Sprawdź naszą ofertę warsztatów strategicznych →

222% realizacji celu w branży developerskiej

/

/

222% realizacji celu w branży developerskiej

Gospodarność to bardzo ważna cecha w marketingu, którą – jako firma – bardzo cenimy. Cenią ją również nasi klienci, szczególnie w sytuacji kiedy raportujemy wyniki siedmiokrotnie przekraczające ustalone cele miesięczne i redukujemy koszty za leady dziesięciokrotnie. Takimi rezultatami możemy się pochwalić w kampaniach dla SGI.

Projekt obejmował promocję trzech inwestycji: Nova Bluszczańska, Ustronie Mokotow i Sokołówka IV. Szczególnie w przypadku Sokołówki IV wyniki ponad oczekiwania utrzymywały aż do końca trwania kampanii. 

Konkurencyjna kampania promocyjna

Wyzwaniem związanym z promocją inwestycji Nova Bluszczańska był fakt, że nieopodal znajduje się inne osiedle – Moja Bluszczańska. Nie dość, że mające więcej mieszkań, to w dodatku promowane za pomocą bardziej rozbudowanego landing page – m.in. z wyszukiwarką 3D. To bardzo istotne z punktu widzenia jakościowej oceny strony docelowej, a zatem stawek i skuteczności kampanii płatnych. 

 

W związku z urokliwą lokalizacją Sokołówki IV – tuż nad rzeką – wyzwaniem pozostawała wyższa od rynkowej cena mieszkań. 

Cele kampanii a realizacja

W pierwszym kwartale ustaliliśmy cel główny kampanii:

– 18 kluczowych konwersji (kliknięcie w telefon i/lub przesłanie formularza) z 3 inwestycji,

– w przeciągu jednego miesiąca.

Przed końcem miesiąca tylko w obrębie kampanii Google Ads leadów było 40 dla wszystkich inwestycji. To wynik na poziomie 222% początkowych ustaleń.

W kolejnym miesiącu trwania kampanii ustalony wynik przebiliśmy 7-krotnie, znów analizując tylko Google Ads. Wynik zamknęliśmy na:

– 129 konwersjach leadowych,

– średnim koszcie 96 zł/każda. 

Kampanie Lead Ads na Facebooku na Ustronie Mokotów i Nova Bluszczańska przyniosły kolejne 95 formularzy, ale ze względu na przeciętną jakość, nie wliczaliśmy ich w realizację celu głównego.

To doświadczenie pozwoliło nam na podjęcie ważnej decyzji w kontekście Sokołówki IV: przeniesienie budżetów z FB Ads i ulokowanie ich w Google Ads. W przeciągu dwóch miesięcy udało nam się zredukować koszt leada z 419 zł do niecałych 41 zł. Największym sukcesem okazała się kampania Discovery.

Jak osiągnęliśmy takie rezultaty?

Wdrażając m.in. poniższe działania:

– uruchomienie kampanii Discovery,

– uruchomienie kampanii Performance Max,

– wgranie zupełnie nowych copy reklam i fokus na copy elastyczne,

– dodanie reklam elastycznych w Google Display Network,

– bieżąca optymalizacja (alokacja budżetów, wykluczenia, nowe słowa kluczowe),

– zmiana strategii ustalania stawek (zejście z ręcznego CPC, co pozwoliło zwiększyć wyniki),

– wdrożenie nowych kreacji,

– wstrzymanie niekonwertujących kampanii, grup reklam i reklam.


Pozwoliło to na osiągnięcie następujących rezultatów:

Maj – 203 konwersje leadowe po 28,37 zł.

Czerwiec – 311 konwersji po 27,43 zł.

Lipiec – 363 konwersje po  23,49 zł.

Sierpień – 38- konwersji po 26,40 zł.

Jakie wnioski wyciągnęliśmy po kampanii?

To, co było naszym sufitem na początku działań, stało się podłogą w dalszych miesiącach – obniżając koszty per lead udało nam się generować ich znacznie więcej. Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoje działania również da się zoptymalizować na przestrzeni czterech miesięcy – zapraszamy do kontaktu!

Autor: Ewa Jąkała

Umów darmową
godzinną konsultację

Zobacz podobne wpisy na
blogu:

Scrolluj w bok

Employer branding — czyli dlaczego najlepszym wabikiem na nowego pracownika, jest ten, którego już zatrudniasz

Jak zaplanować proces onboardingu, żeby oszczędzić stresu pracownikowi i pracodawcy, i dlaczego zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy

Zobacz podobne
wpisy na blogu:

Scrolluj w bok

Umów się na
spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki

Co jeszcze dla Ciebie
przygotowaliśmy?

Pobierz kwartalnik z inspiracjami z całego świata digital!

Umów się na
spotkanieee

Umów się na spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki.