Już wkrótce: "Warsztaty ze skalowania celów biznesowych ".

FMCG
2-krotny wzrost przychodu w e-commerce dzięki 360 digital.

/

/

FMCG
2-krotny wzrost przychodu w e-commerce dzięki 360 digital

O projekcie

Współpracę z marką INTENSON rozpoczęliśmy wraz z początkiem maja 2021 roku. Od samego startu obie strony były świadome, że kierunek, w jakim chcemy zmierzać to współpraca na wielu polach zgodnie z ideą marketingu 360. Docelowo mieliśmy wspólnie skalować biznes i zapewnić wzrosty na określonym poziomie, zatem wiadomym było, że z czasem uruchomionych zostanie więcej narzędzi, pozwalających na zapewnienie styku z użytkownikiem na każdym etapie jego ścieżki. Początkiem tej drogi miała być kampania prowadzona w środowisku Google Ads oraz Facebook Ads. 

Wyzwania

1. Wzrost sprzedaży w e-commerce

2. Dotarcie do nowych grup użytkowników

3. Skalowanie kampanii reklamowej z zachowaniem określonego zwrotu z inwestycji

4. Wzrost świadomości produktów wśród grupy docelowej

 

W konsekwencji, mając na uwadze powyższe 4 punkty, dążyliśmy do tego, by miesięczna sprzedaż znalazła się na poziomie wskazanym przez klienta, co oznaczało jej pięciokrotny wzrost względem stanu zastanego. Z tego też powodu, mając na uwadze jak wiele czynników ma wpływ na ten wyniki, poza stałymi pracami, istotnym elementem kooperacji pomiędzy nami były cykliczne spotkania, w czasie których nie tylko omawialiśmy bieżące wyniki, ale przede wszystkim analizowaliśmy sytuację, plany związane z całością funkcjonowania sklepu oraz kluczowe zadania w nadchodzących tygodniach, a także kwartałach.

Intenson - o marce

INTENSON to jeden z wiodących producentów zdrowej żywności, nazywanej także superfood, nie tylko w Polsce, ale też na świecie. Asortyment, który obejmuje m.in. takie produkty jak kisiele, owsianki, zdrowe przekąski bogate w błonnik, alternatywy dla zwykłego cukru (jak cukier z agawy, erytrytol, malititol oraz ksylitol), specjalne kolageny czy inne suplementy diety, od samego początku powstaje w ramach ścisłej współpracy z doświadczonym zespołem dietetyków, techników żywienia i naukowców. Z kolei jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w kraju pozwala zwinnie i szybko dopasowywać produkty do potrzeb konsumentów.

Misją INTENSON bez wątpienia jest zapewnienie łatwego dostępy do zdrowej i jednocześnie innowacyjnej żywności, która jest w zasięgu ręki każdego, kto chce świadomie wybierać produkty spożywcze i dbać o swoje zdrowie. Potwierdzeniem tego jest także fakt, że INTENSON to od lat dostawca produktów do takich sieci sklepów jak Auchan, Biedronka, Żabka, E.Leclerc czy TK Maxx, zaś od 2019 roku są one dostępne również bezpośrednio w sklepie internetowym.

Kluczowe kroki w działaniach

01

Analiza stanu wyjściowego

Pierwszym krokiem było rozpoznanie stanu wyjściowego i określenie, jakie działania będą kluczowe, by zrealizować początkowe założenia. Na tym etapie dokonaliśmy analizy danych historycznych na koncie Google Analytics oraz kontach reklamowych. Wskazaliśmy także kluczowe wyzwania związane z ogólnym rozwojem firmy i świadomości jej produktów wśród konsumentów, a także wskazaliśmy, które z nich powinny zostać wdrożone w ciągu pierwszego roku współpracy. 

02

Kampania reklamowa

Mając na uwadze sytuację marki, najważniejszym zadaniem było zaopiekowanie kampanii sprzedażowej, zweryfikowanie analityki i poprawności jej konfiguracji, a następnie wdrożenie zmian w strukturze konta i samej kampanii tak, by uzyskała ona zwrot na poziomie niemniej niż 300% ROAS – wskazywał on minimalny poziom zwrotu z kampanii, przy którym możliwe było jej dalsze skalowanie. 

