Historie globalnych marek
25 szans i zagrożeń dla e-commerce
2 bonusowe checklisty
Prognozy trendów Black Friday do 2030 roku
Dowiedz się, jak marki takie jak Nike, Amazon, Apple czy Patagonia przez lata zmieniały podejście do Black Friday i jak Ty możesz wykorzystać ich strategie, by w 2025 roku nie stracić marży ani klientów.
Black Friday 2025 — 25 lat zmian

Wejdź w Black Friday przygotowany
Administratorem danych osobowych jest adcookie Sp. z o.o. Jeśli chcesz otrzymać e-booka bez konieczności podawania swoich danych i zapisu do naszego newslettera, możesz go kupić za 99 zł netto. Wyślij w tym celu e-mail na adres: kontakt@adcookie.pl.
Klikając "Wyślij" wyrażam zgodę na zapis do newslettera adcookie, który może zawierać informacje marketingowe, w tym wysyłkę treści freemium. Jednocześnie wyrażam zgodę na Politykę prywatności oraz Regulamin Newslettera.
Nie ryzykuj marży i wizerunku. Pobierz e-book z checklistami operacyjnymi i prawnymi oraz praktycznym planem działania.
Od rabatowego szaleństwa po strategiczne podejście do wartości marki. To właśnie jest Black Friday, najgorętszy okres sprzedażowy w roku, który przez 25 lat przeszedł ogromną transformację. W e-booku znajdziesz analizę 25 lat zmian, konkretne wnioski i prognozy do 2030 roku, które pomogą Ci przygotować się mądrzej niż konkurencja.
Ten e-book to nie tylko analiza historii. Otrzymujesz narzędzie strategiczne, dzięki któremu poznasz decyzje topowych marek opartych nie na emocjach i presji rynku, a realnych danych.
Lekcje od globalnych marek
01
02
03
04
Co zadziałało, co nie, i dlaczego. Dowiesz się, jak zmieniały się strategie największych marek - od Nike i Amazon po Apple i Patagonię.
Dowiesz się jak zmienią się zachowania konsumentów oraz jakie trendy, zachowania i technologie będą kształtować sezon zakupowy do 2030 roku.
Prognozy trendów do 2030 roku
Otrzymujesz nową checklistę działań przed, w trakcie i po Black Friday uzupełnioną o checklistę prawną, by sprawdzić, czy Twój e-commerce jest gotowy na sezon promocji.
Checklisty do wdrożenia od zaraz!
Pakiet 25 killer insightów na Black Friday 2025, dzięki którym dowiesz się, jak rosnąć po Black Friday, a nie latami odbudowywać swoją marżę
Szanse i zagrożenia na Black Friday
Co zawiera
Przez 25 lat marki testowały swoje strategie, komunikację i wartość wobec konsumentów. Zobaczy, jak Black Friday ewoluował od jednego dnia rabatów do globalnego zjawiska, które pokazuje, kto naprawdę rozumie swojego klienta, a kto wciąż działa reaktywnie.
Black Friday to nie tylko dzień wyprzedaży.
Nike, jako wiodąca marka sportowa, musiała przez lata balansować między udziałem w masowym święcie wyprzedaży a ochroną własnego wizerunku opartego na jakości, innowacji i społeczności fanów sportu. Czy da się pogodzić filozofię „Just Do It” z wyprzedażowym szaleństwem? Okazuje się, że tak, ale Nike robi to na własnych zasadach. Prześledźmy, jak co ok. 5 lat zmieniało się podejście Nike do Black Friday.
PRZYKŁADOWA HISTORIA
Nike – 25 lat ewolucji strategii Black Friday
3 PROGNOZY DO 2030 ROKU
Już dziś ponad połowa transakcji Black Friday odbywa się na smartfonach. Do końca dekady telefony i aplikacje przejmą 60–70% wartości sprzedaży. Co to znaczy w praktyce?Konsumenci będą kupować impulsywnie, scrollując social media lub oglądając live’y z prezentacją produktów. Strona internetowa w tradycyjnym sensie może być tylko dodatkiem. Sercem będą aplikacje mobilne i integracje z platformami społecznościowymi. Dla marek to oznacza jedno: kto nie zoptymalizuje mobile checkout i UX, ten przegra bitwę o uwagę klienta.
Mobile jako centrum handlowe
01.
Social commerce i zakupy na żywo
TikTok, Instagram czy przyszłe platformy zamienią się w galerie handlowe. Live commerce już widać w Azji, a na Zachodzie rośnie dwucyfrowo z roku na rok. Do 2030 będzie normą, że premiera nowej kolekcji czy promocji odbywa się w formie live-streamu, a widzowie kupują, klikając w czasie rzeczywistym.
Warto zauważyć, że rośnie tu rola twórców. Influencerzy będą nie tylko „polecać”, ale faktycznie sprzedawać w imieniu marek. To wymusi przygotowanie procesów - od natychmiastowej logistyki po moderację czatów sprzedażowych.
02.
AI jako sprzedawca pierwszego kontaktu
Chatboty oparte na AI staną się naturalnym doradcą zakupowym. Już dziś testuje się generatywnych asystentów, którzy pomagają wybrać produkt czy zestawić poszczególne wybory ze sobą. Do 2030 roku klient wejdzie na stronę i zamiast przeszukiwać katalog, napisze do AI: „szukam prezentu dla biegacza do 300 zł, najlepiej zrównoważony produkt”. To AI dobierze opcje, dorzuci bonus (np. darmową dostawę), a nawet podsunie cross-sell.Firmy, które nauczą się wykorzystywać AI w Black Friday, wygrają nie tylko sprzedaż, ale i lojalność, bo klienci oczekują dziś personalizacji i wygody.
