Digital Marketing

adCookie + Leżę i Pracuję = marketing, który zmienia świat na lepsze

Czas czytania: 8 min

Marketing to pojęcie, zyskujące na znaczeniu dzięki działaniu. Razem z Leżę i Pracuję, fundacją i agencją marketingową, stawiamy na marketing, który popycha świat do przodu, wychodzi poza sztywne ramy i szuka rozwiązań. W myśl zasady – dzieląc się mnożysz korzyści – marketingowo wspomogliśmy Leżę i Pracuję w ich akcji Wheelkathon. Gotowi na mocne wrażenia? Zobacz, co udało się zrobić!

 

Marketing, który stawia na nogi

Perspektywa adCookie

Zacznijmy od tego, że taka współpraca nie zdarza się często, bo wymaga wzięcia w nawias potencjalnego konfliktu interesów. Drugim ważnym aspektem są wartości, które reprezentuje Leżę i pracuję. To jedyna i pierwsza na rynku polskim agencja marketingowa, która powstała, by zmieniać rynek pracy dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Idą jednak o krok dalej, bo odczarowują niepełnosprawność, tworzą innowacje społeczne oraz uczą o niepełnosprawności, łamiąc tabu i dając możliwość otwartego dialogu. Czy nie tak tworzy się zmianę?

W adCookie wierzymy, że wartościowe inicjatywy potrzebują odpowiedniego wsparcia i nagłośnienia. I dlatego decyzja o współpracy była szybka i oczywista. W co się zaangażowaliśmy? Co roku Leżę i Pracuję organizuje “Wheelkathon”, czyli maraton innowacji dla współczesnych wynalazców, innowatorów, projektantów i tych, którzy swoimi pomysłami chcą zmieniać sytuację osób z niepełnosprawnością ruchową.

Perspektywa Leżę i Pracuję

Robiliśmy Wheelkathon po raz drugi, ale pierwszy raz całkowicie online! Mnóstwo było spraw technicznych, organizacyjnych i obsługowych, a marketing wydarzenia… Cóż, powiedzenie, że szewc bez butów chodzi nie wzięło się znikąd! Dlatego wsparcie adCookie w tym projekcie było dla nas nieocenione – w 100% zrozumieli nasze potrzeby i ani trochę nie wystraszyli się ambitnych celów w krótkim czasie, na dodatek ze specyficzną komunikacją. Dziękujemy Wam za to i za efekty zasięgowe Wheelkathonu, które przerosły nasze oczekiwania!

 

Czas start!

Perspektywa adCookie

Największym wyzwaniem był czas na realizację zamierzonych działań – jedynie 2 tygodnie. To niewiele biorąc pod uwagę zakres – audyt strony www, przygotowanie kampanii oraz zdobycie 30 zgłoszeń na nadchodzący Wheelkathon i 100 zapisów na konferencję (organizowaną w ramach wydarzenia).

Zaczęliśmy od audytu strony docelowej Wheelkathonu, żeby zweryfikować, czy ścieżka do zapisu użytkownika jest prosta i łatwo dostępna. Okazało się, że można uzupełnić zawartość informacyjną oraz wprowadzić zmiany w układzie grafik na stronie, tak by spotęgować efekt CTA. Zaproponowaliśmy także zmiany w formie formularza zapisu, aby był on bardziej czytelny. Sprawdziliśmy poprawność wszystkich odnośników umieszczonych na stronie – małe poprawki i wszystko działało wzorowo.

Perspektywa Leżę i Pracuję

Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że perspektywa osób z zewnątrz może korzystnie wpłynąć na efektywność przekazu na naszej stronie. Wierzymy, że modyfikacje, które wprowadziliśmy, przyczyniły się do wzrostu liczby zgłoszeń na wydarzenie. Wiemy, że współpraca i otwartość na zmiany to podstawa przy komunikacji w cyfrowym świecie. 

 

Rozgrzewamy silniki!

Perspektywa adCookie

Drugi etap naszych działań koncentrował się wokół kampanii na Facebooku i Google Ads. Obejmowały one: kampanię wydarzenia, kampanię leadową na konferencję oraz kampanię leadową na warsztaty. Na dobry początek dorzuciliśmy się do budżetu Leżę i Pracuję – w końcu efekty miały mieć prawdziwą moc!

Perspektywa Leżę i Pracuję

A my musimy przyznać, że każde z podjętych działań i dodatkowy budżet przełożyły się na efekt. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że współpraca dwóch agencji działających w świece marketingu to dziwny pomysł. Przecież jesteśmy konkurencją! Dzięki otwartości obu stron i chęci wspólnego działania dla ważnego celu zamiast konkurencji stworzyliśmy świetną kooperację. Połączyliśmy nasze kompetencje dzięki czemu o Wheelkathonie dowiedziało się więcej osób.

