzystać na stronie?

· Jakie fonty i kolory nas określają?

· Jaki jest ton głosu naszej marki?

· Czy posiadamy brandbook, który dokumentuje wszystkie powyższe kwestie? 

Nawet jeśli na te pytania odpowiedź jest negatywna, odpowiedni partner agencyjny pomoże Ci odnaleźć identyfikację Twojej marki w przestrzeni wizualnej i graficznej. Zadanie to wymaga wspólnego zrozumienia branży, grupy docelowej i charakteru firmy, co udało się już osiągnąć podczas warsztatu. Dzięki temu pracując nad stylem, potrzebujemy jedynie kilku krótkich spotkań, które naprowadzają nas na właściwy tor i owocują spójną prezentacją marki w Internecie.

Projekt UI – charakteryzuje się wysokim poziomem szczegółowości, zawiera kolory i style graficzne. Jego celem jest przedstawienie ostatecznego wyglądu strony, łącznie z przygotowaniem treści, grafik, zdjęć oraz komponentów użytych w projekcie.

 

Podobnie było podczas pracy nad projektem strony dla Peakforce. Mieliśmy niewielką ilość materiałów brandowych do wykorzystania – jedynie logo, księgę znaku. Logo było dla nas drogowskazem do stworzenia szeregu ilustracji, grafik i samej strony. Nad opracowaniem Style Guide pracowało kilku specjalistów, w tym UI Designer oraz Graphic Designer. Jak się okazało taka współpraca wpłynęła pozytywnie na całokształt i dopracowanie projektu. Dzięki temu powstała wyjątkowa i odważna marka, która przyciąga nowych klientów oraz kandydatów do pracy.

 

Kiedy nie masz dużo czasu i budżetu

Jeśli obawiasz się, że współpraca z partnerem agencyjnym będzie Cię dużo kosztować i zajmie niebotyczną ilość czasu, to uspokajamy – da się to zrobić sprawnie i w rozsądnej cenie. Kluczem jest odpowiedni proces projektowy, podczas którego poznajemy się, chcemy się zrozumieć, dbamy o komunikację i generujemy wiedzę, która zostanie z Twoją marką na długo. Lubimy pracować z naszymi partnerami! Jest to odkrywcze zarówno dla nas, jak i dla nich. Może tak być, że współpraca spodoba Ci się na tyle, że… wrócisz po więcej 😊 

Po kilku miesiącach od wdrożenia strony dla Peakforce, otrzymaliśmy maila z prośbą o wycenę kolejnych podstron. Czuliśmy się wyróżnieni, że partner chce ponownie z nami działać. Tym razem współpraca przebiegła jeszcze sprawniej. Znamy się, wiemy czym kieruje się marka i jakie wymagania stawia przed nami partner. Wystarczyło jedno spotkanie, żeby omówić zakres pracy oraz jaki kierunek chcemy obrać. Tym sposobem w terminie i określonym budżecie dowieźliśmy projekt, który jest spójny z resztą strony i z którego klient jest zadowolony.

Na pewno zauważyłem, że zmieniło się podejście osób z którymi rozmawiamy, jako że nie jesteśmy już anonimowi w sieci co jest dużym plusem. Generalnie jestem bardzo zadowolony ze strony, zwiększyła się liczba zapytań i zainteresowanie.

Wiktor Dyngosz, Founder & CEO, Peakforce

Chcesz spróbować nawiązać z nami współpracę, ale wciąż masz wątpliwości? Umów się z nami na darmową konsultację, podczas której poznasz nasz zespół projektowy i przekonasz się, czy uśmiecha Ci się taki partnerski model współpracy. Jesteśmy przekonani, że możemy się od siebie wiele nauczyć i razem zdobyć nową wiedzę o Twoich odbiorcach oraz Twojej marce. A wynik naszej wspólnej pracy zostanie z Twoją firmą na długi czas.

Autor: Ola Przytuła

Umów darmową
godzinną konsultację

Zobacz podobne wpisy na
blogu:

Scrolluj w bok

Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz

Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy

Zobacz podobne
wpisy na blogu:

Scrolluj w bok

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.

Umów darmową konsultację

Skorzystaj z wiedzy naszego zespołu i sprawdź jak możemy pomóc Twojej marce!

Wysyłając wiadomość akceptuję politykę prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celach kontaktowych, jak również w celach wynikających z treści zapytania.