03.
KLUCZOWE SZANSE I ZAGROŻENIA NA BLACK FRIDAY
01.
Płatność odroczona lub raty 0%
Jak wdrożyć:
Co to znaczy? Klient może kupić dziś, a zapłacić później albo w ratach bez dodatkowych kosztów.
Na co uważać
wysokie prowizje przy niskiej marży, większy odsetek zwrotów
Jak mierzyć?
udział zamówień BNPL/ratalnych, wzrost konwersji i AOV vs. kontrola
02.
Rejestr rekomendacji produktów oparty o zachowanie (AI lub reguły)
Jak wdrożyć:
Co to znaczy? Sklep proponuje akcesoria/alternatywy dopasowane do zachowań użytkownika
Na co uważać
nie proponuj produktów niedostępnych; nie promuj wykluczających się wariantów.
Jak mierzyć?
CTR rekomendacji, udział w przychodzie, wzrost AOV
03.
Sprzedaż bezpośrednio z platform społecznościowych (social commerce)
Jak wdrożyć:
Co to znaczy? Klient finalizuje zakup z poziomu TikToka/Instagrama/YouTube.
Na co uważać
zgodność cen i stanów między kanałami; moderacja komentarzy
Jak mierzyć?
przychód z kanału, koszt pozyskania, wskaźnik dodania do koszyka
CHECKLISTA, PRZED, W TRAKCIE I PO BLACK FRIDAY
Przezorny jest zawsze ubezpieczony. Ze zaktualizowaną checklistę działań operacyjnych, krok po kroku przejdziesz przez wszystkie ważne kwestie związane z Black Friday i dowiesz się, co zrobić przed, w trakcie i po Czarnym Piątku
KOMPLEKSOWA CHECKLISTA PRAWNA
Prowadzenie sklepu internetowego w 2025 roku to nie tylko sprzedaż, ale przede wszystkim spełnienie licznych wymogów prawnych - od RODO, przez dyrektywy Omnibus i GPSR, po konkretne przepisy dotyczące obniżek. Bezpłatna checklista od Creative Legal to praktyczne narzędzie, które pomoże Ci zweryfikować zgodność Twojego sklepu z obowiązującymi przepisami w prosty sposób „tak/nie/nie wiem”.
Przygotuj się na Black Friday na
Kogo zaprosiliśmy
do współtworzenia ebooka
COO w adcookie
oraz TOP-3%
Growth Mentor
Alina Lysychkina
Autorka e-booka
Ekspertka z ponad 10-letnim doświadczeniem w start-upach, agencji i BIG-4. Wzbogaca strategie wzrostu biznesu wiedzą z zakresu nowoczesnych technologii i analityki. Działa jako aktywna ambasadorka Google WTM (Women Techmakers). Od trzech lat prowadzi zajęcia z e-commerce na Uniwersytecie WSB Merito, wpływając na rozwój ponad 200 studentów. Aktywnie bierze udział jako prelegentka największych polskich targów i konferencji branżowych. Wyróżnia się nie tylko osiągnięciami w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych, ale także w analizie danych dla e-commerce, zwłaszcza w branżach modowej i aranżacji wnętrz.
Cześć - nazywam się Alina Lysychkina
Od ponad 10 lat pomagam markom rosnąć, dzięki umiejętnemu łączeniu technologii, analityki i biznesu. Jako COO w adcookie koncentruję się na rozwoju agencji i strategiach wzrostu dla moich klientów.
Jestem ambasadorką Google Women Techmakers i aktywnie wspieram kobiety w branży technologicznej. Moje doświadczenie obejmuje pracę w startupach, e-commerce, telewizji i BIG-4. Jako mentor w gronie TOP 3% Growth Mentors oraz wykładowczyni e-commerce na WSB Merito wpływam na rozwój ponad 300 podopiecznych i studentów, przekazując im praktyczną wiedzę i inspirację do działania.
Pracowałam nad sukcesem takich marek jak PwC, TimeOut, Selsey, Śnieżka, GLOV czy DAAG. Regularnie występuję na największych konferencjach branżowych, dzieląc się swoją wiedzą i pasją do tworzenia innowacyjnych rozwiązań marketingowych.
Szczegóły znajdziesz na moim Linkedin:
Alina Lysychkina
COO w adcookie
Partner marketingowy 360 digital, wspierający budowanie wzrostu firm za pomocą zewnętrznych zespołów marketingowych lub w modelu rev share. 6 lat z rzędu w TOP3 najlepiej ocenianych agencji digital w Polsce [MMP], wyróżniony tytułem „Agencja Digital Roku 2021” oraz dwukrotnie Diamentem Forbesa [2021/2022]. Laureat Global Search Awards 2022 za kampanię zwiększającą przychód w e-commerce o 800%. Blisko 50. osobowy zespół ma na swoim koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów dla ponad 100 marek, na 12 rynkach.
Dowiedz się o nas więcej
Jesteśmy dostępni:
pn.-pt. 9:00-17:00
t: +48 534 608 592
e: biuro@adcookie.pl
Baked by adcookie