 

Efektywnie i efektownie

 Perspektywa adCookie

Na osiągnięcie celu mieliśmy 2 tygodnie. Przez ten czas zdecydowanie zwiększyliśmy ruch –  74 582 wyświetleń na Facebooku oraz 623 kliknięcia w link prowadzący do landing page’a Wheelkathonu. W wyniku działań płatnych odnotowaliśmy 586 sesji, a współczynnik zaangażowania wyniósł 75%, co oznacza, że średni współczynnik zaangażowania wzrósł o 10 %. Przełożyło się to na konwersję –  zgłosiło się aż 60 osób na część warsztatową (niestety ze względów technicznych można było przyjąć 28 osób). Zaś na konferencję –  aż 140 osób, co było pozytywnym zaskoczeniem dla LiP.

Perspektywa Leżę i Pracuję

Na tych statystykach się nie kończy. Transmisja jest nadal dostępna na YouTube i na dzień 30.11 wiedzieliśmy już, że transmisję obejrzało 3 razy więcej osób niż wynikało to ze zgłoszeń. Liczba wyświetleń wciąż rośnie. Nasza współpraca wciąż procentuje!   

 

Dlaczego warto?

Perspektywa adCookie

Na początku wspomniałam, że marketing może zmieniać na lepsze. Patrząc na prezentacje uczestników warsztatów, mogę stwierdzić z całą pewnością, że tak jest. Warte odnotowania jest nie tylko ich zaangażowanie, które na pewno przełoży się na innowacje, usprawniające życie osób niepełnosprawnych.

Cieszy mnie to, że adCookie wchodzi w takie współprace, które wspierają szlachetne inicjatywy, nie bacząc na aspekt biznesowy, ale na wartość, która to za sobą niesie. A takie podziękowanie daje nam największą satysfakcję:

 

Perspektywa Leżę i Pracuję

Możemy tylko potwierdzić, że obietnica AdCookie została podwójnie spełniona. Wiedzieliśmy, że czasu mamy mało, ale pełna mobilizacja po obu stronach dała efekt. Zawsze podkreślamy, że współpraca i zaangażowanie dwóch stron w projektach marketingowych to podstawa. Utwierdziliśmy się w tym współpracując z tak rzetelnym partnerem jak AdCookie.

Największą satysfakcję w pracy dają nam właśnie takie wspólne działania – kiedy wartości i ideały są niemniej ważne niż aspekty biznesowe. Sami nie damy rady zmienić świata na lepsze, ale dzięki inicjatywom takim jak Wheelkathon, widzimy, że jest nas więcej! AdCookie – dziękujemy! 

 

Zapytaj Autora

Aleksandra Przytuła

Aleksandra Przytuła

Chcesz porozmawiać o szczegółach?
Napisz do naszego eksperta!

Podobne wpisy

Czas czytania: 11 min

Marka vs nowe nawyki konsumenckie – strategia na nowe czasy

You never let a serious crisis go to waste. And what I mean by that it’s an opportunity to do things you think you could not do before.  Rahm Emanuel  Od ponad roku działamy w nieustającym kryzysie. Zmieniły się wartości i priorytety. Izolacja wymusiła nie tylko reorganizację modeli konsumpcji, ale także nawyków konsumenckich. Przymuszeni okolicznościami wiele naszych aktywności […]

Czas czytania: 10 min

Jak mądrze inwestować ograniczony budżet marketingowy?

Uwaga spoiler: budżet marketingowy zawsze jest ograniczony! Masz do dyspozycji kilka milionów, a może kilka tysięcy? To tylko liczby. Najważniejszym punktem odniesienia są cele Twojej firmy. Potem wystarczy tylko mądrze inwestować. Jak to zrobić? Zanim […]

Grafika Google Ads
Czas czytania: 9 min

Deweloperze! Na te pułapki w kampaniach online musisz uważać – Google Ads i E-mail marketing

Czy miałeś kiedyś wrażenie, że inwestujesz w kampanię, a nie widzisz wyraźnych efektów? Wydawanie pieniędzy w błoto potrafi mocno zniechęcić do tego medium, ale nie musi tak być. Przyczyna często nie leży po stronie samego […]

fala-gora

Porozmawiajmy!

Chcesz szybko się z nami skontaktować? Zadzwoń! Jesteśmy dostępni w godz. 9:00 – 17:00 w dni robocze

+ 48 534 608 592

Wolisz do nas napisać? Skorzystaj z poniższego adresu:

biuro@adcookie.pl

Masz marketingowy problem lub wyzwanie? Formularz obok jest do Twojej dyspozycji

fala-dol