03

Strona internetowa

Bardzo istotnym elementem road mapy INTENSON był e-commerce i jego funkcjonowanie. Zakładając ograniczenia czy też wymagania prawne w zakresie prezentacji produktu na stronie, konieczne było wprowadzenie modyfikacji, które ułatwią proces zakupowy i zapewnią userom możliwość sprawnego oraz intuicyjnego poruszania się po stronie internetowej. E-commerce został przebudowany w pierwszym kwartale 2022 roku.

04

Strategia komunikacyjna i marketing automation

Planując dalszy rozwój sklepu, powróciliśmy do pierwotnych założeń towarzyszącym początkom współpracy i wykonaliśmy wspólnie pierwsze kroki w kierunku wdrożenia kolejnych rozwiązań marketingowych. Tym samym w nadchodzących tygodniach skupimy się na wdrożeniu automatyzacji z pomocą narzędzia Sales Manago, a także na zbudowaniu strategii komunikacji, która dopasowana zostanie do wybranych grup produktów.

Scrolluj w bok

01

Analiza stanu wyjściowego

Pierwszym krokiem było rozpoznanie stanu wyjściowego i określenie, jakie działania będą kluczowe, by zrealizować początkowe założenia. Na tym etapie dokonaliśmy analizy danych historycznych na koncie Google Analytics oraz kontach reklamowych. Wskazaliśmy także kluczowe wyzwania związane z ogólnym rozwojem firmy i świadomości jej produktów wśród konsumentów, a także wskazaliśmy, które z nich powinny zostać wdrożone w ciągu pierwszego roku współpracy.

02

Kampania reklamowa

Mając na uwadze sytuację marki, najważniejszym zadaniem było zaopiekowanie kampanii sprzedażowej, zweryfikowanie analityki i poprawności jej konfiguracji, a następnie wdrożenie zmian w strukturze konta i samej kampanii tak, by uzyskała ona zwrot na poziomie niemniej niż 300% ROAS – wskazywał on minimalny poziom zwrotu z kampanii, przy którym możliwe było jej dalsze skalowanie.

03

Strona internetowa

Bardzo istotnym elementem road mapy INTENSON był e-commerce i jego funkcjonowanie. Zakładając ograniczenia czy też wymagania prawne w zakresie prezentacji produktu na stronie, konieczne było wprowadzenie modyfikacji, które ułatwią proces zakupowy i zapewnią userom możliwość sprawnego oraz intuicyjnego poruszania się po stronie internetowej. E-commerce został przebudowany w pierwszym kwartale 2022 roku.

04

Strategia komunikacyjna i marketing automation


Planując dalszy rozwój sklepu, powróciliśmy do pierwotnych założeń towarzyszącym początkom współpracy i wykonaliśmy wspólnie pierwsze kroki w kierunku wdrożenia kolejnych rozwiązań marketingowych. Tym samym w nadchodzących tygodniach skupimy się na wdrożeniu automatyzacji z pomocą narzędzia Sales Manago, a także na zbudowaniu strategii komunikacji, która dopasowana zostanie do wybranych grup produktów.

Kreacje

Stosowane w kampanii grafiki od początku były ważnym narzędziem przekazu treści, jak i przykucia uwagi użytkownika. Mając bowiem na uwadze charakter produktu, zależało nam, aby nie realizowały one jedynie celu sprzedażowego, ale też edukowały potencjalnych klientów na temat asortymentu i jego właściwości czy wskazań do zastosowania. Co prawda bezpośrednio za ich projekt odpowiedzialny był klient, jednak zawsze powstawały one na bazie analizy dotychczasowych materiałów i wyników kampanii z ich wykorzystaniem. W efekcie stosowaliśmy w reklamach zawsze te, o najwyższej skuteczności i na ich podstawie projektowaliśmy nowe. W ten sposób mieliśmy pewność, że nie tylko stosujemy w działaniach materiały spełniające nasze wymagania, ale też takie, które najlepiej odpowiadają oczekiwaniom grupy docelowej.

Wdrożone rozwiązania

Jednym z najistotniejszych działań prowadzonych od początku współpracy, była kampania sprzedażowa realizowana w ramach Google Ads oraz Facebook Ads. W obu przypadkach działania optymalizowane były na bazie takich wskaźników jak:

• koszt transakcji, 

• liczba transakcji, 

• pozyskany przez działania reklamowe przychód oraz ROAS, którego minimalny poziom wskazany został jako 300%. Przy jego zachowaniu możliwe było swobodne skalowanie działań. 

 

Okresowo, pod koniec 2021 roku, wdrażane było wsparcie w postaci formatów emitowanych we współpracy z zewnętrznymi partnerami, których celem było zaopiekowanie góry lejka sprzedażowego i zapewnienie dopływu jakościowego ruchu na stronę www tak, by użytkownicy Ci mogli zostać następnie włączeni do bazy remarketingowej, dzięki czemu mogliśmy do nich dalej docierać z odpowiednim komunikatem. 

W tamtym okresie kampania została zatem poszerzona o takie rozwiązania jak wysyłka mailingów do zewnętrznej bazy naszych partnerów, a dokładnie do trzech baz o różnych wytycznych pod targetowanie tak, by zweryfikować jakie grupy docelowe będą najlepiej reagować na otrzymaną wiadomość. Poza tym działania obejmowały także współpracę z influencerami w ramach tzw. brandbloga. 

Dodatkowo w tym samym czasie kampania Google oraz Facebook poszerzona została o emisję formatów graficznych w ramach Google Display Network oraz kampanie Facebook optymalizowane pod ruch kierowany do sklepu internetowego. W drugiej połowie 2021 roku testowaliśmy równolegle kierowanie do polonii zamieszkującej teren Niemiec.

Istotne zmiany w sposobie zarządzania kampanią wprowadzone zostały wraz początkiem 2022 roku. Pozwoliło na to m.in.:

• rozwój sklepu, jaki miał miejsce w minionym roku, 

• wyniki samej kampanii pozwalającej na inwestycję w działania nie nastawiano bezpośrednio na pozyskanie transakcji, 

• a także plany INTENSON co do dalszego rozwoju i skupieniu się również na aktywności skierowanej do segmentu b2b. 

W praktyce oznaczało to, że do prowadzonych działań na stałe wprowadziliśmy formaty docierającej do userów na wcześniejszych etapach decyzyjnych, mocniej skupiliśmy się na kierowaniu nowego ruchu na stronę www i wprowadziliśmy w ramach Facebook Ads więcej formatów wizerunkowych, których celem była skuteczna i efektowna prezentacja produktów dostępnych w ofercie.

W rezultacie, w ciągu pierwszego pełnego roku prowadzenia działań reklamowych dla marki INTENSON (tj. w okresie od maja 2021 do maja 2022), średnie ROAS kampanii znalazło się na poziomie blisko 350%, zachowując przy tym koszt transakcji nie przekraczający 30 zł, przy średnim CPC i CTR wynoszącym odpowiednio 0,84 zł oraz 1,87%. 

Aktualnie współpraca z INTENSON zostanie poszerzona o kolejne obszary, zgodnie z kluczowymi krokami ustalonymi na samym początku współpracy. Mając już nowy serwis, powrócimy do prac nad marketing automation i dalszą analizą zachowania userów. Kluczowe będzie także zweryfikowanie marki na rynku w odniesieniu do jej konkurencji, a także opracowanie nowej strategii marketingowej i komunikacyjnej dla kluczowych grup produktów. Podejmowane w najbliższym czasie prace, poza oczywistym rozwojem samego sklepu i kampanii, skupiać się będą na ścieżce i doświadczeniu użytkownika w każdym momencie kontaktu z marką.

Rezultaty

Wzrost łącznych przychodów na własnym sklepie intenson.pl

0 %

Większa liczba dokonanych transakcji w sklepie

0 %

Zmniejszenie współczynnika odrzuceń

0 %

Wzrost liczby użytkowników odwiedzających stronę

0 %

Wzrost liczby sesji

0 %

Wzrost liczby kliknięć

0 %

Obniżenie średniego kosztu kliknięcia

0 %

Umów się na darmową godzinną konsultację

Specjaliści zaangażowani w projekt

Magdalena Tyrka

Senior Digital Marketing Strategist

Dominika Rozprzak

Senior Performance Marketing Expert

Wioletta Pakuła

Digital Media Team Lider

Wojciech Bednarski

Senior Web Analytics Specialist

Specjaliści zaangażowani w projekt

Scrolluj w bok

Magdalena Tyrka

Senior Digital Marketing Strategist

Dominika Rozprzak

Senior Performance Marketing Expert

Wioletta Pakuła

Digital Media Team Lider

Wojciech Bednarski

Senior Web Analytics Specialist

Umów darmową
godzinną konsultację

Dalsze prognozy rozwoju

Wzrost globalnego rynku naturalnej zdrowej żywności jest napędzany przez coraz większą koncentrację konsumentów na zdrowiu i dobrym samopoczuciu oraz rosnącą świadomość konsumentów na temat korzyści zdrowotnych oferowanych przez taką żywność. Ponadto rosnące wydatki na opiekę zdrowotną również napędzają wzrost i rozwój światowego rynku superfoods. Rozwijający się sektor żywności funkcjonalnej i napojów można przypisać rosnącej świadomości zdrowotnej i przejściu na medycynę prewencyjną.

Przewiduje się, że światowy rynek zdrowej żywności ma osiągnąć wartość 1 bln USD do 2026 r., rosnąc w CAGR o 6% w okresie analizy. Po dogłębnej analizie konsekwencji biznesowych pandemii i wywołanego przez nią kryzysu gospodarczego, wzrost w segmencie Żywności Funkcjonalnej został skorygowany do skorygowanego CAGR o 6,3% na następny okres 7 lat. Segment ten ma obecnie 20,4% udziału w światowym rynku zdrowej żywności. Trendy takie jak produkty ekologiczne, nisko węglowodanowe, bezmleczne i bezglutenowe są produktami wynikającymi z dążenia konsumentów do zdrowszego stylu życia. Ponadto niedawne wybuchy obaw zdrowotnych, w tym pandemia COVID-19, spopularyzowały spożywanie zdrowej żywności w celu poprawy odpowiedzi immunologicznych. Rosnąca dostępność żywności naturalnej i ekologicznej w zwykłych sklepach, w przeciwieństwie do dostępności w sklepach specjalistycznych, również napędza rynek. Ponadto ustanowienie standardowych procedur certyfikacji naturalnych, organicznych i zdrowotnych korzyści również pomaga w rozwoju dużej liczby produktów, napędzając w ten sposób wzrost rynku.

Przewiduje się, że w przypadku Niemiec rynek wzrośnie o około 4,3% CAGR, podczas gdy w przypadku pozostałych krajów europejskich do końca okresu analizy osiągnie 133,2 mld USD. Rynki rozwinięte, takie jak Ameryka Północna i Europa, dominują w rozwoju tego sektora. Żywność dla zdrowia i dobrego samopoczucia jest z natury produktami premium, a wyższe dochody na rozwiniętych rynkach Ameryki Północnej i Europy, jak również wyższa świadomość konsumentów na takich rynkach, spowodowały większy udział tych regionów. 

Lokalny rynek superfoods jest rozdrobniony, z ogromną liczbą małych i mikro dostawców oraz uczestników rynku, co pozwala koncentrować się na doborze produktów odpowiednich oczekiwaniom konsumentów i trendom rynkowym, korzystnej ofercie oraz zwiększaniu swojego udziału w rynku, wykorzystując odpowiednie technologie. 

Pozostałe case studies:

Scrolluj w bok

FMCG
2-krotny wzrost przychodu w e-commerce dzięki 360 digital

NIERUCHOMOŚCI
Dodatkowe 1,4 mln zł przychodu ze sprzedaży apartamentów

PARENTING/E-commerce
Wzrost przychodu o 264% po rebrandingu marki!

WNĘTRZA/E-commerce
Zwiększenie przychodu o 800% w 6 miesięcy przy ROAS 1874%

FASHION/E-commerce
Wzrost przychodu o 258% w ciągu roku i 13’krotny ROAS!

OZE
3-krotne obniżenie kosztu pozyskania zapytania w 5 miesięcy

HORECA
Wzrost widoczności w Google o 1400%

WNĘTRZA
Niskobudżetowe zbudowanie świadomości marki w social media (Pinterest)

Chcesz zobaczyć więcej
case'ów, które zmieniły biznes?

Umów się na
spotkanieee

Umów się na spotkanie

Wybierz termin i umów się z naszym specjalistą na darmową rozmowę, na temat strategii dla Twojej marki.